Erik_Lothe Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Hei, min cpu begynner å bli litt gammel, og jeg har lyst på noe kraftigere. Men så hørte jeg om overklokking. Jeg har lest på denne siden, men jeg lurer på om det er likt for amd og pentium? Jeg har en "AMD Athlon XP2600+ 1.917 Ghz Barton Socket A 333MHz bus, 512 kb" link Hovedkortet mitt er et EPoX EP-8K9A7i link RAMet mitt heter TwinMOS PC3200 DDR_DIMM 512MB CL2.2 hvor mye tror dere jeg kan overklokke med dette? Edit: sorry, jeg fant først nå ut at det er et overklokkingsforum.. unnskyld.. Endret 28. februar 2005 av Erik_Lothe Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hvor mye du kan overklokke kommer an på kjøling og hvor gode brikker du har fått, må nesten prøve for å finne ut av det. Forresten; http://forum.hardware.no/index.php?c=4 <-- burde vært postet der. Du kan også lese mer på www.overklokking.no og det står masse fornuftig på forumet. Lenke til kommentar
Erik_Lothe Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 ok, men tror noen at det er noenlunde trygt å overklokke med mitt hovedkort, og burde jeg ha mer ram? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Det er ikke spesielt "trygt" å overklokke med det hovedkortet grunnet mangel på agp/pci-lås, noe som kan ødelegge skjermkort og harddisker. Mengden RAM har ingenting med hvor mye du kan overklokke. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Skal man overklokke er det en fordel at det er pci/agp lås. Har selv det på mitt hovedkort så jeg klokker trygt. Hadde et MSI KT333 klokka 2000+ til 2200+ det var vel grensen. Men var ikke så erfaren overklokker den gang Lenke til kommentar
Erik_Lothe Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 søren... så dere anbefaler ikke å overklokke da..? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Nope, maks 20MHz økning av FSB-frekvensen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå