Gå til innhold

PCen starter ikke når jeg setter inn 6600GT

BennyB9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de gamle driverne til mitt 9600xt ligger der nå ja men jeg trodde at den i hvert fall startet selv om det lå drivere på hardisken :hmm:

Den vil starte fint med et nvidia ge force 2. tror dere at det hjelper hvis jeg sletter de gamle driverne, men det blir da uten drivecleaner. :(

Lenke til kommentar

Sjekk att kortet står skikkelig inni sporet sitt og att det eventuelt er tilkoblet PSU hvis det har HDD(MOLEX)/FDD power kontakt.

Siden du sier att maskina er helt "dau" og ikke starter i det heletatt når du setter inn kortet har ikke driver NOE som helst å si da de ikke lastes før du starter windows, maskina skal finfint komme gjennom BIOS POST og enda litt til før du får konflikter med drivere.

Endret av johskar
Lenke til kommentar

jeg skjønner ikke det her jeg også :no: Har i geforce 2 nå og det går knirkefritt med ati driverne instalert, men jeg vet ikke om det hjelper noe å si at når jeg setter i 6600GT lyser det et lys over AGP porten og det lyser ikke slik når geforce 2 er i dataen. det lyser der uansett om den ekstra strøm kontakten er koblet til eller ikke. vet dere hva den lampen står for?

Lenke til kommentar

Heisann,

Dette høres ut som samme problem jeg har/hadde med mitt MSI GF6800 (AGP).

Det funket fint en stund. Plutselig dauet maskinen. Etter litt feilsøking isolerte jeg problemet til skjermkortet.

Dette kortet har også molex kontakt. Hvis jeg PLUGGET UT molex kontakten startet maskinen så startet faktisk maskinen. Når jeg plugget den i igjen nektet den å starte. Virker som en eller annen kontaktfeil har oppstått på kortet, at det blir en eller annen form for kortslutning/overledning når molexen er plugget i. Jeg prøvde kortet i en annen maskin også, og akkurat det samme resultat.

Jeg har sendt det inn til nettbutikken, og venter på nytt. (kortet var ca 1 mnd gammelt). Regner med jeg får nytt.

Funker dette kortet fremdeles i kameraten din sin maskin (eller en hvilken som helst annen maskin)?

Lenke til kommentar

Det har aldri funket ordntlig i han sin maskin p.g.a at skjermen slo seg av når han brukte det, men det er fordi han har for svak PSU. Men det som er rart er at når jeg bytter over til han sin maskin starter dataen hans, men skjermen slår seg som sagt av etter en stund og dette er med molex kontakten i, skjer det samme når den ikke er i også, men det er i hvert fall litt rart at den ikke vil starte engang på min da. :hmm:

Lenke til kommentar

det skjedde noe rart noe første gang jeg satt det i da for da skjedde det noe feil for alt slo seg av og på i full fart så jeg slo med en gang av hovedstrømmen. Jeg var sikker på at jeg hadde ødelagt noe da men etter litt testing er jeg kommet frem til at alt skal funke. Det er noe feil med strøm greiene på det kortet tror jeg for med det andre kortet eller uten kort startet maskinen med en gang og nå har jeg også avinstallert ATI driveren, uten at det hjalp noe.

Endret av BennyB9
Lenke til kommentar

har dessverre ikke peiling på hva det lyset over AGP-porten er :cry:

Jeg har ikke noe annet å si enn at jeg kan gi en lyd hvis jeg får en forklaring fra nettbutikken på hva som var galt. Det kan jo kanskje være interessant for deg, ettersom problemet mitt iallefall likner litt på ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...