AvIOn Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Heisann. Har en Nec 1300a dvd-brenner. Men har hatt litt problemer med å finne skikkelige dvdr-plater til den. Er det noen som har noen tips til hva som funker bra, samtidig som er billig? Skal for det meste brukes til filmer. Takk:) Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 eProformance sine DVD plater hos norwaydisc funker bra. De er ikke dyre heller, iallefall ikke etter min mening. Lenke til kommentar
Back-Up Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hadde en Nec 1300A før jeg kjøpte en BenQ1620. Da svidde jeg mye på RitekG04 som Norwaydisc har. De er litt dyrere enn ePro, men fungerte konge på min Nec Vær litt obs på når det gjelder denne Nec'en...plater som funker glimrende i en 1300A, kan være dårlige i en annen 1300A...hvor merkelig det enn høres Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Kanskje det er en ide å kjøpe seg ny dvdbrenner da? Noen gode tips? Hadde vært greit med dual-layer hvis det ikke er altfor dyrt, men helst en som tar DE FLESTE platene, så slipper man å "sortere"... Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Kanskje det er en ide å kjøpe seg ny dvdbrenner da? Noen gode tips? Hadde vært greit med dual-layer hvis det ikke er altfor dyrt, men helst en som tar DE FLESTE platene, så slipper man å "sortere"... Da passer BenQ DW1620 bra for deg DL brenner som takler det meste av plater.. Det er den beste brenneren på markedet i skrivende stund og koster ikke mer enn 5-600 kr. Du kan lese mer HER Lenke til kommentar
kindings Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Selv bruker jeg Verbatim plater på min 1300a og er meget fornøyd. Kjøper stort sett pastell pakkene hos Lefdal/Elkjøp til rundt 60 kroner(for 5), de er av meget bra kvalitet og vil nesten garantert overleve de fleste billig-DVDene. Har også tenkt å bytte til en DL brenner, men har fremdeles 2 ankepunkter: 1) platene er fremdeles mye for dyre, 2) Jeg vil ha minst 12x DVD+DL(samma om det er +/-) brenning før det er aktuelt, 4x er ganske treigt på 8.5 GB. Lenke til kommentar
eirikd Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 anbefaler sterkt å oppdatere firmware på den brennern etter jeg gjorde det på min brenner den på alt jeg har funnet selv bruker jeg spindel med plater.. 25 plater for 99 på computer city fungerer kjempe fint.. trenge rikke å kjøpe nye brenner.... halvtime pr disk er en fin tid Lenke til kommentar
godal Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Venter på lightscribe før jeg kjøper ny dvd-brenner Lenke til kommentar
OldDuke Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Tenkte jeg skulle teste Samsung sine Pleomax plater, funket ikke i Nero eller Alkohol 120 % med vanlig 1.08 firmware. Testet da med 1.08v2 og alt ble stor lykke, brenner så det syler etter.. 100 plater for 500,- inkl frakt er jo ikke galt! OldDuke Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Selv bruker jeg Verbatim plater på min 1300a og er meget fornøyd. Kjøper stort sett pastell pakkene hos Lefdal/Elkjøp til rundt 60 kroner(for 5), de er av meget bra kvalitet og vil nesten garantert overleve de fleste billig-DVDene. Har også tenkt å bytte til en DL brenner, men har fremdeles 2 ankepunkter: 1) platene er fremdeles mye for dyre, 2) Jeg vil ha minst 12x DVD+DL(samma om det er +/-) brenning før det er aktuelt, 4x er ganske treigt på 8.5 GB. Kanonbra. Da skal jeg teste disse. Til deg/dere som snakker om firmware.. Hvor finner jeg det til min 1300a brenner? EDIT: Har letet etter det, men klarer IKKE å finne det... Endret 1. mars 2005 av AvIOn Lenke til kommentar
dinhdau Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Firmware kan lastes her: Fra NEC: http://www.de.nec.de/softwareoverview2.php/id/557 Eller uoffisielt: www.rpc1.com Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Selv bruker jeg Verbatim plater på min 1300a og er meget fornøyd. Kjøper stort sett pastell pakkene hos Lefdal/Elkjøp til rundt 60 kroner(for 5), de er av meget bra kvalitet og vil nesten garantert overleve de fleste billig-DVDene. Har også tenkt å bytte til en DL brenner, men har fremdeles 2 ankepunkter: 1) platene er fremdeles mye for dyre, 2) Jeg vil ha minst 12x DVD+DL(samma om det er +/-) brenning før det er aktuelt, 4x er ganske treigt på 8.5 GB. Har du produktnummer på disse? Du finner de vel på www.elkjop.no Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Jeg kjøper Verbatim DVD-R 8x : http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...agerantall=10pl kr 4.76 pr stk! Endret 1. mars 2005 av lqpl Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Er - plater en god ide for Nec 1300c. Jeg hadde i hverfall ikke noe hell med Verbatim -plater på min NEC 1300. Med + plater derimot var den konge. Arne M Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) På jobb har vi et DVD kopieringstårn med 7 NEC-1300A brennere. Siste året har vi brent og solgt 3000 DVD-R Verbatim plater uten en klage, OK, en klage da, men vedkommende hadde kun CD spiller.. Men , Multicom har jo også DVD+R til samme pris: http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...agerantall=10pl lqpl Endret 1. mars 2005 av lqpl Lenke til kommentar
kindings Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Selv bruker jeg Verbatim plater på min 1300a og er meget fornøyd. Kjøper stort sett pastell pakkene hos Lefdal/Elkjøp til rundt 60 kroner(for 5), de er av meget bra kvalitet og vil nesten garantert overleve de fleste billig-DVDene. Har også tenkt å bytte til en DL brenner, men har fremdeles 2 ankepunkter: 1) platene er fremdeles mye for dyre, 2) Jeg vil ha minst 12x DVD+DL(samma om det er +/-) brenning før det er aktuelt, 4x er ganske treigt på 8.5 GB. Kanonbra. Da skal jeg teste disse. Til deg/dere som snakker om firmware.. Hvor finner jeg det til min 1300a brenner? EDIT: Har letet etter det, men klarer IKKE å finne det... http://www.de.nec.de./softwareoverview2.php/id/557 Har du produktnummer på disse? Du finner de vel på www.elkjop.no Finner de ikke på www.elkjop.no, men tror de heter pastell, de er lett gjenkjennelige i sine mange farger. Skal sjekke produktnummer når jeg kommer hjem, dersom jeg husker det. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Har nå vært å kjøpt meg en 25pack Verbatim "Advanced Azo" DVD-R 8x. Og for første gang på denne brenneren så har jeg fått til 2 brenninger etter hverandre... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Når kommer det raskere medier så man kan få utnyttet brennerens fulle kapasitet? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Når kommer det raskere medier så man kan få utnyttet brennerens fulle kapasitet? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Når kommer det raskere medier så man kan få utnyttet brennerens fulle kapasitet? Du kan få medier som støtter 16x++, men du må betale for det... ofte mer enn du er villig til for å spare 2-3min brennetid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå