Senitel Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 hei. jeg her tenkt til å kjøpe ny maskin... Hva bør jeg velge av DDR ram eller SDRAM jeg vil ha en XP 1600.. hvilket hovedkort bør jeg velge? Hva er viktig når man skal kjøpe hovedkort? Hva er raid? Må bus hasdigheten være det samme på hoved kortet som på prosseroren.. hva er viktig for at maskina skal funke stabilt? Hilsen SENITEL Lenke til kommentar
HAG Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Sats på VIA KT266A kort eller bedre og DDR ram, BUS hastigheten må være lik på prosessor og kort, til XP1600+ må du ha et kort med 133 BUS. Har MSI K7T-PRO2-RU og XP1700+, valgte pga. 8 USB porter, stadig mer ekstrautstyr tilkobles med USB. Dette kortet har 4 HiSpeed USB porter, må ha Win 2000 eller XP med ekstrapakke for å få HiSpeed? Eg har Win 98SE, HiSpeed portene virker da og, MEN kjører antakelig vanlig USB speed. Det er HiSpeed (USB2)produkter underveis bl.a. Plextor ekstern brenner og løse harddisker. Lenke til kommentar
thorhansen Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Du burde i alle fall velge et DDR hovedkort, ettersom du skal ha en 266 FSB prosessor, og det er liten prisforskjell. Raid er en funksjon som gjør at du kan kjøre to (like) harddisker på en kontroller som en harddisk, hvor den skriver og leser på annenhver harddisk. Dette øker ytelsen en god del. Jeg har kjørt på MSI K7T-PRO 266-R ganske lenge, og Abit KG7-RAID, og er godt fornøyd med begge disse. Anbefaler engentlig et hovedkort med VIA KT266 chipset. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Quote: Anbefaler engentlig et hovedkort med VIA KT266 chipset. Du anbefaler ikke noen å kjøpe et hovedkort med Via KT266 chipset!! Kjøp ett kort med Via KT266A (viktig med A'en). Av alternativer har du Epox, MSI og Asus og muligens noen andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå