ascom Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har i alle år vært en intel entusiast nå skal ny pc bygges og mitt sp er da hva bør man velge ? AMD/INTEL ? det er sikkert mange meninger om dette , får jeg pc'n til å gå som ei kule og i tillegg stabilt og godt spiller ikke pris den store rollen. hastighet er ikke noe man får gratis. . . . . . . Jeg trenger bare litt hjelp for å ta en avgjørelse jeg ikke vil komme til å angre på senere. på forhånd takk. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Det blir vell egentlig helt opp til deg vil ikke delta i en AMD vs. Intel ''krangel'' Endret 28. februar 2005 av mini-map Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Er du intel entusiast kan du jo kikke litt på den nye 6xx serien som snart kommer i butikkene (kanskje de er der alt, har ikke sjekket). Har du lyst til å prøve noe nytt kjøper du deg en Athlon 64 og får en prosessor som gjevnt over yter bedre, koster mindre, mulighet til sli hovedkort (som gjør at du nesten kan ha dobbel grafikk ytelse, hovedkortene vil også etter all sannsynlighet støtte dualcore) og dessuten MYE kaldere enn Intel sine. Intel sine hovedkort vil ikke støtte dualcore og kan dermed ikke oppgraderes, de støtter heller ikke SLI, så du vil kunne oppgradere lendre med AMD sin plattform, selv om amd kommer med en ny sokket i 2006 en gang. Eneste "fordelen" med intel sine hovedkort er at de støtter ddr 2, men tester viser at ddr 2 per dags dato er omtrent like raske eller dårligere enn ddr 1. Så gå for AMD du, hvor mye penger du vil bruke er opp til deg, men jeg vil anbefale at du kjøper en A64 3500+ Winchester, som har vist seg å overklokke som en gud selv med luft kjøling. Skal også nevnes at Intel sine også overklokker langt, men de viser seg å throttle (praktisk talt sette ned farten per mhz) mye allerede ved 3,6 ghz med stock kjøler, så med mindre du skal ha skikkelig kjøling er det nok ikke så mye å hente på å klokke en P4 i dag uten i å invistere noen hundre i ny kjøling. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Velg det du vil. Du kommer ikke til å merke noen forskjell i de fleste applikasjoner uansett. (Sammenlikner 3000+ og P4 3Ghz). AMD systemer hevdes til å være et billigere valg. Lenke til kommentar
ascom Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 mini-map: Dette var IKKE ikke ment som noen AMD vs INTEL krangel! jeg trenger bare litt gode råd og input slik at jeg kan gjøre det riktige valget. Turgon: har tenkt litt på dette siden jeg skrev innlegget og har lyst å prøve "noe nytt" har allerede bestemt meg for en AMD a64. men hvilken ? har lurt litt på en AMD 4000. hva med AMD FX-55 er det verdt pengene ? som jeg har sagt tidligere så spiller ikke KR det store, bare kassa går som ei kule. det er bare å forsake litt andre ting. eller lønner det seg å vente til sommeren når AMD kommer med "dualcore" ? kan du foreslå et godt hovedkort ? prosessorkjøling ? bør det investeres i bedre kjøling enn det som følger med cpu ? tenker ikke å bygge vann-kjøling, holder meg til luftkjøling. pc som skal bygges: ram: 1 gb ddr1 sk.kort: sapphire x850xt pe 512mb (pci-e) hd: wd ide s-ata 150 74gb (c-disk) wd ide ata 250gb wd ide ata 200gb hovedkort: ? cpu: ? psu: mist 500w kabinett: midi-tower ikke helt bestemt enda, ser ut til å bli Lian-Li kabinett. Lenke til kommentar
Sarumann Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hei du. har mange kamerater som bruker både AMD og INTEL det er som hipp so, happ hva som er det beste.. tidene forandrer seg kjappere enn noen rekker og følge med... AMD er nokk det billigste alternativet.. Så kommer selv til og anskaffe meg en i nærmeste fremtid:-) Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Amd64 egner seg bedre til spilling har eg lest. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 mini-map:Dette var IKKE ikke ment som noen AMD vs INTEL krangel! jeg trenger bare litt gode råd og input slik at jeg kan gjøre det riktige valget. Turgon: har tenkt litt på dette siden jeg skrev innlegget og har lyst å prøve "noe nytt" har allerede bestemt meg for en AMD a64. men hvilken ? har lurt litt på en AMD 4000. hva med AMD FX-55 er det verdt pengene ? som jeg har sagt tidligere så spiller ikke KR det store, bare kassa går som ei kule. det er bare å forsake litt andre ting. eller lønner det seg å vente til sommeren når AMD kommer med "dualcore" ? kan du foreslå et godt hovedkort ? prosessorkjøling ? bør det investeres i bedre kjøling enn det som følger med cpu ? tenker ikke å bygge vann-kjøling, holder meg til luftkjøling. pc som skal bygges: ram: 1 gb ddr1 sk.kort: sapphire x850xt pe 512mb (pci-e) hd: wd ide s-ata 150 74gb (c-disk) wd ide ata 250gb wd ide ata 200gb hovedkort: ? cpu: ? psu: mist 500w kabinett: midi-tower ikke helt bestemt enda, ser ut til å bli Lian-Li kabinett. Vis jeg var deg ville jeg kjøpt en 3200+ eller 3500+ winchester nåog overklokket den. De koster ikke så avskrekkende mye, så sparer du pengene som du ville brukt på fx eller athlon 64 4000+ og kjøper dual core når det kommer. Vil foresten heller anbefale deg å kjøpe to Geforce 6800 gt/ultra og sette dem i sli for de pengene du ville brukt på FXen. Vil si at verken FX55 eller 4000+ er verdt penga, men skal du velge en av dem er FXen valget, siden du får skryte faktoren med på kjøpet Innvester gjerne i enten Asus, MSI eller DFI sitt sli hovedkort. Det gir utrolige oppgraderingsmuligheter. I tillegg bør du kjøpe nVidia grafikk kort siden de kan settes i sli, noe ikke ATI sine kan enda, dvs at selv om ATI kortet yter mer i singel kan det aldri slå max powe til nVidia akkurat nå, men det kommer etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå