Gå til innhold

Forskjellen på x800xt og x800xt PE

Ole12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt klokkefrekvensen og muligens også bundlen som følger med kortet.

Har et Connect3d 9800PRO 128mb og kjøpte nylig et Powercolor x800xt pe.

Får dobbelte på 3dmark03 på x800xt pe sammenlignet med 9800 pro. (5800 mot 11600)

Fikk også med en 6in1 minnekortleser for USB med pakken + no spill.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvor dere skal ha det til at hvis man har noe som helst under det absolut raskeste og dyreste kortet så tvinges man til å velge mellom god grafikk og god framerate.

For det første så har jo mange LCD skjermer som ofte ikke støtter mer enn XGA oppløsning, for det andre så har jeg fortsatt mitt over 2 år gamle 9700pro, og kjører alle nye spill på 1600x1200 med FULL grafikk uten problemer.

Så skal du spille CS, gammel eller ny. Kjøp deg et rimelig kort til litt over tusenlappen, kommer til å fungere som en drøm. 9800 er vel fortsatt bra kjøp er det ikke?

Lenke til kommentar
For det første så har jo mange LCD skjermer som ofte ikke støtter mer enn XGA oppløsning, for det andre så har jeg fortsatt mitt over 2 år gamle 9700pro, og kjører alle nye spill på 1600x1200 med FULL grafikk uten problemer.

Så skal du spille CS, gammel eller ny. Kjøp deg et rimelig kort til litt over tusenlappen, kommer til å fungere som en drøm. 9800 er vel fortsatt bra kjøp er det ikke?

Nekter å tro at du kan kjøre nye spill (som Doom 3, Half-Life 2 og Farcry) i 1600x1200 med "FULL grafikk" på et 9700PRO med en uproblematisk framerate. Selv med per dags dato beste CPU vil det skjermkortet slite kraftig i den oppløsningen og detaljenivå på maksimum. Og spe på med litt AA/AF. Med mindre du synes det er "uten problemer" å spille med en FPS under 10.

9700PRO vil holde i 1600x1200 i Counterstrike, men det er år siden CS ble utviklet. I CS:Source kommer du til å slite i samme oppløsning.

Trond

Lenke til kommentar

Uff, alltid en gjøk som påstår et elendig kort klarer alt på max...

Doom3/CSS/HL2/Farcry i 1600x1200 max details på et 9700 kort vil være helt uspillbart, her snakker vi <10 fps....

Antialiasing? Glem det. Anisotropisk filtering? Glem det. SM 2.0? Nope.

Faktum er at de "nyeste og raskeste" kortene er nettop det. Raskest. Har man pengene så får man mye glede av de.

Lenke til kommentar
Uff, alltid en gjøk som påstår et elendig kort klarer alt på max...

så 9700pro er et elendig kort?

:nei: 7000se er et elendig kort!

9700pro er ikke det beste, men det blir helt feil å si at det er elendig av den grunn!

edit og ps: det er ikke lov å gi folk "kallenavn" på forumet-ja jeg tenker på

alltid en gjøk som
Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Jeg har to pc'er, en med ATI 9800pro på 17" LCD og en ATI X800XTPE på 20" LCD hvor jeg kjører 1600x1200 som er en rå nytelse. Disse kortene kan ikke sammenlignes hverken på ytelse eller bildekvalitet.

Anbefaler dette:

HiS X800XTPE

Har kortet selv og er meget godt fornøyd. Lite støy og det er klokkevenlig.

Har en AMD3500+ og har klokket dette kortet til 6200 score i 3D05.

Husker ikke core/mem data. Bruker omega drivere som jeg er meget godt fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...