Gå til innhold

Quoting med Firefox, funker dårlig!

Anbefalte innlegg

QUOTE (Ueland @ 01/03/2005 : 13:36)
Selvsagt prioriterer man de største, det gjør til og med jeg, har ingenting å si om en side fungerer hvis kun 10% av brukerene klarer å bruke det. Men det er en annen diskusjon.

Det skalda være mulig å få det til å fungere i de mest populære nettleserene.

Nå har jo uansett Opera muligheten til å identifisere seg som IE (til en viss grad), noe det virker som en del glemmer når de ser på statistikken over besøkende. Blant de mer erfarne PC/Internett brukerne er IE ikke akkurat et program en foretrekker å bruke.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Opera 8.00b2 (7483) og det er visst samme "feil" i denne som nevnes ovenfor. Egentlig aldri lagt merke til feilen, da jeg av gammel vane skriver BBCode direkte.

Noe som minner meg på et problem jeg har. Ikke for å dra tråden alt for langt off-topic (tråden er jo om quoting dog), men hvordan quoter man folk med ][ i navnene? Virker som om samme hva jeg gjør ender quote-taggen i brukernavnet i stedet for etter, selv hvis "" brukes rundt.

[QUOTE=[klanellerno]brukernavn,01/03/2005 : 14:36]sitat[/quote]

blir:

QUOTE ([klanellerno)
brukernavn,01/03/2005 : 14:36]sitat

QUOTE (Ueland @ 01/03/2005 : 13:36)
[...] hvis kun 10% av brukerene klarer å bruke det.

Er det virkelig så få som bruker en annen browser enn IE på et såpass hardware/software-relatert nettsted som dette forumet? Med de diskusjonene rundt nettleser som foregår her er dette virkelig litt overraskende statistikk.

Lenke til kommentar

QUOTE (Ueland @ 28/02/2005 : 17:29)
Det er en firefox feil, samme feilen finnes i Opera 7.x << men jeg mener at det skal være fikset i Opera 8 og oppover.

Nå er ikke jeg så sikker på at det er firefox som gjør det feil her, og at det ikke er Internet Explorer, men jeg kan for lite javascript til å svare på det. Det jeg derimot vet er at det er mulig å gjøre dette i firefox også. Et raskt google søk gir disse sidene med mer informasjon:

http://kb.mozillazine.org/Dev_:_Extensions..._text_at_cursor

og http://www.alexking.org/blog/2003/06/02/in...ing-javascript/

Endret av mohuhau
Lenke til kommentar

Nå har jo uansett IE muligheten til å identifisere seg som IE (til en viss grad), noe det virker som en del glemmer når de ser på statistikken over besøkende.

Antar at det var Opera du mente der?

Jeg syntes det er synd at mange velger denne funksjonen, for som sagt så blir jo Opera og IE sin statistikk ødelagt og forbedret. Så når statistikken viser at Opera kun har "kontroll" over 0.18 % av markedet skal det tas med en klype salt, det samme med IE sine 89,85 %.

Lenke til kommentar

Selvsagt, rettet ;)

Problemet/grunnlaget for funksjonen er at noen sider sjekker hvilken type nettleser du bruker før de viser siden. Denne funksjonen kan da benyttes for å "hindre" de som ikke bruker t.d. IE tilgang til siden, Opera har da en fiks ordning på dette med at den kan identifisere seg som IE og en får tilgang. Opera klarer som de fleste sider laget for IE. Men det er noen utviklere som benytter seg av "IE koding" (tenker da på at MS/IE benytter en "fri" tolking av standardene)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...