pusur6 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 heisann jeg har en AMD duron 750 og har løst og prøve og klokke den. men det går ikke ann og stille på det i biosen. noen såm vet hvordan man kan fjerne en såkalt multiplierlås på den?? linker, bilder, osv. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Nei det er jo Hovedkortet ditt som jør sånn at du ikke kan stille på multiplier. men det funker fint med fsb klokking åsså. Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Nei det er jo Hovedkortet ditt som jør sånn at du ikke kan stille på multiplier. men det funker fint med fsb klokking åsså. har du noen programmer til det og hva dem heter? Lenke til kommentar
nico_andre Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 du trenger ikke noe program du bare stiller det på bios'en Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jepp, der er biosen på hovedkortet ditt som mangler mp innstillinger du månokk kjøpe et nytt et får å junstere det, men hvorfor ikke bare fsb klokke cpuen da ? mer ytelse Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 du trenger ikke noe program du bare stiller det på bios'en men det går ikke. noen forslag? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 fsb klokk cpuen det bør holde i masse vis hvis du ikke kan jøre d i bios så bruker du clock gen Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 fsb klokk cpuen det bør holde i masse vis hvis du ikke kan jøre d i bios så bruker du clock gen får no håpe at det funker. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 klart funker det, bare pass på at du ikke klokker minne også. Regner med at du har 3200 minne så Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 klart funker det, bare pass på at du ikke klokker minne også.Regner med at du har 3200 minne så Hvordan f*** kan du si "klart funker det", når du ikke engang vet hva slags HK det er snakk om? Hvis det er fra samme tidsperiode som CPU'en, er det godt mulig det ikke har noen innstillinger for FSB eller MP, og det er GARANTERT ikke noen PCI-/AGP-lås på det! Og hvordan kan du si "Regner med at du har 3200 minne", da det mest sansynlig er sdram...? Til trådstarter:Du bør komme med flere opplysninger hvis du vil ha hjelp... Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Dette vet jeg får han bor i samme blokka som meg ! ! ! :!: haha Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Dette vet jeg får han bor i samme blokka som meg ! ! ! :!: haha det er no ikke mange her som vet at vi er naboer. så det gjør vel ikke noe og det er ikkje 3200. det er 256 sd 133. trenger mer ram Endret 28. februar 2005 av pusur6 Lenke til kommentar
pusur6 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 klart funker det, bare pass på at du ikke klokker minne også.Regner med at du har 3200 minne så Hvordan f*** kan du si "klart funker det", når du ikke engang vet hva slags HK det er snakk om? Hvis det er fra samme tidsperiode som CPU'en, er det godt mulig det ikke har noen innstillinger for FSB eller MP, og det er GARANTERT ikke noen PCI-/AGP-lås på det! Og hvordan kan du si "Regner med at du har 3200 minne", da det mest sansynlig er sdram...? Til trådstarter:Du bør komme med flere opplysninger hvis du vil ha hjelp... Jeg har HK: ESC Elitegroup K7S5A pro CPU: Amd Duron 750mhz Ram:256 mb 133mhz GPU:Nvidia GeForce4 fx 440 se HD: maxtor 20gb 7200rmp maxtor 30gb 7200rmp extern maxtor 120gb 7200rmp dårlig hardware her Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Du kan vel klokke maskinen noe uten å røre minne da Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Du kan vel klokke maskinen noe uten å røre minne da Minnet er nok ikke noe problemet, det kan gå i 133 Mhz, det er værre med AGP- og PCI-bussene... For hvis du i det hele tatt kan stille FSB, vil det høyst sansynlig gå ut over AGP- og PCI-frekvensene, som igjen fort fører til ustabilitet og skader på hardware som f.eks. skjermkort, lydkort og harddisker. Mitt råd er å glemme overklokking inntil du har noe mer egnet hardware, med mindre du ikke er redd for å ødelegge noe da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå