Gå til innhold

Mage eller Warlock


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg syns at warlock er veldig treigt.

 

standar kamp:

 

1: pulle monster med immolate

 

2: når monster nærmer seg sende du voidwalkeren inn til dyst

 

3: kaster nye dots: corruption og curse of agony

 

4: vente på at monstre dør og kaste nye dots når de allerede er på monstre går ut.

 

er stort sett sånn kampene foregår på min 27 lock. kanskje jeg ikke har kommet opp i høy nok level til at det blir gøy. men jeg syns warlock er en treig klasse.

 

jeg ville gått for mage.

Lenke til kommentar

Er lvl 39 warlock nå. Jeg synes det er en meget artig klasse å spille. Den er vel kanskje en av de mest varierte klassene også. Når du er komt til lvl 30 kan du velge mellom 4 ulike pets, selvom kanskje ikke alle er like gode, har de forskjellige områder de er gode på.

Du har maaaange spells du kan velge mellom, du trenger ikke bare bruke dots. Vanligvis kaster jeg noe sånt som dette: immolate-corruption-COA. Kaster kanskje da en shadowbolt, drain life, kanskje drain mana. Kan bruke shadowburn. Til avslutning bruker jeg alltid searing pain, og selfølgelig drain soul.

Og det er mange flere muligheter. Men uansett er det slik med alle klasser at du får noen spells som du som oftest bruker, fordi de er de mest effektive å bruke mot mobs

 

Noe jeg så absolutt digger er når du velger destruction som talent. Når du kommer til talentet "ruin" Da får du improved critical strike med 100%. Da gjør du rett å slett sykt med skade når du får crit strike:)

 

Uansett ville jeg gått for warlock, men jeg har dog ikke spilt mage noe særlig

Lenke til kommentar

mage har masse dmg, warlock har færre instant dmg spells. men de har mange DOT (damage over time) spells som er vledig gode når man er i party. de kan også ha pets som gir gode buffs og som kan ta meleedamage fra warlockem mens warlocken står og suger mana, health osv fra moben. warlock er veldig god solo og i party. personlig liker jeg warlock best.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Det at folk sier at Mage ikke er så god å Soloe med er litt feil syns jeg, jeg greier fint å gjøre de fleste quests alene til og med 1-3 lvl over meg spørs hvor mye de resister vis det er en kille quest, Og seff så greier jeg ikke å gjøre elite quests alene vis jeg ikke jeg er en del lvl over questen da.

Så jeg syns værtfall at mage er en god klasse å soloe med men sikkert ikke så bra i forhold til andre klasser.

Lenke til kommentar
Mage = springe som bare rakkern når du ser Horde :!:

Ble lei av det i beta og skifta til Warlock nå. En utfordring å spille, og klassen er bra i PvP om man vet taktikken. Undead Rogue er litt ille, dog...

Det er jeg heller ikke enig, Mage er en ganske sterk klasse.

Her for noen timer siden, questet jeg litt i Desolace, sloss mot et monster og bak meg kom det en Turen Shaman(tror det var det) lvl 36 akkurat samma lvl som meg, jeg hadde seff lite liv litt under halve livet igjen, og han angrep meg, jeg ble jo seff litt redd han hadde jo et stort overtak, men jeg tenkte gidder ikke å løpe nå prøver heller å ta han, og det greide jeg faktisk, men hadde ikke greid det uten Healthpotion jeg hadde da den som fyller på 374-475 liv eller noe sånt, eneste klassen jeg hater å møte på fra horde siden er rogue, de er noen jævler :p og vansklig å ta med mage vis jeg ikke oppdager de først, noe som skjer sjeldent.

Lenke til kommentar
Mage = springe som bare rakkern når du ser Horde :!:

Ble lei av det i beta og skifta til Warlock nå. En utfordring å spille, og klassen er bra i PvP om man vet taktikken. Undead Rogue er litt ille, dog...

Lol, du bør nok ikke spille mage hvis du gjør det ja. Det er vel den dummeste og mest uvitende kommentaren jeg har hørt om mages på lenge....

Lenke til kommentar
Det er jeg heller ikke enig, Mage er en ganske sterk klasse.

Her for noen timer siden, questet jeg litt i Desolace, sloss mot et monster og bak meg kom det en Turen Shaman(tror det var det) lvl 36 akkurat samma lvl som meg, jeg hadde seff lite liv litt under halve livet igjen, og han angrep meg, jeg ble jo seff litt redd han hadde jo et stort overtak, men jeg tenkte gidder ikke å løpe nå prøver heller å ta han, og det greide jeg faktisk, men hadde ikke greid det uten Healthpotion jeg hadde da den som fyller på 374-475 liv eller noe sånt, eneste klassen jeg hater å møte på fra horde siden er rogue, de er noen jævler :p og vansklig å ta med mage vis jeg ikke oppdager de først, noe som skjer sjeldent.

Lurer igjen på om folk her i det hele tatt har spillt med en mage :hmm:

 

Rogues er uendelig dårlige mot mages. De stunner deg, du blinker og poly'er. Så er det bare å fyra av det du er god for. De tåler veeldig lite, husk på at leather armor ikke akkurat ruler ;)

Lenke til kommentar
Mage = springe som bare rakkern når du ser Horde :!:

Ble lei av det i beta og skifta til Warlock nå. En utfordring å spille, og klassen er bra i PvP om man vet taktikken. Undead Rogue er litt ille, dog...

Det er jeg heller ikke enig, Mage er en ganske sterk klasse.

Her for noen timer siden, questet jeg litt i Desolace, sloss mot et monster og bak meg kom det en Turen Shaman(tror det var det) lvl 36 akkurat samma lvl som meg, jeg hadde seff lite liv litt under halve livet igjen, og han angrep meg, jeg ble jo seff litt redd han hadde jo et stort overtak, men jeg tenkte gidder ikke å løpe nå prøver heller å ta han, og det greide jeg faktisk, men hadde ikke greid det uten Healthpotion jeg hadde da den som fyller på 374-475 liv eller noe sånt, eneste klassen jeg hater å møte på fra horde siden er rogue, de er noen jævler :p og vansklig å ta med mage vis jeg ikke oppdager de først, noe som skjer sjeldent.

Skal vi prøve med et par punktum innimellom?

 

Warlock og mage er to litt forskjellige klasser, da.. Spill begge til level 10 og studer litt talents og skills - så har du et grunnlag til å velge ;)

Lenke til kommentar
Mage = springe som bare rakkern når du ser Horde :!:

Ble lei av det i beta og skifta til Warlock nå. En utfordring å spille, og klassen er bra i PvP om man vet taktikken. Undead Rogue er litt ille, dog...

Det er jeg heller ikke enig, Mage er en ganske sterk klasse.

Her for noen timer siden, questet jeg litt i Desolace, sloss mot et monster og bak meg kom det en Turen Shaman(tror det var det) lvl 36 akkurat samma lvl som meg, jeg hadde seff lite liv litt under halve livet igjen, og han angrep meg, jeg ble jo seff litt redd han hadde jo et stort overtak, men jeg tenkte gidder ikke å løpe nå prøver heller å ta han, og det greide jeg faktisk, men hadde ikke greid det uten Healthpotion jeg hadde da den som fyller på 374-475 liv eller noe sånt, eneste klassen jeg hater å møte på fra horde siden er rogue, de er noen jævler :p og vansklig å ta med mage vis jeg ikke oppdager de først, noe som skjer sjeldent.

Skal vi prøve med et par punktum innimellom?

 

Warlock og mage er to litt forskjellige klasser, da.. Spill begge til level 10 og studer litt talents og skills - så har du et grunnlag til å velge ;)

Ikke kom her å lek smart nå Arveh ;P

Jeg har ikke den beste norsk karakteren uansett, så jeg beklager så mye, greier du ikke å lese det jeg skriver så ikke les.

 

Svar på det GodSlayer sier.

At jo jeg spiller mage, er lvl 37 nå, og jeg har problemer med å slå rogue vis de kommer meg i forkjøpet, jeg greier fint å komme meg unna, men har liten sjans for å stå igjen og prøve å ta roguen da, og ja jeg har prøvd mange ganger, men det har dessverre ikke funket serlig bra, men det er jo også mulig å ta de, er ikke det jeg sier.

Men værtfall det er ingen enkel sak for mage å ta rogue etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at du trener litt mer. Jeg har aldri blitt drept av en rogue. Jeg elsker når de plutselig dukker opp og stunner meg. Blink, poly, pyro, blast, nova, fireball, blast, IAE, IAE = død rogue som aldri får inn mer skade enn de to tre første slagene.

Lenke til kommentar
Da foreslår jeg at du trener litt mer. Jeg har aldri blitt drept av en rogue. Jeg elsker når de plutselig dukker opp og stunner meg. Blink, poly, pyro, blast, nova, fireball, blast, IAE, IAE = død rogue som aldri får inn mer skade enn de to tre første slagene.

Når har det kansje noe med at du er Fire/Arcane jeg har gått Frost/Arcane, så du gjør nok en del dmg enn meg ;)

Gikk Frost/arcane fordi jeg tror det blir mye mer bruk for enn Frost/Arcane i Battlegrounds enn en Fire/Arcane mage.

Og det ser ut som du får det til å virke at det er veldig lett for å ta en rogue, det tror jeg ikke, tror heller da de roguene du har spilt mot må være noe sinnsylt dårlig, er greit at du vinner i en PvP kamp der har jeg også tatt rogue en del ganger, men når det kommer en snikende rogue fra horde siden uten at jeg vet det så blir det mer vrient.

Skulle også gjerne sett deg drepe en rogue med den taktikken du la frem der, den er sikkert effektiv, men på en måte så syns jeg du får det til å virke så lett å ta en rogue med mage og det vil ikke jeg tro på før jeg har sett det.

Lenke til kommentar
Det er jeg heller ikke enig, Mage er en ganske sterk klasse.

Her for noen timer siden, questet jeg litt i Desolace, sloss mot et monster og bak meg kom det en Turen Shaman(tror det var det) lvl 36 akkurat samma lvl som meg, jeg hadde seff lite liv litt under halve livet igjen, og han angrep meg, jeg ble jo seff litt redd han hadde jo et stort overtak, men jeg tenkte gidder ikke å løpe nå prøver heller å ta han, og det greide jeg faktisk, men hadde ikke greid det uten Healthpotion jeg hadde da den som fyller på 374-475 liv eller noe sånt, eneste klassen jeg hater å møte på fra horde siden er rogue, de er noen jævler :p og vansklig å ta med mage vis jeg ikke oppdager de først, noe som skjer sjeldent.

Lurer igjen på om folk her i det hele tatt har spillt med en mage :hmm:

 

Rogues er uendelig dårlige mot mages. De stunner deg, du blinker og poly'er. Så er det bare å fyra av det du er god for. De tåler veeldig lite, husk på at leather armor ikke akkurat ruler ;)

Ikke cloth heller, det er ikke vanskelig for en rogue og drepe en mage etter at den har fått noen combo points :)

Lenke til kommentar
Da foreslår jeg at du trener litt mer. Jeg har aldri blitt drept av en rogue. Jeg elsker når de plutselig dukker opp og stunner meg. Blink, poly, pyro, blast, nova, fireball, blast, IAE, IAE = død rogue som aldri får inn mer skade enn de to tre første slagene.

Fram til lvl 30-35 så eier mages de fleste andre klassene. Men du vil etterhvert merke at dps-en din ved lvl 60 ikke har økt så mye som andre klasser (f.eks rogue)

 

Det betyr selvfølgelig ikke at roguen automatisk eier deg. Men det blir plutselig myye vanskeligere. Jeg vil tro at jeg har ca 50% sjanse for å vinne mot en rogue. Tilfeldigheter spiller inn.

 

Spesielt de som har "preperation" talent og bærer rundt på masse "free action potions" er en plage å slå ut.

 

*Free action potion gir immunitet mot root/Frost nova i 30 sekunder*

*Preperation resetter timeren på alle rogue abilitys*

 

EDIT: Men nå ble det litt offtopic. Jeg ville nok anbefale mage ettersom disse er mer ønsket i raid parties og lignende. De går under den "hellige trioen" av Warrior, Priest, Mage som omtrent er et krav i alle instance grupper. Derimot er warlock en veldig morsom og variert klasse å spille. Veldig bra solo klasse som flere har nevnt. Og hva er ikke mer morsomt enn å summone en infernal og få den til å hakke løs i stormwind trade district? :p

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...