Gå til innhold

Hvordan er funksjonene i PHP bygd opp?

Anbefalte innlegg

Jeg driver fortsatt og lærer meg php på nybegynnerstadiet og øver meg litt ved å lage egne funksjoner som gjør det samme som de innebygde funksjonene...

Men jeg skulle gjerne likt å vist hvordan de er bygd opp....

hvordan de proffe folka gjør det..

vet noen hvor jeg finner det?

takker for alle svar

m.v.h Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg misforsto spørsmålet, men du lurer på hvordan man lager egne funksjoner? Syntaxen er ca. slik:

function navnPåFunksjon(parametre) {
//kode her
return $returverdi; // return er valgfri
}

Funksjonen kan returnere en verdi (et tall, true/false, en string, etc) vha. return-nøkkelordet, eller ingenting (void).

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Mulig jeg misforsto spørsmålet, men du lurer på hvordan man lager egne funksjoner? Syntaxen er ca. slik:

function navnPåFunksjon(parametre) {
//kode her
return $returverdi; // return er valgfri
}

Funksjonen kan returnere en verdi (et tall, true/false, en string, etc) vha. return-nøkkelordet, eller ingenting (void).

neinei..

Det klarer jeg jo..

Jeg sa jo at jeg hadde øvd meg ved å lage egne funksjoner som funker slik som de innebygde i PHP.

Det jeg lurte på var om det er noen som vet hvor jeg kan finne kodene som f.eks min() og max() er bygd opp av så jeg kan se om jeg tenker på samme måte som dem...

Lenke til kommentar

Jepp. Liiiit vanskelig å skrive PHP i PHP, om du skjønner hva jeg mener. ;) Noe må være i grunn, og når man lager et nytt språk, blir det enten ASM, binærkode eller f.eks. C. Selv er jeg glad for at de baserer seg på C, siden ASM er fryktelig vanskelig å lese. ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
De første versonene var skrivd i Perl ! Fram til 3.0 elller noe om jeg ikke tar helt feil :)

Vel... Heelt i begynnelsen var PHP (PHP/FI) bare et sett med små perl-scripts, men etter hvert skrev han dem om til C, lenge før PHP/FI 2.0 (PHP2) kom. ;) Les mer her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...