Gå til innhold

Kjøp av macromedia dreamweaver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å lære seg HTML og CSS? Kan du det, er det null problem så lenge du har et program som har highlight på kodingen din.

Til GNU/Linux finnes det masse programmer med highlight som er fri programvare, men jeg vet ikke hva som kommer til Windows.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er ikke helt motivert til å lære meg å programmere. Synes det er enkelt og greit med dreamweaver. Student versjonen er ikke lov til kommersielt bruk. Er det noen andre lovlige måter jeg kan skaffe meg dreamweaver på? Feks, gammel versjon, brukt etc...?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt motivert til å lære meg å programmere. Synes det er enkelt og greit med dreamweaver.

det sier du nå ja. men i lengden når du skal oppdatere siden din, kansje innstalere forum og blogg osv blir det vanskelig og tungvindt å bare bruke dreamweawer tror jeg.

å lære alt i dreamweawer tar også minst like lang tid som å lære html og css. så jeg vil anbefale deg å lese gjennom denne siden og laste ned dette gratisprogrammet.

for å svare på topic finner du kansje noe på diverse kjøp/salg nettbutikker. :shrug:

Lenke til kommentar

dreamweawer lager jo ikke noen animasjoner for deg. heller ikke knapper.

hvis du tenker på gif eller flashanimasjoner så vet jeg ikke hvordan dw koder det inn på siden, men det er vertfall ikke noe problem uten dw.

interaktive buttons? ..er det flash?

edit:

dw gjør også det meste feil. og mye mer tungvindt en slik det bør gjøres.

Endret av N*
Lenke til kommentar

dreamveawer er et utmerket program for sitt bruk, og selv om det noen ganger lager koder som ikke validerer er det et godt verktøy dersom du lærer deg å bruke både wysiwyg vinduet og kodevinduet (eller split-view).

For all del, om du føler deg sikker på det programmet, og anser det som en fornuftig investering å kjøpe det så anbefaler jeg at du gjør det.

og dette sier jeg selv om jeg sitter og koder for hånd i et program som farger teksten for meg, men det er nok delte meninger om slike wysiwyg programmer virkelig er fornuftige å bruke.

Måten jeg kom vekk fra dette på var behovet for et dynamisk innhold på siden, og jeg måtte begynne å kikke på server-side scripting (i mitt tilfelle php). Etter det virket det naturlig å også kode html for hånd (noe jeg allerede kunne, men ikke helt så grunnen til når mitt vidunderlige tabelldesign fra dreamveawer fortsatt funket. (noe jeg har lært i ettertid at kanskje ikke var veldig vidunderlig allikvel)

om du har lyst til å kikke på koding, les på www.htmldog.com og http://w3schools.com, men som sagt: synes du det er forsvarlig å investere en slik sum i et program som dreamveawer må du gjerne gjøre det. Det oppfyller absolutt de grunnleggende behovene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...