Gå til innhold

hvordan har funsjonshemede det i norge?

Anbefalte innlegg

De vanlige amerikanske helseforsikringene dekker 80 % av utgiftene til alle forskjellige operasjoner. Det bli jo fortsatt en pen sum å betale, men de fleste klarer dette. De betaler tross alt ikke 49 % i skatt, og 25 % moms...

Hvordan MediAid fungerer, er jeg usikker på, da ingen jeg kjenner har benyttet seg av det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi vi i min familie ser inn i fremtiden, har alle vi, også barna, tegnet livs og uføre-forsikringer. Jeg sliter med en liten sykdom i ryggen, men jammen fikk vi ikke tegnet likevel. Vi har også tilleggsforsikring som kan tas i bruk dersom det er mer enn tre ukers ventetid på operasjoner på offentlig sykehus.

Det virker jo utrolig nok som at du faktisk innser problemene med privat forsikring selv, siden du skriver at du fikk ordnet forsikring på tross av dine ryggproblemer. For hadde du hatt mer alvorlige plager ville du nemlig ikke bare fått langt dyrere forsikring, men i verste fall blitt nektet totalt. F.eks ved kroniske sykdommer som revmatoid artritt (leddgikt).

Kort og godt: Private løsninger kan være ypperlig for folk som er jevnt over sunne og friske, men en sjelden gang får behov for medisinks hjelp. For kroniske pasienter som ofte i utgangspunktet er i en vanskelig økonomisk posisjon (pga hel eller delvis arbeidsuføre) vil GARANTERT tape på privat finansiering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...