chil Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) hei, hadde orginalt kjøpt en bærbar på Ebay, men selger trakk seg når det ble for dyrt å shippe til norge(han som skulle betale frakta).. jeg tilba meg å betale men han ville ikke. jaja.. uansett har nå tilbud om en slik(fra norge). Er dette et bra kjøp? 3500kr Powerbook DVD-ROM CPU: 550 MHz G4 bus: 100 MHz RAM: 728 MB Video: ATI AGP 4x Mobility Radeon hard drive: 20 GB IDE USB ports: two FireWire ports: one IR port with full IrDA support 10/100/1000Base-T ethernet and v.90 56k modem Belkin 54G WiFI PCMCIA OSX panther følger med preinstallert Endret 28. februar 2005 av chil Lenke til kommentar
kR- Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Det kommer litt anpå bruksområder. Og er dette en Powerbook eller iBook? Om det er en Powerbook G4 titanium det er snakk om her så er denne maskinen helt grei til arbeid i Photoshop ol. men ikke noe kjapping om du skal begynne å rendere masse 3d eller jobbe mye med filmredigering i Final Cut Pro. Jeg har også vurdert den der, og det er en grei pris for en PowerBook. Fraktantydnlinger jeg har fått har ligget på rundt 60$-80$ altå på 400-500kr. Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Dette er dog en Norsk maskin.. å frakt vil da komme på 110kr Det er en Powerbook g4, beklaget at jeg glemte å skrive det. Endret 28. februar 2005 av chil Lenke til kommentar
kR- Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Da hadde jeg tatt den med engang Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Vil jeg ha noen problemer med å spille av DVDr? DIVX osv? jeg kan LITE om mac, hva er det beste nyeste opprativsystemet(hvis denne klarer å drive det da) Lenke til kommentar
kR- Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Tror OS X Panther er noe av det nyeste, er vel Tiger som er nyeste muligens. Er ikke helt inne i OS X jeg heller, men skal gå til anskaffelse av en. DivX o.l. går helt fint, Apple er jo tross alt kjent for å satse en del på Multimedia Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 kommer apple med utrolig mange flere opprativsystemer enn Windows da? Windows 95 Windows 98 Windows 2000 Windows ME Windows xp Er liksom bare 5 stk i løpet av 10 år!, Kan noen ta rekkefølga på Apple sine? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Panther er nyeste operativssystem, Tiger kommer antakeligvis i løpet av noen måneder. Den modellen der er vel noen år gammel, til sammneligning, den billigste iBooken i dag har 1,2GHz. Jeg vet ikke nok om bruktpriser til å komme med noen eksplisitt anbefaling, men kan henvise deg til www.mac1.no, hvor det sikkert fins noen som kan svare bedre enn meg og som har et mys større mac-miljø enn hw (spesielt nå som amac offisielt er død) Lenke til kommentar
chil Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Panther er nyeste operativssystem, Tiger kommer antakeligvis i løpet av noen måneder. Den modellen der er vel noen år gammel, til sammneligning, den billigste iBooken i dag har 1,2GHz. Jeg vet ikke nok om bruktpriser til å komme med noen eksplisitt anbefaling, men kan henvise deg til www.mac1.no, hvor det sikkert fins noen som kan svare bedre enn meg og som har et mys større mac-miljø enn hw (spesielt nå som amac offisielt er død) ok, er Panther det beste man kan ha på sin mac da? finnes det andre alternativer?(tenker på windows og feks linux)..takk for svar Lenke til kommentar
martbo Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Er mulig å kjøre Yellowdog linux på mac'en. Panther (10.3) er det nyeste som er akkurat nå, men man forventer at Tiger (10.4) blir sluppet om ikke så alt for lenge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Heisann! Panther vil nok fungere helt adekvat til den maskinen (hvis Panther støtter den vel og merke!) Faderen har en Mac Cube (stuemaskin) på 450mhz og den støtter nå ihvertfall Panther... Er utrolig rask til å svive på så lav klokkefrekvens; tilsvarer vel en p3-1ghz omtrent.. Det eneste som er viktig å ta hensyn til er minne; selv har jeg 768 på min 1.2ghz iBOOK og det er på grensa til å være for lite... Bruker den dog til en del photoshoplignende arbeid. Vil forøvrig også anbefale deg å gå til innkjøp av en ekstern skjerm - MAC-maskiner er helt syke når det kommer til dual-skjerming ;=) Utrolig praktisk.. Mvh. Quintilian Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg tror neppe denne maskinen klarer å spille av divx, dvdr går sikkert derimot helt fint. Har selv en iBook G3 på 800 MHz, som har problemer med å spille av en del divx filer, selv om noen få går bra. Dette er jo en G4 prosessor, men tror ikke det har så mye å si. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Flyttes til macdelen av forumet Lenke til kommentar
chil Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Heisann! Panther vil nok fungere helt adekvat til den maskinen (hvis Panther støtter den vel og merke!) Faderen har en Mac Cube (stuemaskin) på 450mhz og den støtter nå ihvertfall Panther... Er utrolig rask til å svive på så lav klokkefrekvens; tilsvarer vel en p3-1ghz omtrent.. Det eneste som er viktig å ta hensyn til er minne; selv har jeg 768 på min 1.2ghz iBOOK og det er på grensa til å være for lite... Bruker den dog til en del photoshoplignende arbeid. Vil forøvrig også anbefale deg å gå til innkjøp av en ekstern skjerm - MAC-maskiner er helt syke når det kommer til dual-skjerming ;=) Utrolig praktisk.. Mvh. Quintilian 768Mb ram for lite? nå kødder du? det er jo ganske mye ram, krever MAC mer ram enn en pc? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kommer veldig mye ann på hva maskinen skal brukes til. Man sier vel at 512 minstekravet for at ikke OSX skal føles tregt. Om man skal holde på med masse tunge programmer er det greit med masse minne. Selv har jeg 768 på min PowerBook og er fornøyd med det Lenke til kommentar
chil Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 okai, finnes det noen opprativsystemer til Mac som krever mindre? feks windows 2000 er jo å forestrekke på pcr som sliter med windows xp. takker for alle svarene Lenke til kommentar
toretors Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Du kan jo også hive i en 60 GB 7200rpm harddisk hvis du har kompetansen. OS X 10.2 er det som ytelsesmessig vil kjøre best på den maskinen, selv om 10.3, eller kommende 10.4 ikke vil være noe problem det heller. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 OS X 10.2 er det som ytelsesmessig vil kjøre best på den maskinen, selv om 10.3, eller kommende 10.4 ikke vil være noe problem det heller. Øh, nei? Hva baserer du det på? OS X har ikke akkurat blitt tregere med tiden. 10.3 kommer til å kjøre bedre enn 10.2 på en slik PowerBook. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 http://www.macfixitforums.com/php/showthre...sb=5&o=all&vc=1 Gjaldt visst 10.1, den er forsåvidt alt for utdatert etter min mening, så da er det samme hva som blir installert. Lenke til kommentar
chil Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 jeg burde kanskje nevne hva jeg har tenkt å bruke den til: Surfe tråløst på ineternett Skrive Regneark Høre På musikk Se på DVD Se på DIVX(hvis det er mulig) Kommer ikke til å drive med noe særlig redigering, er den for svak til mine bruksområder så får jeg heller legge den ut for salg igjen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå