janfredrik Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har fått en oppgave, om å skrive et intevju med en kjent avdød person. Noen tips til hvilken person jeg bør velge? Bør finnes en del bilder, og mye stoff på internett om personen. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Erik Bye eller Thor Heyerdal Endret 28. februar 2005 av sluffy 1 Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Tror jeg går for Thor. Men et spørsmål: * I 1947 gjennomførte han Kon-Tiki-ekspedisjonen med en balsaflåte over Stillehavet. I løpet av 101 døgn seilte flåten omtrent 8.000 kilometer på det åpne Stillehavet fra Peru til atollen Raroia i Polynesia. Heyerdahl ville finne ut om Polynesia kunne ha blitt befolket fra Sør-Amerika. Jeg finner ingenting ut om hva han fant ut. Noen som vet? Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 John F. Kennedy. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Nei, tror jeg går for han Thor, men hvis jeg får noe lignende i Engelsk, blir det nok Kennedy. Endret 28. februar 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Henrik Wergeland Jeg skrev et intervju med han en gang og fikk 5+. Lenke til kommentar
#vilbliskoleflink Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 Henrik Wergeland Jeg skrev et intervju med han en gang og fikk 5+. Har du det intervjuet ennå? vet ikke helt hvordan man skal lage intervju med en død person..... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. mai 2016 Del Skrevet 12. mai 2016 (endret) Hadde nok gått for Erik Bye, fordi bortsett fra musikken hadde han et synspunkt på politikere som fremdeles er like aktuell ;-) Endret 12. mai 2016 av trn100 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 14. mai 2016 Del Skrevet 14. mai 2016 * I 1947 gjennomførte han Kon-Tiki-ekspedisjonen med en balsaflåte over Stillehavet. I løpet av 101 døgn seilte flåten omtrent 8.000 kilometer på det åpne Stillehavet fra Peru til atollen Raroia i Polynesia. Heyerdahl ville finne ut om Polynesia kunne ha blitt befolket fra Sør-Amerika. Jeg finner ingenting ut om hva han fant ut. Noen som vet? I og med at han er en av Norges største helter og de nådde fram til Polynesia, kan du vel regne med at det var en suksess. Det krever nok mer enn flaks å bygge en flåte, legge ut på havet fra Peru og ende opp på "atollen Raroia i Polynesia". Fatter egentlig ikke hvordan de gjorde det... Men de navigerte vel etter stjernene eller brukte en form for kompass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå