lokeland Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Har blitt frista til å sette inn 3 minnebrikker på 2048Mb hver. Vel, er dette noen hensikt med dette, vil jeg merke noen forskjell, og hvor høyt må man opp før forskjellene blir små? Og, er dette i det hele tatt mulig for Windows XP og en AMD 64 prosessor å fordøye? Endret 28. februar 2005 av brainbug90 Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Selvfølgelig så går det. Og jeg regner med at du vil merke forskjell. Men om du har lommebok til det er en annen sak... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Vel, som fjortenåring har jeg ikke akkurat noe superøkonomi! Men det vil jo ende på rundt 10 lapper, så det er jo mulig! Kan godt hende jeg gjøre et sånt "speak" før jeg blir 18.. Har nemlig et forferdelig pågangsmot når det gjelder å spare penger! Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Du må nok ha 64-bit os for at 3x2048 skal bli mulig, 32-bit støtter kun 4GB ram. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) OK! Det var viktig å vite.. RAM har liksom aldri vært min greie, har bare kjøpt et eller annet når jeg har trengt det.. Og har for tiden ( ) bare 512Mb TwinMOS ram! Det er vondt å fortelle det, men det er sannheten.. Inntill jeg slår på stortromma! Enten RAM eller DoubleSight 19" LCD.. (2 stk. i et..) Endret 28. februar 2005 av brainbug90 Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304927&cks=SPK Leste at på det hovedkortet var det bare mulig med 4Gb RAM.. Er det begrensninger på HK og? Fant forresten ut at noen HK (imotsetning til mitt) hadde 4 RAM-slots.. Så jeg bytta fra 3 til 4 x 2048Mb! Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Okai Men 6gb er overklill ala arnold stil. Alt for mye! Endret 28. februar 2005 av chil Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Altså, det var ikke et direkte praktisk spørsmål så vennligst ro deg ned et par hakk! Ok? Tenker mest teoretisk.. Og med at jeg mente med at det aldri har vært min ting er at jeg aldri har tatt meg tid til å forstå det tekniske, men jeg vet såpass mye at jeg kan si når det er RAMen som spiller inn på treghet. Endret 28. februar 2005 av brainbug90 Lenke til kommentar
msulland Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 En 64bit cpu skal i teorien kunne adressere store mengder ram. Men amd har f.eks. mye mindre ram området den kan adresere en intel. Siden de ikke bruker 64bit alikvel. Og greit at cpuen kan lagre lange adresser, men så har du minnekortroll delen også. Og der er det ofte spart penger. Noe som fører til redusert menge ram den kan støtte. Antall ram plasser på hk har ingenting å si med hvor mye ram en kan bruke. Men til vanlig bruk ville jeg heller fylt 4 plasser med 4*512mb ocz 2-2-2-5 ram Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Du bruker antagelig pcen til nedlasting, chatting og spill Ergo 1024 er mer enn nok. Bruk heller penga på nytt skjermkort eller større diskplass Har du helt ekstreme behov og du merker at 1024 mb brukes opp fort, så oppgrader til 2 gb. Da skulle det ikke lenger være noe problem. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 eg trenger seriøst meir enn dei 2 gigabytes ram eg har hadde eg hatt penger så skulle eg ha hatt 8 giga ram Lenke til kommentar
chil Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 eg trenger seriøst meir enn dei 2 gigabytes ram eg harhadde eg hatt penger så skulle eg ha hatt 8 giga ram ikke for å være frekk eller noe, men jeg tror deg ikke. Hva driver du med som krever mer enn 2GB ram? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Serqevx: Driver med videoredigering i Premie og After Effects, 3D i bla. 3D Studio Max og Maya og tyngre oppgaver i photoshop.. Det tar vilt med RAM! I tillegg til nedlasting, chatting og spill.. Selv om jeg så vidt har vært på MSN Messenger i det siste fordi jeg ikke får gjort en drit.. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Som noen allerede har nevnt: 4GB er absolutt maks på 32-bit systemer! Dette har en teknisk forklaring (hw's guide). At 2GB RAM er en flaskehals har jeg mine tvil til. Hva bruker du systemet til? Endret 8. mars 2005 av trygvan Lenke til kommentar
KusaRS Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Sorry du, men du vil nok ikke få til 4x2048... Hverken CPU-en eller OS-et ditt vil takle det... hvis du ikke har 64-bits prosessor da og linux 64 bit... Men jeg tror nok ikke minne vil være flaskehalsen når du kjører de programmene du gjør... men det kan du sjekke ved å se om windows fyller ut sidevekslingsfila, gjør den ikke det, så er det ikke vits med mer ram... msulland skrev: En 64bit cpu skal i teorien kunne adressere store mengder ram. Men amd har f.eks. mye mindre ram området den kan adresere en intel. Siden de ikke bruker 64bit alikvel. åja, synes du ikke 1 048 576 MB RAM er nok da eller? vet at bill gates sa det samme om en mindre mengde en gang, men dette er et litt større sprang det er snakk om... men det stemmer at AMD ikke adresserer minne med mer enn 40 bit og 48 virtuelt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 eg trenger seriøst meir enn dei 2 gigabytes ram eg harhadde eg hatt penger så skulle eg ha hatt 8 giga ram ikke for å være frekk eller noe, men jeg tror deg ikke. Hva driver du med som krever mer enn 2GB ram? forestill deg photohop med 100 layers i 2048x2048 samtidig som du held på med neste generasjons grafikk motor og 3dsmax sjølv 8 gigabyte ram blir lite då om du arbeide kjapt mellom dei programma Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Vel, som fjortenåring har jeg ikke akkurat noe superøkonomi! Men det vil jo ende på rundt 10 lapper, så det er jo mulig! Kan godt hende jeg gjøre et sånt "speak" før jeg blir 18.. Har nemlig et forferdelig pågangsmot når det gjelder å spare penger! da er vi to :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 eg trenger seriøst meir enn dei 2 gigabytes ram eg harhadde eg hatt penger så skulle eg ha hatt 8 giga ram ikke for å være frekk eller noe, men jeg tror deg ikke. Hva driver du med som krever mer enn 2GB ram? forestill deg photohop med 100 layers i 2048x2048 samtidig som du held på med neste generasjons grafikk motor og 3dsmax sjølv 8 gigabyte ram blir lite då om du arbeide kjapt mellom dei programma og det skjer hvor ofte?? herregud, det er jo det samme å si som: jeg vil ha en fiskestang som er to meter bred i tilfelle jeg får en hval på kroken.. off! Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 og det skjer hvor ofte?? herregud, det er jo det samme å si som: jeg vil ha en fiskestang som er to meter bred i tilfelle jeg får en hval på kroken.. off! Haha :!: , ja, det er superduper overkill og enda mye mer! Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Tror ikke 6GB går på Windows XP. Rett meg om jeg tar feil..Mener å ha lest det en plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå