Gå til innhold

Opplistning av navn - flere sorteringsmetoder

Anbefalte innlegg

Jeg har en nettside som skal bestå av mange navn. Man kommer inn på førstesiden og der skal man velge en av flere opplistningsmetoder. Enten Fylke, Alfabetisk, eller By. Det jeg ønsker meg er et script eller lignende hvor jeg kan fylle inn navnene med de forskjellige kriteriene den skal listes opp etter.

Feks skal jeg liste endel guttenavn:

Navn By Fylke

Per Oslo Oslo

Ole Trondheim Sør-Trøndelag

Martin Tønsberg Vestfold

Når jeg velger i menyen skal man kunne velge By, og den skal sortere alfabetisk på By. Velge Fylke--> Lister alfabetisk på fylke. Og en ting til, Navn skal være en link som feks i dette eksemplet viser til Per = http://www.ssb.no/navn/ (altså klikkbar).

Slik jeg har gjort det til nå er å ha 3 forskjellige html-filer som jeg har tastet inn alle opplysningene hver eneste gang.

Om dette kan fåes til i PHP vet jeg ikke, men jeg vet det støttes på serveren jeg har domenet mitt, så det er kanskje det enkleste.

Kjempe takknemlig for all den hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler deg på det sterkest å bruke en database til dette, da kan du veldig enkelt hente ut opplysninger sortert slik du ønsker..

Saken er at på serveren hvor domenet mitt er så er det bare en MySQL Databases inkl. Den brukes allerede til et forum. Tenkte derfor om det fantes et ferdiglagd php-script så kunne jeg bruke det...

Lenke til kommentar
Saken er at på serveren hvor domenet mitt er så er det bare en MySQL Databases inkl. Den brukes allerede til et forum.

At den brukes til forum er egentlig ikke noe problem. du kan jo bare legge til en ekstra tabell i samme database. De vil ikke ha noen innvirkning på hverandre.

Lenke til kommentar

Kan verken bruke php eller mySQL. Vet derfor ikke "helt" hva dere snakker om her... :blush:

Ser ut til at jeg burde lære meg en av de med det samme uansett. PHP er vel greiest er det ikke? Så kan jeg koble til mySQL senere?

Takker enn så lenge. Når jeg har lært meg litt php og så litt mySQL så kommer jeg nok tilbake.

Lenke til kommentar
Ser ut til at jeg burde lære meg en av de med det samme uansett. PHP er vel greiest er det ikke? Så kan jeg koble til mySQL senere?

Du bør absolutt lære php først, ja.

Skal ikke så mye til for å lage det du er på jakt etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...