Gå til innhold

Boxed eller ikke boxed

mysjkin

Anbefalte innlegg

Planlegger å bygge en maskin basert på AMD (Regner på nøyaktig hvilken prosessor...) Ser at de finnes som boxed og 'ikke-boxed' Hva er det som følger med i boxed? Kjølefinner, vifte, pasta og alt som trenger, eller er det noe mer jeg må passe på å få med for ikke å grille prossessoren?

Er det noen god grunn til å kjøpe tingene separat? (Maskinen skal være en server som står i kjelleren, så støy er ikke noe problem, heller ingen planer om noe overklokking (i første omgang i hvert fall..))

M.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BOXED holder som oftest for de fleste når man ikke overklokker noe spesielt, BOXED er ett rimelig og godt alternativ for deg som bruker PCen til "normale ting" (Normale ting er jo også overklokking for mange da, inkl. meg, men da mener jeg alt annet enn overklokking) ;)

Lenke til kommentar

Boxed er som regel litt billigere oxo, om du da ikke skal ha KUN prosessoren ved kjøp.. Som sagt så følger det med du trenger av montasje til CPU, samt kjøleribbe & vifte..

Som regel er det litt rom for overklokking oxo, på disse "orignale" viftene.. Ser jo testen av AMD Athlon 64 3000+ S939, CPU'en.. 2,4 gHz stabilt.. :) Uten at jeg skal si noe basert på egne erfaringer da.. Får CPU'en selv til helga..

Endret av Zod|ac
Lenke til kommentar

Det er alltid viktig og huske på at du kjøper først og fremst

Prosessoren Kjøleribba er aldri noe særlig i boxed version

Men skal du ha noe som tåler spill etc..trenger du bra kjøling

og da pastane som kommer ved i boxed version heller ikke er av

den beste...Så hadde da anbefalt deg ikke boxed version

kjøpt pasta+ Kjøle Vifte...

Men er du ikke ute etter noe overklokking så er den

Boxed version saken en helt grei affære:-)

Kort sagt det er bare og velge og det er ikke noe problem og skifte

seinere heller hvis du finner ut om den ikke er god nokk...

koste bare et par hundre lapper...

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...