mysjkin Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Planlegger å bygge en maskin basert på AMD (Regner på nøyaktig hvilken prosessor...) Ser at de finnes som boxed og 'ikke-boxed' Hva er det som følger med i boxed? Kjølefinner, vifte, pasta og alt som trenger, eller er det noe mer jeg må passe på å få med for ikke å grille prossessoren? Er det noen god grunn til å kjøpe tingene separat? (Maskinen skal være en server som står i kjelleren, så støy er ikke noe problem, heller ingen planer om noe overklokking (i første omgang i hvert fall..)) M. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Med BOXED får du alt ja. Med "ikke-boxed" må du kjøpe vifte, ribbe og kjølepasta selv. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 boxed kommer med kjøler(alt som trengs)...ikke-boxed har bare cpu'en! selv synes jeg den boxed-kjøleren på min 3000+ socket 939 er rimelig bra (både stille og god kjøling)...så den er uansett et godt valg! Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Takker. Det var slik jeg regnet med, men jeg ville være sikker. Finnes knapt noe surere enn å få levert ting for så å oppdage at det var noe man ikke visste at man trengte.... M. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hvis du skal bare la maskinen stå så er det like greit med boxed. Ser ingen grunn til å velge noe annet... Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 BOXED holder som oftest for de fleste når man ikke overklokker noe spesielt, BOXED er ett rimelig og godt alternativ for deg som bruker PCen til "normale ting" (Normale ting er jo også overklokking for mange da, inkl. meg, men da mener jeg alt annet enn overklokking) Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har du shuttle, vann eller vifte fra før. så velger du bulk (ikke boxed) eller hvis du skal overklokke med luft så du trenger kraftigere vifte boxed er fint til å la en prosessor kjøre på normal fart med alt du trenger i en pakke. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 vil bare legge til at boxed-viften min er veldig bra, stillegående og klarer en klokk på 2.5 med en 3000+! Lenke til kommentar
Panneskjegg Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 vil bare legge til at boxed-viften min er veldig bra, stillegående og klarer en klokk på 2.5 med en 3000+! Hvilken temperatur holder CPUen da? Lurer på om jeg skal bruke vifta som følger med CPUen - eller om jeg skal bruke denne: PUSH ME!! Min bror har en slik vifte liggendes.. så jeg får den jo noe billigere. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) ligger rundt 60' med ok støynivå på kabiss-viftene! edit: den cpu-kjøleren er nok bedre ja...men spørs hvor mye du må gi for den... Endret 28. februar 2005 av krister461 Lenke til kommentar
Zod|ac Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Boxed er som regel litt billigere oxo, om du da ikke skal ha KUN prosessoren ved kjøp.. Som sagt så følger det med du trenger av montasje til CPU, samt kjøleribbe & vifte.. Som regel er det litt rom for overklokking oxo, på disse "orignale" viftene.. Ser jo testen av AMD Athlon 64 3000+ S939, CPU'en.. 2,4 gHz stabilt.. Uten at jeg skal si noe basert på egne erfaringer da.. Får CPU'en selv til helga.. Endret 28. februar 2005 av Zod|ac Lenke til kommentar
Sarumann Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Det er alltid viktig og huske på at du kjøper først og fremst Prosessoren Kjøleribba er aldri noe særlig i boxed version Men skal du ha noe som tåler spill etc..trenger du bra kjøling og da pastane som kommer ved i boxed version heller ikke er av den beste...Så hadde da anbefalt deg ikke boxed version kjøpt pasta+ Kjøle Vifte... Men er du ikke ute etter noe overklokking så er den Boxed version saken en helt grei affære:-) Kort sagt det er bare og velge og det er ikke noe problem og skifte seinere heller hvis du finner ut om den ikke er god nokk... koste bare et par hundre lapper... Lykke til:-) Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Får man klistremerke med på Bulk??? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Ja, følger vel med i innpakninga tenker eg. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Jau, følger med casebadge i BOXED-versjonene. EDIT: Må ha vært litt trøtt når jeg svarte. Trodde du skrev BOXED. Endret 18. mars 2005 av Dingot0m Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Men i Tray eller bulk versjon da? Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 I Tray/Bulk/OEM-versjonene får du ikke noe som helst unntatt prosessoren, og den blir levert i en liten boks som beskytter mot statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Æsj og, veldig synd å gå glipp av A64 merket! Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Hvorfor? Det er et klistremerke, aka: ubruklig og unødvendig. Endret 18. mars 2005 av Dingot0m Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Må jo vise at man har et A64 system! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå