Gå til innhold

Noen erfaringer med dette minnet?


nietzsche

Anbefalte innlegg

Hei!

Sist uke kjøpte meg meg disse delene:

 

Hovedkort: Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250

Minne: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC 3700

Cpu: Amd athlon 64 3500+

 

Etter at jeg satte opp dette, fikk jeg ikke til å boote xp installasjon, eller starte windows i det hele tatt med dette minnet. Så jeg prøvde min gamle pc2700 ram, og da funket alt bra. (Ja, har prøvd å bytte mellom slots osv, har prøvd alt)

 

Nå angrer jeg på at jeg kjøpte meg dette hovedkortet, ettersom at jeg har hørt at det er veldig lite overklokkingsvennlig. Så jeg lurer på om dette minnet vil passe ilag med et annet hovedkort jeg har sett på, nemlig MSI K8N NEO2 Platinum nforce3 250 Ultra.

Har hørt mye bra om dette kortet, og at det er mye mer overklokkingsvennlig.

 

Er det noen som har erfaringer med dette hovedkortet og minnet? Er det lurt av meg å benytte angrefristen, og bytte ut mitt nåværende hovedkort, så jeg får meg et MSI hk? Eller burde jeg heller bytte minnet mot et annet og beholde det hk'et jeg har?

 

Mvh

gree9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hvorfor vil ikke da dette hovedkortet greie å kjøre denne rammen? Har prøvd å stramme timingene litt, men det funker ikke. Jeg stilte helt random først, og da kom jeg meg inn i windows, men alt hang og det var veldig ustabilt. Etter det prøvde jeg å stille rette timings, men da kom jeg meg ikke lengere en til Biosen. Vil denne rammen funke på MSI hk'et? Noen som har erfaring?

 

Btw. Har hørt at dette hk'et er mindre "overklokkingsvennlig", kan det ha noe med saken å gjøre? Kan det være at hk'et ikke gir nok strøm til minnet? har jo en 480 watts antec trueblue psu, og ikke så mye stasj inni pcen.

Endret av Gree9
Lenke til kommentar

Hmm, tror det er en eller annen tast (eller en kombo av flere taster?) du må trykke for å få fram avanserte innstillinger (der man kan regulere ting som f.eks VDimm). Husker ikke hva man må trykke så sjekk på Gigabytes forum eller så kan du muligens søk her på forumet da dette har vært spurt og besvart tidligere.

 

Gigabyte har på denne måte gardert seg mot at folk skal tukle med innstillingen uten å vite hva de driver med ;)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...