Gå til innhold

AMD64 3000 S939 overklokking


Anbefalte innlegg

Har akkurat samme prossessor som dere 3000+ Kjører stabilt på 1,94 Ghz

 

Hadde den før opp tikl 1,5, men da var den ustabil :(

 

Visste ikke at AMD cool'n quiet hadde noe å si, så da slår jeg den av. Lurer veldig på om CPU frekvens er det samme som FSB?

 

Kjører min cpu frekvens på 214 med center spread.

 

TemP: Kabbis: 38 system 49 (mye?)

 

 

EDIT: En alvorlig skrivefeil på cpu speed. Takk til deg Krister ;)

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I biosen kan jeg stile på dette:

 

-Adjust CPU VID (1.550V) (I CPU-Z står det at volten er 1.425V - om det er d samme som CPU VID'en)

-CPU Voltage (tukler jeg med innstillingene her kan jeg få "OVER VID 3.3% osv)

-Memory Voltage

-AGP Voltage

 

----Det er den øverste jeg skal stile høyere da? CPU VID'en ?

 

Temperaturen sjekker jeg vel bare i biosen? Så lenge det er under 50* så er det god gang? :) (CPU TEmpen)

Endret av Panneskjegg
Lenke til kommentar

høres ut som om det er øverste du skal stille på ja...

 

men står den på 1.55 alt? du bør sitte den til 1.5 egentlig da...men, hva den faktisk får sjekker du jo i cpu-z...

 

tempen bør du sjekke i windows når maskinen jobber for fullt...finn et program, f.eks. S&M, som kjører cpu 100% i en stund...så bruker du et annet program, f.eks. aida32, til å sjekke tempen når den går for fullt! :)

Lenke til kommentar
I biosen kan jeg stile på dette:

 

-Adjust CPU VID (1.550V) (I CPU-Z står det at volten er 1.425V - om det er d samme som CPU VID'en)

-CPU Voltage (tukler jeg med innstillingene her kan jeg få "OVER VID 3.3% osv)

-Memory Voltage

-AGP Voltage

 

----Det er den øverste jeg skal stile høyere da? CPU VID'en ?

 

Temperaturen sjekker jeg vel bare i biosen? Så lenge det er under 50* så er det god gang? :) (CPU TEmpen)

CPU VID skal stå på 1,55V og du bør sette OVER VID til den høyeste instillingen, tror dette er 10% eller no. Nå gir du altså maks mengde volt til prosessoren, og du bør kunne overklokke mer :) I windows burde den nå vise noe rundt 1,6V :thumbup:

Lenke til kommentar
CPU VID skal stå på 1,55V og du bør sette OVER VID til den høyeste instillingen, tror dette er 10% eller no. Nå gir du altså maks mengde volt til prosessoren, og du bør kunne overklokke mer :) I windows burde den nå vise noe rundt 1,6V :thumbup:

ADT har nok rett i det han skriver...jeg er ikke så kjent med den BIOS'en din!

 

Men, jeg vil tro at med en volt på 1.6 så vil CPU'en din bli rimelig varm med BOXED kjøling. Min er satt til å gi 1.5...og når jeg har kabinett-viftene på rimelig stille hastighet så kryper cpu'en opp mot 60' ved load..

 

men, prøv deg frem du og se hva du får til! ;)

Lenke til kommentar
Har du satt ned "HT Frequenzy" ?

 

Etter hva jeg har lest, så må man stilel end denne for å overklokke. Blir FSB * HT Frequenzy høyere enn 100, blir skjermen svart, eller det kommer en feilmelding om at prosessoren er overklokket.

 

Jeg har foresten samme hk og cpu som deg

Regner med at du mener 1000? :p Ja, dette er faktisk viktig, du må huske å sette ned HTT multiplyeren som originalt står på 5, til 4 med FSB over 200, og den må settes ned til 3 med FSB over 250

Lenke til kommentar
Hmm...visste ikke at HTT-hadde en så streng grense...på mitt a8n-sli-kort så funker maskinen fint selvom HTT går langt over 1000! :)

Nei, den har ikke en så streng grense, selv kjører jeg til vanlig 1100MHz dønn stabilt, men forskjellen mellom 1000Mhz og 600MHz er så å si ubetydelig, og dermed er det greit å være på den sikre siden

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt til et "dårlig" bilde av biosen min. Måtte bruke et drit kamera! :!:

 

Bildet viser en forstørret del og et oversikt bilde. http://forum.hardware.no/index.php?act=Att...post&id=3782365

 

Noen som kan forklare meg hvordan en stiller på FSB? Og hvilke verdier en bør velge for å overklokke 3000+ stabilt til 2,5 (drømmen) Har boxa vifte.

 

Lurer også på hva PCIE clock er forno. (gjetter på PCI-Express) Kan velge verdier fra x800 og langt oppover. Tror det slutter ved x1200

Correct me if i'm wrong ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

hmmm...Hva er det med den divideren?? kan noen gi en enkel forklaring på den?? kjører min 3000+ på 2000Mhz -222Mhz*9Multiplayer! Takler ikke så veldig mye mer enn det da jeg prøvde 235 for en stund siden å da klikket den! har ikke tuklet med noe annet da jeg ikke vet hva divider er for noe! noe som kanskje kan hjelpe litt på ytelsen?

Lenke til kommentar

Tror jeg gir opp overklokkinga for øyeblikket.. PCen er helt mongo. Restarter seg når den vil ser det ut som.. Trodde jeg hadde ordnet klikkinga etter at jeg oppdaterte biosen og installerte de nyeste nforce driverne - men neida :(

 

Kjører den normalt nå - får håpe den ikke klikker..

 

PC-Cilin maste også om en "Bagle.be" orm. Men når jeg fant en removal tool - så fant den ikke noe.. Så jeg regner med den ikke er den som fucker alt opp? :|

 

For alt jeg vet så kan det jo være rammen som er helt mongo. Vil pcen da restarte seg når den føler for det? (Er en innstilling på minnet som er 1T, 2T eller auto - hva skal den være på egentlig?)

Endret av Panneskjegg
Lenke til kommentar

Jeg har alle min RAM instillinger på auto, unntatt MHz, som jeg har låst til 133.. Da kjører minnet mitt på 180MHz. Hvorfor den kjører på det og ikke 133 vet jeg ikke. Vet ikke hvor mye Infineon takler av høyere hastigheter, vet jeg ikke. Derfor tar jeg ikke sjansen på å gå så veldig mye høyere enn normalt.

 

Skal ta bilde av BIOS'en min når jeg restarter etterpå. Har du foresten kjørt live update, og sjekka om du finner en nyere versjon av BIOS?

 

Og ja ADT, jeg mente 1000 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...