Gå til innhold

Luftavfukter ! bygge om til cpu kjøler ?

Thunderstorm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig den kan bygges om men bare å ta ut innmaten og kjøle CPU med det vil ikke fungere i lengden.

Årsaken er at luftavfukteren kar både kjøle og varme element i samme elementet.

Avfukteren fungerer ved å en vifte blåser luft over ett element som holder kuldegrader slik at fuktigheten i lufta kondenserer og fryser fast i elementet.

Etterpå kobles et varmeelement inn slik at vannet renner av og ned i en beholder før den begynner å kjøle igjen.

Ut fra denne virkemåten så vil man ved en konvertering uten å koble bort varmeelementet koke CPUen i enden av hver syklus.

Ville tørrkjørt kjøleren før man monterte den inn i PCen.

EDIT: Det er ikke sikkert din avfukter virker slik men det er slik industrielle avfuktere virker.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Har en stående i rommet ved siden av pc'en, og jeg har også lekt med tanken. For dere som ikke vet hva dette er så er det en sak som suger inn luft for å så kjøle den ned slik at fuktigheten fryser og renner ned i en tank. Tidligere dro jeg ut nesten 10 liter i døgnet i kjelleren.

Kjøle effekten i en slik er jo enorm, og jeg har lekt med flere tanker, alt fra å legge vannkjølings radiatoren inni, slange igjennom, slangekoblet direkte til osv, menmen det var den tiden da. Et er iallefall sikkert, det skal godt til å finne noe i samme prisklasse som kjøler bredre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...