Thunderstorm Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hei Jeg har en relativt kraftig luftavfukter stående i samme rom som pc'n. Vil det la seg gjøre og modde denne litt så jeg kan bruke den til kjøling av cpu i tillegg ? Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 hørets.... interessant ut! nå har jeg ikke peiling på hva en luftavfukter er eller ser ut, har du kanskje en linke eller et bilde å vise? Lenke til kommentar
Thunderstorm Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 det er en slik en http://www4.wcwood.com/products.nsf/allima...UH?OpenDocument Lenke til kommentar
Thunderstorm Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Huff, jeg har visst postet på feil forum sorry Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 ja du kan prøve, så kan du sjekke på strømregningen på slutten av måneden og se om 5 grader er verdt det Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 såpass! jaja, er sikkert mulig på en eller annen merkelig måte. ikke vet jeg hvordan. Lenke til kommentar
Thunderstorm Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 ja du kan prøve, så kan du sjekke på strømregningen på slutten av måneden og se om 5 grader er verdt det he he strømregninga må jeg leve med luftavfukteren går hele tiden allikevel så da tenkte jeg at det måtte gå an og utnytte den til andre formål også Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Flyttes fra CPU til Overklokking-luftkjøling. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Mulig den kan bygges om men bare å ta ut innmaten og kjøle CPU med det vil ikke fungere i lengden. Årsaken er at luftavfukteren kar både kjøle og varme element i samme elementet. Avfukteren fungerer ved å en vifte blåser luft over ett element som holder kuldegrader slik at fuktigheten i lufta kondenserer og fryser fast i elementet. Etterpå kobles et varmeelement inn slik at vannet renner av og ned i en beholder før den begynner å kjøle igjen. Ut fra denne virkemåten så vil man ved en konvertering uten å koble bort varmeelementet koke CPUen i enden av hver syklus. Ville tørrkjørt kjøleren før man monterte den inn i PCen. EDIT: Det er ikke sikkert din avfukter virker slik men det er slik industrielle avfuktere virker. Endret 28. februar 2005 av perpyro Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Har en stående i rommet ved siden av pc'en, og jeg har også lekt med tanken. For dere som ikke vet hva dette er så er det en sak som suger inn luft for å så kjøle den ned slik at fuktigheten fryser og renner ned i en tank. Tidligere dro jeg ut nesten 10 liter i døgnet i kjelleren. Kjøle effekten i en slik er jo enorm, og jeg har lekt med flere tanker, alt fra å legge vannkjølings radiatoren inni, slange igjennom, slangekoblet direkte til osv, menmen det var den tiden da. Et er iallefall sikkert, det skal godt til å finne noe i samme prisklasse som kjøler bredre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå