Gå til innhold

Ødelagte boot sectors?

Assmann

Anbefalte innlegg

Jeg har en HD som er delt opp i to partisjoner. Forleden krasjet maskinen og den ene partisjonen forsvant. Den ble oppført som offline, og hvis jeg prøver å komme inn på den blir jeg spurt om jeg vil formatere den. Den partisjonen som fotsatt funker er også den med feilen på for det er jo den som skal boote opp den som ikke funker (Os ligger på den)? En kompis av meg mente at trikset da var og formatere den som fortsatt funket og legge inn XP på nytt. Får ikke det til å stemme helt.. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er harddisken din?

Benytt retur funksjonen hvis du har det iallefall.

Hvis du formaterer hele harddisken, så kan det hende du blir kvitt det problemet, men jeg tviler igrunn.

Er det først en dårlig sektor, så sprer det seg hyppig (Iallefall min erfaring).

Kan jo prøve å formatere, det skader jo ikke, siden den allerede ikke booter.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar.

Den er litt over 1 år. Har formatert nå lagt inn Xp på nytt finner fortsatt ikke partisjonen

Prøvde med et fixboot program først, det greide ikke å fikse det. Fikk 10 errors når jeg kjørte surface test, og 2 etter formateringen. Om disken ikke blir bra igjen er ikke så farlig, men jeg er jævlig keen på de 180gb som er borte. Ingen som har løsninger på hvordan jeg kan få det tilgang til dem?

Endret av Assmann
Lenke til kommentar

Du kan jo sette harddisken inn i en annen datamaskin, for så og hente ut data.

Hvis harddisken er skadet, eller den krever formatering, så prøv et program som heter "Get Back Data". Brukt programmet selv, og er fornøyd med resultatet, det fant alle filene mine, da en av mine harddisker fikk problemer.

Har du prøvd med "Seatools"?

Tror det har en funksjon som overskriver dårlige sektorer. Er ikke sikker om det var det programmet, men verd forsøket.

Hvor kjøpte du harddisken?

Etter du har reddet filene dine, så send den inn. Hvis du ikke har gjort noe med harddisken slik at den ble slik, så har du jo "retten" på din side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...