Gå til innhold

Hjelp: Problem med integrert lydkort

plankeby

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med at det integrete lydkortet på hovedkortet kun sender lyd ut av høyere stereokanal?

Jeg har et Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4 hovedkort, helt nytt. Lagt inn Windows XP SP2 og lyddriverene fra original CD. Kommer kun lyd fra høyre stereokanal.

Har koblet til riktig og prøvd både hodetelefon og PC høyttalere med samme resultat.

Er svært frustrert og ser ikke fram til demontering av PCen for retur av hovedkort... :no:

Edit: Har selvsagt sjekka balanseinnstillingene i windows og lydcodec driverene/ programmet...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å installere nyeste driver fra gigabyte eller Realtek?

De nyeste driverne er også på CDen som fulgte med. Både kortet og tilhørende CD er visst ganske ferskt, dvs har både bios og driverversjoner fra januar 2005.

For å gjøre det klart, jeg har sjekka på nettet etter nyere versjoner både hos Realtek og Gigabyte, men intet nytt.

Så jeg er like langt, og PCen blir snart demontert. Kan ikke lenger seg at feilen skyldes noe under min kontroll.

Har jo sletta harddisken to ganger, og lagt inn på nytt, for å se til at det ikke er andre lyd/video program som andrer på lyddriverene.

Dermed blir jeg omtrent tre uker uten hovedkort, pga. Netshop har nærmere to uker ventetid før mottat produkt blir testet. :no:

Noe av grunnen til at jeg valgte dette kortet var at jeg ikke orket å vente lenger på andre HK og deler. Så nå er jeg like langt !!! :mad::mad:

Handla hos tre nettbutikker kun for å få PCen raskt. Skulle hatt PCen i januar, men det er visst rift om 939 nforce4 HK for tiden, samt godt GF 6600 GT skjermkort osv.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...