sake Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Hei. Har tenkt å lage ett fil-delings system for mIRC! Ikke nødvendigvis som i at man deler musikk og ulovlig programvare men filer som er lovlige osv.. Jeg vil lage ett annet system enn det som regjerer på irc nå, nemlig XDCC.. Har ikke begynt med selve koden enda, mangler litt ideer om hvordan dette kan gjøres på best mulig måte. Først hadde jeg tenkt å lage ett "lukket" system hvor man måtte bli invitert/godkjent før man kunne joine eventuelle "nedlastingsgrupper". På denne måten hadde alle brukerene blitt godkjent og verifisert før de kunne dele og laste ned. Videre har jeg tenkt å fjerne den plagsomme delen ved XDCC som at når man søker etter noe så kommer det 1000 vis av tvilsomme forslag (i store XDCC kanaler). Hovedplanen min er å lage ett script som lar deg søke gjennom andre brukere sine filer via ett grafisk grensesnitt (dialoger) og vice versa. Så det jeg har begynt på nå er at når man søker etter noe ved å skrive !søk <fil> så kommer alle resultater opp i en dialog. Dette har jeg gjort ved å la de som har filen sende meg en msg som blir plukket opp av klienten men blir lukket samtidig slik at ikke den er forstyrrende. Det jeg trenger er gode ideer og forslag til hvordan dette systemet kan bli best mulig. Hva kan jeg gjøre for å gjøre det mest mulig brukervennlig? Hvis noen har lyst å hjelpe meg så er det bare til å sende meg en PM ---- Dere kan forresten laste ned den siste addon min til mIRC: http://home.no.net/steff1s/mdbv1.1.zip (Filmdatabase til mIRC) Endret 28. februar 2005 av superhelten Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 kan sikkert hjelpe deg jeg, har ganske god erfaring med remote(som du sikkert skal bruke), har en deadline på en annen bot om 3 uker, så jeg er ikke sikker på om jeg kan satse 100% på det scriptet du skal lage... det skal være i mIRC? vi burde ha en lukket beta først, å lage selve scriptet bør ikke være lange jobben, men søkingen tror jeg er vanskelig, aldri laget noe søkefunksjon før... du har PM Lenke til kommentar
sake Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Konge! Har sendt deg PM nå Lenke til kommentar
ThaOva Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Håper dette blir bra. Har brukt mIRC i mange år og har savnet noe allternativt til XDCC og fserve. Lykke til med proskjektet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå