Skrue Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Bra yummy, og andre som rydder opp! Applaus! :smile: Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: Den 2002-06-24 22:50, yummy skrev:(og ja, jeg vet at på norsk heter det Internett - men jeg studerer data, og da bruker jeg engelsk. Altså internet :wink: .)_________________Project SUhttp://hinux.hin.no/~vidarf/Skribent for overklokking.noModerator<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-24 22:56 ]</font> Det heter Internet. Lenke til kommentar
dookie Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 jepp yummy :smile: ha en god natt da :smile: Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: Den 2002-06-24 22:59, Wotan skrev:Det heter Internet. Åværsåsnill! Har nok fruster fra sprakradet om ikke jeg skal få det her også! :smile: Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Ok. Da sier vi internettet, og flambere, lenkekråte, fjesing og Verdensvev. :razz: Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Å gud!....... Skal jeg da si / skrive: mjukvare, platelager, tangentbord, maskinvare, sentral prosesserings - enhet, kompjuter, PD (Personlig Datamaskin) osv? Nei, når jeg snakker data bruker jeg engelske ord. Internet eller internet - det går hipp som happ. :smile: Utrolig hva skattepengene går til. Sprakradet er et av dem (i følge uninett skal æ, ø og å erstattes med "ae", "oe" og "aa". Dette har ikke sprakradet fått med seg, så her er man ikke konsekvente!) Lenke til kommentar
steinih Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Bare lurer litt på det der med IP! Er det ikke slik at vi snart/eller har gått over til IPv6? Som skulle være 128bit? Det skulle jo tilsi at det skulle bli såpass mange ip-adresser at flest folk etterhvert vil kunne få fast IP? Eller er jeg helt på villspor nå? Etter det jeg vet så var noe av meningen med IPv6 å gå fra 32bit, som IPv4 er, til 128bit som IPv6 er! /steinih :smile: [ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-25 00:09 ] Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Du vet, slikt er ikke gjort over natta. Men man skulle jo tro at IPv6 burde være høyaktuell når man ser på den eksplosjonen internet har fått de siste årene. Lenke til kommentar
EC Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Flytter tråden dit den hører hjemme, BTW. Dette har lite med bærbare å gjøre... =) Lenke til kommentar
steinih Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Arbeidet med å utarbeide IPv6 ble jo påbegynt allerede litt etter 1990 da, så man kan jo trykt si at det har tatt tid ja! Men kan ikke skjønne hva som skal ta SÅ lang tid da både IPv4 og IPv6 vil kunne fungere sammen? Det er jo langt flere ting enn bare lengden som er nytt i Ipv6 oxo da... /steinih :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: Den 2002-06-25 00:21, steinih skrev:Det er jo langt flere ting enn bare lengden som er nytt i Ipv6 oxo da... Har skrevet litt om IPv6 her. Husk at det er mange routere som må oppgraderes for å kunne takle IPv6, samt at det må mye testing til. Lenke til kommentar
steinih Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 borre: Jo da jeg viste det meste at det som står i den tåden der, men det jeg egentlig lurte på var jo om noen vet ca når IPv6 vil bli "fullt" implementert? Og om alle da vil kunne få fast IP? Kunne ikke se at det sto noe om det i den tråden du refererte til? Vet at det vil ta lang tid å få det implementert, men dem har nå holdt på med IPv6 i ca 12år! /steinih :smile: [ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-25 00:42 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Det er vel ikke noe fasit på når man vil fase over til IPv6. Det finnes allerede testnettverk (bl.a. Uninett) som bruker IPv6. Man venter vel egentlig bare på at produsentene skal hoppe over til IPv6 og at noen tar det store steget og faktisk begynner å bruke det. Selv vil jeg kanskje tippe enda 4-6 år før det blir normalt. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Nå er det jo ikke værre enn å laste ned selv. Yummy - det var en fleip, kikka på "data ordliste" hos sprakradet. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Bare for å stokke kortene: A internet = a interconnection of networks The Internet = det vi vanligvis forbinder med ordet internett (WWW, Usenet, etc), egentlig et internet (av internet). </pedant> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå