Gå til innhold

mamma

leseo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-24 21:45, havegg skrev:

Men gutten har jo 199 "meldinger". Hva er galt leseo?
:grin:

Vel han har kun ca. 20-30 poster utenom den idiotiske spammen hans da...

Slike folk fortjener å få offentliggjort IP, og hengt offentlig på torget :evil:

Lenke til kommentar

IPen blir notert og forespørsel etter hvem som hadde PCen vil bli gjort til Telenor regner jeg med.

Han/Hun kan regne med opptil 100 000,- i bot for misbruk av sin internettleverandør , ja alle som har ett internettabonement forplikter seg til og følge reglene som leverandør har.

Og som jeg husker så er dette brudd på reglene om nett-etikkete

og man må da regne med bøter opp til 100 000,-

Det ble en dyr spamm det :grin:

Tenker "mamma" og "pappa" blir glad får det :smile:

!!! There Is No Reed !!!

[ Denne Melding var redigert av: bluestone på 2002-06-24 22:03 ]

Lenke til kommentar

Ja, så nå at han omtrent bare hadde spam-meldinger.. :sad:

Vel, dette er mine siste ord i denne saken. Han har fått for mye oppmerksomhet allerede. Ingen burde egentlig ha svart.

MODERATORER, hvor er dere? Slett, slett, slett...

PS. Det var nå vi skulle hatt sånn "tar-tre-dager-å-opprette-nytt-brukernavn"...

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-06-24 22:14 ]

Lenke til kommentar

Han bruker Telenor og det er et par andre brukere med samme IP. Dermed blir det litt dumt å utestenge hele IP-en. Men brukernavnet er i det minste bannet i 35 år nå (da har han kanskje vokst opp psykisk), og jeg (og forhåpentligvis andre moderatorer også) er i full gang med oppryddingen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-24 22:04, TST skrev:

Han bruker Telenor og det er et par andre brukere med samme IP. Dermed blir det litt dumt å utestenge hele IP-en. Men brukernavnet er i det minste bannet i 35 år nå (da har han kanskje vokst opp psykisk), og jeg (og forhåpentligvis andre moderatorer også) er i full gang med oppryddingen.

Vel, er det så galt å utestenge hele IP´n da? Det kan vel være en passende straff, selv om det muligens går ut over andre i hans familie?

Eller misforstår jeg nå, mht. andre brukere? For jeg regner med at de andre brukerne sitter på samme maskin?

Om jeg bommer nå, så får du ha meg tilgitt i min uvitenhet om IP-adresser, men innbiller meg at det er slik.

Om ikke, så kan man selvsagt ikke stenge IP´n.

Korrigér meg gjerne, om jeg tar feil!

Lenke til kommentar

Blir litt feil å utestenge brukere med dynamiske IP-adresser.

Spør de andre brukerne med samme IP om de er "involvert" i spammingen. Kanskje en fordel å sjekke "historien" deres og om de har noe uoppgjort med moderatorene eller er generelt anti-forum.

Lenke til kommentar

Jaddajaddajadda! SKAL gå å legge meg! :smile: Som det B - mennesket jeg er, defineres "dag" noe fritt. :smile:

Ingen vits i å stenge denne tråden - det kommer jo fram en del seriøst gode holdninger og forslag. Og det setter vi pris på.

Det var litt av en jobb, men vi var flere moddiser om jobben. Til slutt ble det da bra? :smile:

Ha en fin NATT, folkens. (fornøyd? :smile: )

Mvh. moderator yummy.

Redigert:

Dersom vi stenger vha. IP, vil nestemann som bruker samme internet - tilbyder og som får samme IP som spammeren bli sperret. Dynamiske IP - adresser kan ikke stenges pga. nettopp dette.

For de "uvitende": Det er et visst antall IP - adresser tilgjengelig i verden. Derfor bruker mange ISP'er (som telenor, netcom, tele2 og sensewave) dynamiske IP - adresser, slik at du vil få forskjellig IP for (nesten) hver gang du "ringer til internet". Av denne grunnen er det da mulig at du får samme IP - adresse som en som er utestengt, og da blir det litt dumt å sperre på slike IP'er.

(og ja, jeg vet at på norsk heter det Internett - men jeg studerer data, og da bruker jeg engelsk. Altså internet :wink: .)

Project SU

http://hinux.hin.no/~vidarf/

Skribent for overklokking.no

Moderator

[ Denne Melding var redigert av: yummy på 2002-06-24 22:56 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...