Gå til innhold

problem med plasering av divs i html kode

Anbefalte innlegg

Oppsett: siden er centrert med en statisk bredde på 960px, jeg har header, meny under header, høyre og venstre meny, footer og center.

For å gjøre det enklere å forstå definerer jeg herved:

Midten: der hovedinholdet på siden vises

meny: En meny jeg har under header mellom header, venstre og høyre meny

Jeg vil ha en meny som hele tiden forandrer seg utifra innholdet som vises i midten. Der vil det dukke opp linker med nær tilknytning til innholdet som vises i midten.

Problemet er at hvis jeg skal ha divsene i naturlig rekkefølge uten å bruke absolutt posisjonering får jeg ikke hentet ut variabler osv som angis i midten slik at jeg ikke kan ha muligheten til å tilpasse denne menyen.

Spørsmål: Hvordan kan jeg klare å plasere denne menyen under midten i koden slik at jeg kan dra nytte av variabler fra midten. Tipper det må være absolutt posisjonering. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få de andre divsene til å følge i naturlig rekkefølge etter det absolutte elementet.

-på forhånd thanks :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel det er php inne i bildet også problemet kan enkelt forklares at jeg visuelt må ha noe som ser slik ut:

Meny: alternativ 1 | alternativ 2 | alternativ 3

inhold: bla bla bla

og en kode som ser slik ut:

<innhold>

<meny>

altså innholdet må komme før menyen i koden for å dra nytte av variabler som genereres i forbindelse med innholdet. Satt inn i sammenhengen jeg illustrerte over selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...