shagg0r Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Oppsett: siden er centrert med en statisk bredde på 960px, jeg har header, meny under header, høyre og venstre meny, footer og center. For å gjøre det enklere å forstå definerer jeg herved: Midten: der hovedinholdet på siden vises meny: En meny jeg har under header mellom header, venstre og høyre meny Jeg vil ha en meny som hele tiden forandrer seg utifra innholdet som vises i midten. Der vil det dukke opp linker med nær tilknytning til innholdet som vises i midten. Problemet er at hvis jeg skal ha divsene i naturlig rekkefølge uten å bruke absolutt posisjonering får jeg ikke hentet ut variabler osv som angis i midten slik at jeg ikke kan ha muligheten til å tilpasse denne menyen. Spørsmål: Hvordan kan jeg klare å plasere denne menyen under midten i koden slik at jeg kan dra nytte av variabler fra midten. Tipper det må være absolutt posisjonering. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få de andre divsene til å følge i naturlig rekkefølge etter det absolutte elementet. -på forhånd thanks Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Bare meg som ikke helt skjønte hva du mente her nå? Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 vel det er php inne i bildet også problemet kan enkelt forklares at jeg visuelt må ha noe som ser slik ut: Meny: alternativ 1 | alternativ 2 | alternativ 3 inhold: bla bla bla og en kode som ser slik ut: <innhold> <meny> altså innholdet må komme før menyen i koden for å dra nytte av variabler som genereres i forbindelse med innholdet. Satt inn i sammenhengen jeg illustrerte over selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå