RBW Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 AOpen med XC Cube EZ855-II Ikke lenge etter at AOpen slapp XC Cube EY855 kommer selskapet med en ny modell. Nytt denne gangen er støtte for 533 FSB. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg lurer på en liten ting angående Pentium-M og FSB: Siden multiplieren ikke kan endres, kan man overklokke ved å øke FSB'en fra 400 til 533? F.eks hvis man kjøper en Pentium-M 1,6 så setter man opp FSB til 533 og får en Pentium-M 2,13? Er det noen som har prøvd dette? Må man voltmodde for å få høy nok spenning for at CPU'en skal bli stabil eller klarer en 1,6 ofte 2,13 på vanlig spenning? Må man skru av SpeedStep for at det skal fungere? Finnes det valg for FSB'er mellom 400 og 533 i bios? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Og vi venter på 915-bokser med DDR-2 og PCI-E... Lenke til kommentar
chil Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 hmm er det bare meg... trodde 800fsb var det veiledende. 533fsb er jo gammal teknologi Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) hmm er det bare meg... trodde 800fsb var det veiledende. 533fsb er jo gammal teknologi Du tenker vel i retning Northwood og Prescott. AOpen med XC Cube EZ855-II støtter vel kun Celeron M og Pentium M ... og PM (Dothan regner jeg med) støtter jo max. 400FSB. Sonoma har nettopp kommet med støtte for 533FSB. Så denne boksen er jo genial for de som vil utnytte SpeedStep delen på Dothan. Det vil jo resultere i et mer stille system og mindre varmeutvikling for de som ikke trenger hestekrefter. Endret 28. februar 2005 av lavizh Lenke til kommentar
Nunzio Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hva er vitsen? Hvorfor ikke lage en helt ny barebone istedenfor den gamle med ny innmat.. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Jeg lurer på en liten ting angående Pentium-M og FSB: Siden multiplieren ikke kan endres, kan man overklokke ved å øke FSB'en fra 400 til 533? F.eks hvis man kjøper en Pentium-M 1,6 så setter man opp FSB til 533 og får en Pentium-M 2,13? Er det noen som har prøvd dette? Må man voltmodde for å få høy nok spenning for at CPU'en skal bli stabil eller klarer en 1,6 ofte 2,13 på vanlig spenning? Må man skru av SpeedStep for at det skal fungere? Finnes det valg for FSB'er mellom 400 og 533 i bios? FSB skal kunne settes opp til 533 MHz uten engang å øke volt mer enn standard. Er ikke sikker på hvordan det fungerer med speedstep. Regner med at det bare er å skru på minimal strømstyring i windows evnt i skru av ss BIOS som du nevnte. Du burde lese igjennom denne tråden: Xtremesystems.org dothan overclocking thread bilde edit: fiksa bildet Endret 28. februar 2005 av kjaks Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Vitsen er vel å kunne utnytte Pentium M og Celeron M som normalt brukes til bærbare. Med SpeedStep-teknologi får man samme prinsipp som AMD64s Cool´n´Quiet, hastigheten på prosessor senkes når det ikke er bruk for det. For dette er Socket 479, right? Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Vitsen er vel å kunne utnytte Pentium M og Celeron M som normalt brukes til bærbare. Med SpeedStep-teknologi får man samme prinsipp som AMD64s Cool´n´Quiet, hastigheten på prosessor senkes når det ikke er bruk for det. For dette er Socket 479, right? Må jo være det siden det er Pentium M og Celeron M. Endret 28. februar 2005 av lavizh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå