KVTL Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Løsninger om er stikkordet, dessuten vil multicom tape penger hvis det blir brukt angrerett eller reklamasjon. Uansett vil de tape mer enn halvparten av kostnadene av et wlan kort Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Ja kunden skal jo liksom altid ha rett! så vis en butikk har gjort en "liten feil" eller en "misforståelse" så er det bare rett å rimelig at butikken ordner opp! Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Akkurat, derfor bruker du angreretten som er å gi de en smekk på pungen om de ikke kommer frem med noen konstruktiv løsning. Lenke til kommentar
Slefve Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Til deg som sa at man er en kranglefant eller har for mye fritid om man sitter en time på tlf for å fikse et problem som dette. Enten har du for mye penger om du syntes 8000kr ikke er noe å bruke litt tid på eller så er du bare her for å krangle. I denne saken er det ikke snakk om 8000,- kr. Det gjelder et nettverkskort som trådstarter IKKE har betalt for da dette ikke var tatt med i bestillingen. Jeg kan vedde venstre pungstein på at hvis trådstarter hadde ringt til Multicom, spurt om de kunne sende nettverkskortet fraktfritt da dette skulle være med i bestillingen, så hadde dette ikke vært noe problem. Når trådstarter istedenfor fyrer løs med å kreve å få kortet først gratis, deretter halv pris, så er jeg ikke overrasket over at Multicom setter seg på bakbeina. Vet ikke om du leste innlegget til tradstarter i det hele tatt men han bestilte en pc som skulle ha tilgang til WIFI. Han sa ogsa at han kunne betale halvparten av kostnadene for wifi kortet. Han ba ikke om det gratis gjorde han? Om det gjelder 8000kr eller 500kr spiller jo ingen rolle. Det er penger. Han betalte 8000kr for noe han bestilte. Og det har han jo ikke fatt. Problemet er jo ikke hans, om selger ikke noterte det ned eller ikke visste at pcen han bestilte ikke hadde wifi. Han ba om et wlan kort. Da er det opp til selger aa faa det riktig, er det ikke? Endret 28. februar 2005 av Slefve Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Jeg har vel også et par synspunkter: Jeg har også blitt "rævkjørt" av Multicom, og handler ikke der mer. Den gang jeg var ung og uansvarlig, og bestilte min første datamskin, kjøpte jeg den hos Multicom. Jeg ble lurt for å si det slik. Og ingen service, reklamasjon eller hjelp å få var det heller. Men det er en annen historie. Hmmm. Ga vel til kjenne mine synspunkter overfor Multicom nå, gjorde jeg ikke? a) Benytt deg av angreretten. Kjøp en laptop hos noen som kanskje kan gi deg en bedre service. Når du har gjort Multcom oppmerksom på hva som er skjedd, og de ikke er villig til å gjøre noe med det, er det det eneste riktige å gjøre. b) Benytt deg av angreretten c) Benytt deg av angreretten d) Skriv et brev til Multicom der du gir tilkjenne dine synspunkter i saken, link til dette forumet, der du sier at du vil benytte deg av angreretten grunnet svært dårlig service hos Multicom. Det er ingenting som gjør meg mer forbannet enn dårlig service, og det eneste riktige er da å benyte seg av angreretten, gjøre bedriften oppmerksom på hvorfor, og kjøpe hos noen andre med bedre service. Endret 28. februar 2005 av bono_head Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) d) Skriv et brev til Multicom der du gir tilkjenne dine synspunkter i saken, link til dette forumet, der du sier at du vil benytte deg av angreretten grunnet svært dårlig service hos Multicom. Hehe...støtter den der...tror de blir litt mer forsiktig da... Kjempe dårlig reklame når 90% av alle datanerder i norge sitter på forumet her daglig... EDIT: ser at "multicom" sitter å leser her nå?! EDIT2: "satt" å leste! borte nå... Endret 28. februar 2005 av Fat_ASS Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 d) Skriv et brev til Multicom der du gir tilkjenne dine synspunkter i saken, link til dette forumet, der du sier at du vil benytte deg av angreretten grunnet svært dårlig service hos Multicom. Hehe...støtter den der...tror de blir litt mer forsiktig da... Kjempe dårlig reklame når 90% av alle datanerder i norge sitter på forumet her daglig... EDIT: ser at "multicom" sitter å leser her nå?! EDIT2: "satt" å leste! borte nå... Tror du overvurderer betydningen av "nerdene" på dette forumet nå. Utgjør nok en temmelig liten del av inntekten til Multicom... Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Tror du overvurderer betydningen av "nerdene" på dette forumet nå. Utgjør nok en temmelig liten del av inntekten til Multicom... Ja men av private brukere! Skjønner at mange bedrifter bestiller derifra å at de kanskje tjener mest på de men de hadde ikke klart seg uten oss private kunder! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Til deg som sa at man er en kranglefant eller har for mye fritid om man sitter en time på tlf for å fikse et problem som dette. Enten har du for mye penger om du syntes 8000kr ikke er noe å bruke litt tid på eller så er du bare her for å krangle. I denne saken er det ikke snakk om 8000,- kr. Det gjelder et nettverkskort som trådstarter IKKE har betalt for da dette ikke var tatt med i bestillingen. Jeg kan vedde venstre pungstein på at hvis trådstarter hadde ringt til Multicom, spurt om de kunne sende nettverkskortet fraktfritt da dette skulle være med i bestillingen, så hadde dette ikke vært noe problem. Når trådstarter istedenfor fyrer løs med å kreve å få kortet først gratis, deretter halv pris, så er jeg ikke overrasket over at Multicom setter seg på bakbeina. Vat ikke om du leste innlegget til tradstarter i det hele tatt men han bestilte en pc som skulle ha tilgang til WIFI. Han sa ogsa at han kunne betale halvparten av kostnadene for wifi kortet. Han ba ikke om det gratis gjorde han? Om det gjelder 8000kr eller 500kr spiller jo ingen rolle. Det er penger. Han betalte 8000kr for noe han bestilte. Da er det har han jo ikke fatt. Problemet er jo ikke hans, om selger ikke noterte det ned eller ikke visste at pcen han bestilte ikke hadde wifi. Han ba om det og da er det opp til selger a fa det riktig er det ikke? Ja.. selvsagt.. dette var jo klart som blekk.. Trådstarters post og slike svar viser jo klart hvor lett det er å misforstå.. Jeg får ikke noe vettug av det ihvertfall.. Den som har/får problemet er kunden, dersom han/hun har problemer med å gjøre seg forstått.. Selger/butikk bør være imøtekommende i slike tilfellet når det åpenbart dreier seg om kommunikasjonssvikt. Det tjener begge parter på. Kan virke som om "daglig leder" hos Multicom mistenkte trådstarter for å "ta en spansk en"...dvs. bestille en laptop uten trådløst for så å krangle seg til noe gratis og skylde på selger i ettertid.. Når jeg leser innlegget hans tviler jeg på at det er tifellet... Lenke til kommentar
drengen Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har ofte benyttet meg av multicom og har bare gode erfaringer. når jeg har bestilt varer over tlf, har jeg bestandig fått bekreftelse via mail (spesifisert deleliste) synes det er rart om du ikke har fått det siden det er en fast rutine ved bestilling fra dem. Lenke til kommentar
Slefve Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Ja.. selvsagt.. dette var jo klart som blekk.. Trådstarters post og slike svar viser jo klart hvor lett det er å misforstå.. Jeg får ikke noe vettug av det ihvertfall.. Regner med den var til meg? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Har handlet litt av dem og opplevd mye rart, blant annet fått levert andre varer enn det jeg skulle ha osv. Men det en kamerat fikk tok kaka. Bestilte pakketilbud på PC, men når han fikk PC'en virket ingenting, ville ikke boote. Og siden han ikke er helt idiot åpnet han maskinen - og hva fant han der? Jo - en harddisk som ikke var tilkoblet og operativsystem var ikke installert en gang. Han har nå brukt PC'en lenge, men klaget over at kortleseren ikke virket. Så jeg stakk oppom en kveld - åpnet maskinen og der je - kortleseren er ikke tilkoblet hovedkortet nei, men det var ikke nok - den var ikke skrudd fast en gang! Greit nok - skrudde den fast og koblet den til, PC'en installerer den - men tror dere kortleseren virker? Nei, den gjenkjenner ikke SD brikkene når vi prøvde. Ikke er det noe drivere til den (skal strengt tatt ikke være nødvendig normalt sett), så jeg tror den er defekt. Mandagsmaskin deluxe. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Skjønner godt at folk "sutrer" ang dårlig service her på hw.no I Mange flesteparten av tilfellene så løser saken seg i både pose og sekk for kunden. Det å sende et brev er ikke like kraftfult slik som å skrive et "åpent" brev på et forum. Dette vet alle her inne og ofte brukes det som et pressmidel mot butikkene for og få vilja si. Se bare på whitewater tråden, en som ikke fikk "sutret" her og fikk MYE mer en bare pose og sekk Så jeg skjønner godt at det kommer slike "brev" her på hw.no for da får de som regel vilja si i pose og sekk. Lenke til kommentar
staf Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Multicom gjør endel rare ting som feks når en kompis bestilte en komplett celeron maskin så skulle det bare være å plugge i og spille. etter en stund så svir maskinen seg han åpner den og ser at den ikke har cpukjøler? synes det er litt utrolig at de kan glemme å montere noe sånt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå