Gå til innhold

Multicom går inn for å lure kundene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe.. For mange, mange år siden... Ca 5 for å være litt nøyaktig så kjøpt jeg meg en helt ny PC av multicom. Det var en AMD Athlon 700, med BigTower og 128 MB ram (husker at det kostet 1000 kroner for den brikken) Men uansett:

 

Det tok 1 mnd å levere den :dribble:

 

Det tok 2 mnd å få den til å virke :hrm:

 

og.. det var så elendig service fra Multicom at jeg bare holdt meg langt unna.. Har alltid hatt ett litt slaskete inntrykk av Multicom etter den hendelsen. Nå handler jeg for det meste på komplett - der har de ting på stell.. betaler heller litt mer, for de kan service.. kan ta ett eksempel:

 

Kjøpte et hovedkort av komplett rett før jul.. de sendte meg feil kort, og jeg ringte og lurte på om de kunne sende ett nytt. Det var ingen problem. Jeg hadde kortet 2 dager senere - og fikk beholde det feilsendte kortet (som riktignok ikke var det nyeste på markedet) men allikavel.. Svært bra av komplett, som kan å ordne opp!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Først: jeg støtter trådstarter og mener at Multicom som selger har et større ansvar enn de egentlig vil innrømmme. Hobbykverulanter som kjetilkl, KrageV og likesinnede skjønner jeg meg ikke helt på....

 

Årsaken til noe skarpe tone her bunner i en handel hos Multicom hvor jeg rett og slett følte meg lurt. I november bestilte jeg en AMD 64 3200 brikke - den med 2Ghz klokke og 1Mb cache på 754 socket - fordi de var de eneste som kunne levere med denne spec'en.

 

dessverre var jeg på flyttefot i perioden etter at jeg fikk brikken og fikk ikke maskinen opp å gå før ut i januar. Når jeg da snuste litt på benchmarking fikk jeg opp om CPU: 3200, men 2,2 Ghz klokke og 512 Kb cache. Jeg ringte og forklarte situasjonen og fikk tilbud om å refundere kjøpet. Haken var bare at jeg kunne ikke få tilbake det jeg hadde betalt men tilsvarende pris da, ca 350 lavere. Greit nok, jeg hadde ikke til hensikt å å heve kjøpet, det var mer å få gitt beskjed om at jeg ikke var fornøyd med kjøpet og følte meg lurt. Det var tross alt en grunn for at jeg ville ha 1Mb cache, og de burde ha gjort meg oppmerksom på at de ikke kunne levere dette.

 

Min konklusjon er at det er andre butikker jeg heller handler hos..

 

Torfinn S

Lenke til kommentar

Det med at man ikke skal la seg overkjøre er helt riktig. Har selv vært borti en

tvist med en annen databutikk, og det førte frem til slutt, tok bare 2 1/2 mnd

før de fikset saken. Men da hadde jeg allerede flyttet til England så det kostet meg en del penger i tlf regning. Det hele endte med at de sendte meg maskinen med all hardwaren kostnads fritt. Det syntes jeg er å ta vare på kundene sine. så jeg mener, så lenge man klarer å holde maska og ikke fly i flint så kan nok stahet føre frem.

 

Til deg som sa at man er en kranglefant eller har for mye fritid om man sitter en time på tlf for å fikse et problem som dette. Enten har du for mye penger om du syntes 8000kr ikke er noe å bruke litt tid på eller så er du bare her for å krangle.

Endret av Slefve
Lenke til kommentar

Herregud.. dette er virkelig lite konstruktivt. Det har mest trolig skjedd en misforståelse som enkelt kan ordnes hvis du snakker med rette personene eller bruker angreretten. Å sutre på et forum skaper bare enda mer sutring fra andre brukere som kommer med utsagn som: "jeg bestilte en vare der og den var dårlig asså... dirittbutikk, skal aldri kjøpe der" osv, som ikke har noe med selve saken å gjøre.

 

Dessuten TIVLER jeg STERKT på at de konsekvent er ute etter å lure kundene. Alle som har "drevet litt butikk" vet at det ikke lønner seg i lengden, så satser man på å fortsette å drive butikk, så gjør man ikke slikt. Derfor synes jeg det er idiotisk å sette en slik topic på en tråd.... Hadde du selv satset på å bli oppfattet seriøst så hadde du ikke satt en slik topic! Skal man klage/føre en sak mot noen så må man i det minste ha saken på sitt tørre selv / opptre høflig og på riktig måte.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Herregud.. dette er virkelig lite konstruktivt. Det har mest trolig skjedd en misforståelse som enkelt kan ordnes hvis du snakker med rette personene eller bruker angreretten. Å sutre på et forum skaper bare enda mer sutring fra andre brukere som kommer med utsagn som: "jeg bestilte en vare der og den var dårlig asså... dirittbutikk, skal aldri kjøpe der" osv.

Og hvor mange ganger har ikke folk kommet her og "sutret" Mang en gang har problemet faktisk blitt løst pga man poster her på forumet. Det som irriterer meg mest er sånne som kommer inn på en slik post kun for å klage på at poster sutrer.

Er vel en grunn til at dette forumet har en del som heter Webshop- og butikkdiskusjoner. Han her jo absolut snakket med rette personer. Selger + en annen ansatt og sjefen. Har du lest alle innleggene.

Lenke til kommentar
Herregud.. dette er virkelig lite konstruktivt. Det har mest trolig skjedd en misforståelse som enkelt kan ordnes hvis du snakker med rette personene eller bruker angreretten. Å sutre på et forum skaper bare enda mer sutring fra andre brukere som kommer med utsagn som: "jeg bestilte en vare der og den var dårlig asså... dirittbutikk, skal aldri kjøpe der" osv, som ikke har noe med selve saken å gjøre.

 

Dessuten TIVLER jeg STERKT på at de konsekvent er ute etter å lure kundene. Alle som har "drevet litt butikk" vet at det ikke lønner seg i lengden, så satser man på å fortsette å drive butikk, så gjør man ikke slikt. Derfor synes jeg det er idiotisk å sette en slik topic på en tråd.... Hadde du selv satset på å bli oppfattet seriøst så hadde du ikke satt en slik topic! Skal man klage/føre en sak mot noen så må man i det minste ha saken på sitt tørre selv / opptre høflig og på riktig måte.

nå sier jo trådstarter at han har prøvd å snakke til dem. Når dette da ikke fungerte, og jeg syns han strakte seg veldig langt i kompromisset her, så er det ikke noe grunn til kjefting.

 

Slik jeg TOLKER dette, så ba trådstarter om en maskin med trådløstnettverk. Dette er da noe selger var klar over at maskinen skulle brukes til. Det er helt på sin plass å be om et kort å sette inn da. Skulle nesten bare mangle.

 

Men HVIS jeg har tatt feil. Hvorfor kan ikke butikken da være litt diplomatisk, og ikke krangle med kunden. En angrefrist vil koste dem langt mer enn hva 50% av på et kort ville betydd.

 

Til den som skrev at en butikk skal få gjøre feil, og slippe unna med det. Jeg tror nesten du burde få oppleve irritasjonen selv. Det er greit å gjøre feil, men jeg er da av typen som retter dem opp, når jeg blir klar over det. Verden er mer fredlig om folk prøver å finne løsninger, fremfor å skyve skylden over på andre.

 

PS! finnes alltid untak

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Søsteren min bestilte for 2 år siden en pc med DDR ram. Når hun kjøpte seg laptop for kort stund siden tenkte jeg å ta en ram brikke av henne og sette inn i min. Når jeg åpnet opp så jeg at det var SD ram.

 

Litt synd at vi ikke fant det ut før!

Lenke til kommentar
Først: jeg støtter trådstarter og mener at Multicom som selger har et større ansvar enn de egentlig vil innrømmme. Hobbykverulanter som kjetilkl, KrageV og likesinnede skjønner jeg meg ikke helt på....

Hvem F*** er det du kaller hobbykverulant din lille dott. - Multicom har da ikke gjort noe annet feil her enn å glemt en komponent? - Hadde han BETALT for den og de ikke hadde satt den inn, ja DA hadde det vært en sak. - Sånn det er her burde det være mer enn godt nok at de ettersendte den til full pris portofritt. (evt ekspress)

Lenke til kommentar
bare spørsmål:

 

skal ikke centrino maskiner ha wlan som standard?

 

eneste maskin som kommer i nærheten av produkt navnet har centrino platform, men er ikke wlan er oppgitt.

Jepp, det stemmer jo - Har ikke lov til å kalle noe centrino som ikke har P-m, brikkesett, og WLan fra Intel.

Lenke til kommentar
Først: jeg støtter trådstarter og mener at Multicom som selger har et større ansvar enn de egentlig vil innrømmme. Hobbykverulanter som kjetilkl, KrageV og likesinnede skjønner jeg meg ikke helt på....

Hvem F*** er det du kaller hobbykverulant din lille dott. - Multicom har da ikke gjort noe annet feil her enn å glemt en komponent? - Hadde han BETALT for den og de ikke hadde satt den inn, ja DA hadde det vært en sak. - Sånn det er her burde det være mer enn godt nok at de ettersendte den til full pris portofritt. (evt ekspress)

han har jo betalt for den. Han har kjøpt en maskin som er centrino maskin, og da er det rimelig å forvente at den skal være der.

Han har kjøpt en maskin hvor han ba om det. Hvordan regningen er spesifisert vet ikke jeg, men jeg ville egentlig ha ventet meg wlan kort, når jeg ba selger om det.

 

 

slutt å driv med krangling. Det hjelper ikke tråden et fnugg ;)

 

NB! sjekket multicom igjen. de oplyste ikke direkte på sine sider at det er en Centrino maskin, men produsenten gjør det. Den står merket hos dem med Centrino logoen.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Til deg som sa at man er en kranglefant eller har for mye fritid om man sitter en time på tlf for å fikse et problem som dette. Enten har du for mye penger om du syntes 8000kr ikke er noe å bruke litt tid på eller så er du bare her for å krangle.

I denne saken er det ikke snakk om 8000,- kr. Det gjelder et nettverkskort som trådstarter IKKE har betalt for da dette ikke var tatt med i bestillingen.

 

Jeg kan vedde venstre pungstein på at hvis trådstarter hadde ringt til Multicom, spurt om de kunne sende nettverkskortet fraktfritt da dette skulle være med i bestillingen, så hadde dette ikke vært noe problem. Når trådstarter istedenfor fyrer løs med å kreve å få kortet først gratis, deretter halv pris, så er jeg ikke overrasket over at Multicom setter seg på bakbeina.

Lenke til kommentar

Her er det noen som må roe seg ned (PM om advarselsøkning er sendt).

Det må også være lov å være uenig uten å kalle folk for kverulanter. Regner med denne tråden blir stengt ganske kjapt hvis ikke folk skjerper seg.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Men hvis den er merket som centrino og ikke har wlan er dette en mangel, det er også en mangel hvis selger og kjøper avtalte at det skulle følge med wlan mulighet (les kort\ annen løsning).

 

Da er det bare å bruke reklamasjonen (slipper porto utgifter)

 

Min tolkning av hva trådstarter mente er i det vesentlige med det christian86 skriver :D

 

Edit skrivefeil.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Men hvis den er merket som centrino og ikke har wlan er dette en mangel, det er også en mangel hvis selger og kjøper avtalte at det skulle følge med wlan mulighet (les kort\ annen løsning).

 

Da er det bare å bruke reklamasjonen (slipper porto utgifter)

 

Min tolknin av hva trådstarter mente er i det vesentlige med det christian86 skriver :D

utrolig :p

 

meen, jeg er mest "glad i" butikker som vil finne løsninger. best buy har hatt plenty med grunner til å være sure på meg, men jeg jakter alltid på løsninger.

 

tror det er faktisk er stikkordet for å få denne saken sluttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...