SunChaser Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 bruk angrefristen! Hadde ikke stusset, få tilbake pengene for maskinen og bruk dem et annet sted. Netshop er en bra plass! Lenke til kommentar
wotg Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Som alle andre sier, bruk angrefristen. Jeg vet at multicom ofte leser innlegg her på forumet, et svar fra de hadde jo vært på sin plass. Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hehe.. For mange, mange år siden... Ca 5 for å være litt nøyaktig så kjøpt jeg meg en helt ny PC av multicom. Det var en AMD Athlon 700, med BigTower og 128 MB ram (husker at det kostet 1000 kroner for den brikken) Men uansett: Det tok 1 mnd å levere den Det tok 2 mnd å få den til å virke og.. det var så elendig service fra Multicom at jeg bare holdt meg langt unna.. Har alltid hatt ett litt slaskete inntrykk av Multicom etter den hendelsen. Nå handler jeg for det meste på komplett - der har de ting på stell.. betaler heller litt mer, for de kan service.. kan ta ett eksempel: Kjøpte et hovedkort av komplett rett før jul.. de sendte meg feil kort, og jeg ringte og lurte på om de kunne sende ett nytt. Det var ingen problem. Jeg hadde kortet 2 dager senere - og fikk beholde det feilsendte kortet (som riktignok ikke var det nyeste på markedet) men allikavel.. Svært bra av komplett, som kan å ordne opp!! Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Først: jeg støtter trådstarter og mener at Multicom som selger har et større ansvar enn de egentlig vil innrømmme. Hobbykverulanter som kjetilkl, KrageV og likesinnede skjønner jeg meg ikke helt på.... Årsaken til noe skarpe tone her bunner i en handel hos Multicom hvor jeg rett og slett følte meg lurt. I november bestilte jeg en AMD 64 3200 brikke - den med 2Ghz klokke og 1Mb cache på 754 socket - fordi de var de eneste som kunne levere med denne spec'en. dessverre var jeg på flyttefot i perioden etter at jeg fikk brikken og fikk ikke maskinen opp å gå før ut i januar. Når jeg da snuste litt på benchmarking fikk jeg opp om CPU: 3200, men 2,2 Ghz klokke og 512 Kb cache. Jeg ringte og forklarte situasjonen og fikk tilbud om å refundere kjøpet. Haken var bare at jeg kunne ikke få tilbake det jeg hadde betalt men tilsvarende pris da, ca 350 lavere. Greit nok, jeg hadde ikke til hensikt å å heve kjøpet, det var mer å få gitt beskjed om at jeg ikke var fornøyd med kjøpet og følte meg lurt. Det var tross alt en grunn for at jeg ville ha 1Mb cache, og de burde ha gjort meg oppmerksom på at de ikke kunne levere dette. Min konklusjon er at det er andre butikker jeg heller handler hos.. Torfinn S Lenke til kommentar
Slefve Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Det med at man ikke skal la seg overkjøre er helt riktig. Har selv vært borti en tvist med en annen databutikk, og det førte frem til slutt, tok bare 2 1/2 mnd før de fikset saken. Men da hadde jeg allerede flyttet til England så det kostet meg en del penger i tlf regning. Det hele endte med at de sendte meg maskinen med all hardwaren kostnads fritt. Det syntes jeg er å ta vare på kundene sine. så jeg mener, så lenge man klarer å holde maska og ikke fly i flint så kan nok stahet føre frem. Til deg som sa at man er en kranglefant eller har for mye fritid om man sitter en time på tlf for å fikse et problem som dette. Enten har du for mye penger om du syntes 8000kr ikke er noe å bruke litt tid på eller så er du bare her for å krangle. Endret 28. februar 2005 av Slefve Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Herregud.. dette er virkelig lite konstruktivt. Det har mest trolig skjedd en misforståelse som enkelt kan ordnes hvis du snakker med rette personene eller bruker angreretten. Å sutre på et forum skaper bare enda mer sutring fra andre brukere som kommer med utsagn som: "jeg bestilte en vare der og den var dårlig asså... dirittbutikk, skal aldri kjøpe der" osv, som ikke har noe med selve saken å gjøre. Dessuten TIVLER jeg STERKT på at de konsekvent er ute etter å lure kundene. Alle som har "drevet litt butikk" vet at det ikke lønner seg i lengden, så satser man på å fortsette å drive butikk, så gjør man ikke slikt. Derfor synes jeg det er idiotisk å sette en slik topic på en tråd.... Hadde du selv satset på å bli oppfattet seriøst så hadde du ikke satt en slik topic! Skal man klage/føre en sak mot noen så må man i det minste ha saken på sitt tørre selv / opptre høflig og på riktig måte. Endret 28. februar 2005 av JKJK Lenke til kommentar
Slefve Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Herregud.. dette er virkelig lite konstruktivt. Det har mest trolig skjedd en misforståelse som enkelt kan ordnes hvis du snakker med rette personene eller bruker angreretten. Å sutre på et forum skaper bare enda mer sutring fra andre brukere som kommer med utsagn som: "jeg bestilte en vare der og den var dårlig asså... dirittbutikk, skal aldri kjøpe der" osv. Og hvor mange ganger har ikke folk kommet her og "sutret" Mang en gang har problemet faktisk blitt løst pga man poster her på forumet. Det som irriterer meg mest er sånne som kommer inn på en slik post kun for å klage på at poster sutrer. Er vel en grunn til at dette forumet har en del som heter Webshop- og butikkdiskusjoner. Han her jo absolut snakket med rette personer. Selger + en annen ansatt og sjefen. Har du lest alle innleggene. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Handla ein del av Multicom før, alt gjikk greit der. Men vis kunden vil være kranglefant så kan sikkert Multicom krangle med han. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Herregud.. dette er virkelig lite konstruktivt. Det har mest trolig skjedd en misforståelse som enkelt kan ordnes hvis du snakker med rette personene eller bruker angreretten. Å sutre på et forum skaper bare enda mer sutring fra andre brukere som kommer med utsagn som: "jeg bestilte en vare der og den var dårlig asså... dirittbutikk, skal aldri kjøpe der" osv, som ikke har noe med selve saken å gjøre. Dessuten TIVLER jeg STERKT på at de konsekvent er ute etter å lure kundene. Alle som har "drevet litt butikk" vet at det ikke lønner seg i lengden, så satser man på å fortsette å drive butikk, så gjør man ikke slikt. Derfor synes jeg det er idiotisk å sette en slik topic på en tråd.... Hadde du selv satset på å bli oppfattet seriøst så hadde du ikke satt en slik topic! Skal man klage/føre en sak mot noen så må man i det minste ha saken på sitt tørre selv / opptre høflig og på riktig måte. nå sier jo trådstarter at han har prøvd å snakke til dem. Når dette da ikke fungerte, og jeg syns han strakte seg veldig langt i kompromisset her, så er det ikke noe grunn til kjefting. Slik jeg TOLKER dette, så ba trådstarter om en maskin med trådløstnettverk. Dette er da noe selger var klar over at maskinen skulle brukes til. Det er helt på sin plass å be om et kort å sette inn da. Skulle nesten bare mangle. Men HVIS jeg har tatt feil. Hvorfor kan ikke butikken da være litt diplomatisk, og ikke krangle med kunden. En angrefrist vil koste dem langt mer enn hva 50% av på et kort ville betydd. Til den som skrev at en butikk skal få gjøre feil, og slippe unna med det. Jeg tror nesten du burde få oppleve irritasjonen selv. Det er greit å gjøre feil, men jeg er da av typen som retter dem opp, når jeg blir klar over det. Verden er mer fredlig om folk prøver å finne løsninger, fremfor å skyve skylden over på andre. PS! finnes alltid untak Endret 28. februar 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har handla mye hos Multicom, og jeg har opplevd servicen som meget effektiv og bra. De er altid hygglige å kontakte per telefon eller mail. De retursakene jeg har hatt med de har gått smertefritt på under en uke. Jeg vil gjerne høre Multicoms versjon av denne saken Lenke til kommentar
Kannath Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Søsteren min bestilte for 2 år siden en pc med DDR ram. Når hun kjøpte seg laptop for kort stund siden tenkte jeg å ta en ram brikke av henne og sette inn i min. Når jeg åpnet opp så jeg at det var SD ram. Litt synd at vi ikke fant det ut før! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 bare spørsmål: skal ikke centrino maskiner ha wlan som standard? eneste maskin som kommer i nærheten av produkt navnet har centrino platform, men er ikke wlan er oppgitt. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Først: jeg støtter trådstarter og mener at Multicom som selger har et større ansvar enn de egentlig vil innrømmme. Hobbykverulanter som kjetilkl, KrageV og likesinnede skjønner jeg meg ikke helt på.... Hvem F*** er det du kaller hobbykverulant din lille dott. - Multicom har da ikke gjort noe annet feil her enn å glemt en komponent? - Hadde han BETALT for den og de ikke hadde satt den inn, ja DA hadde det vært en sak. - Sånn det er her burde det være mer enn godt nok at de ettersendte den til full pris portofritt. (evt ekspress) Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 bare spørsmål: skal ikke centrino maskiner ha wlan som standard? eneste maskin som kommer i nærheten av produkt navnet har centrino platform, men er ikke wlan er oppgitt. Jepp, det stemmer jo - Har ikke lov til å kalle noe centrino som ikke har P-m, brikkesett, og WLan fra Intel. Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) skal ikke centrino maskiner ha wlan som standard? Har den ikke WLAN er den ikke Centrino. Må være Pentium M/Celeron M + Intel 855 Chipset + Intel WLAN kort for å i det hele tatt ha lov til å bruke Centrino-navnet. Endret 28. februar 2005 av Holmesdale End Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Først: jeg støtter trådstarter og mener at Multicom som selger har et større ansvar enn de egentlig vil innrømmme. Hobbykverulanter som kjetilkl, KrageV og likesinnede skjønner jeg meg ikke helt på.... Hvem F*** er det du kaller hobbykverulant din lille dott. - Multicom har da ikke gjort noe annet feil her enn å glemt en komponent? - Hadde han BETALT for den og de ikke hadde satt den inn, ja DA hadde det vært en sak. - Sånn det er her burde det være mer enn godt nok at de ettersendte den til full pris portofritt. (evt ekspress) han har jo betalt for den. Han har kjøpt en maskin som er centrino maskin, og da er det rimelig å forvente at den skal være der. Han har kjøpt en maskin hvor han ba om det. Hvordan regningen er spesifisert vet ikke jeg, men jeg ville egentlig ha ventet meg wlan kort, når jeg ba selger om det. slutt å driv med krangling. Det hjelper ikke tråden et fnugg NB! sjekket multicom igjen. de oplyste ikke direkte på sine sider at det er en Centrino maskin, men produsenten gjør det. Den står merket hos dem med Centrino logoen. Endret 28. februar 2005 av Christian86 Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Til deg som sa at man er en kranglefant eller har for mye fritid om man sitter en time på tlf for å fikse et problem som dette. Enten har du for mye penger om du syntes 8000kr ikke er noe å bruke litt tid på eller så er du bare her for å krangle. I denne saken er det ikke snakk om 8000,- kr. Det gjelder et nettverkskort som trådstarter IKKE har betalt for da dette ikke var tatt med i bestillingen. Jeg kan vedde venstre pungstein på at hvis trådstarter hadde ringt til Multicom, spurt om de kunne sende nettverkskortet fraktfritt da dette skulle være med i bestillingen, så hadde dette ikke vært noe problem. Når trådstarter istedenfor fyrer løs med å kreve å få kortet først gratis, deretter halv pris, så er jeg ikke overrasket over at Multicom setter seg på bakbeina. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Her er det noen som må roe seg ned (PM om advarselsøkning er sendt). Det må også være lov å være uenig uten å kalle folk for kverulanter. Regner med denne tråden blir stengt ganske kjapt hvis ikke folk skjerper seg. Endret 28. februar 2005 av el-asso Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Men hvis den er merket som centrino og ikke har wlan er dette en mangel, det er også en mangel hvis selger og kjøper avtalte at det skulle følge med wlan mulighet (les kort\ annen løsning). Da er det bare å bruke reklamasjonen (slipper porto utgifter) Min tolkning av hva trådstarter mente er i det vesentlige med det christian86 skriver Edit skrivefeil. Endret 28. februar 2005 av KVTL Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Men hvis den er merket som centrino og ikke har wlan er dette en mangel, det er også en mangel hvis selger og kjøper avtalte at det skulle følge med wlan mulighet (les kort\ annen løsning). Da er det bare å bruke reklamasjonen (slipper porto utgifter) Min tolknin av hva trådstarter mente er i det vesentlige med det christian86 skriver utrolig meen, jeg er mest "glad i" butikker som vil finne løsninger. best buy har hatt plenty med grunner til å være sure på meg, men jeg jakter alltid på løsninger. tror det er faktisk er stikkordet for å få denne saken sluttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå