Ole_Johnny Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Her kommer en lang historie om hvordan jeg ble behandlet av multicom i dag: Jeg har handlet mye hos multicom gjennom tiden og har stort sett vært fornøyd men alt dette ble fort ødelagt i dag. her kommer historien. Jeg skulle bestille en ECS 553 bærbar pc til min far, ettersom jeg ikke skulle ha denne helt slik som den var oppgitt på siden så ringte jeg in istede for å bestille på nettet. (dette fordi jeg føler det er tryggere å få bekreftet fra en selger at jeg får det jeg vil ha) Jeg fortalte at denne pc'en skulle ha 512Mb ram istede for 256, og den måtte kunne koples opp mot en trådløs router. jeg ville egentlig ha den som i utgangspungtet koster 7495,- men siden de ikke hadde denne inne så gikk jeg for modellen over som kostet 8495,- selv om dette var mye mer en hva jeg trengte. Når jeg får pc'en hjem og begynner å instalere windows finner jeg ut at denne ikke har trådløst nettverkskort, den kan da altså ikke koples opp mot en trådløs router. jeg forteller faren min at dette blir ikke noe problem å at jeg skal ringe multicom og høre om de kan ordne opp i feilen. men dette viste seg å ikke bli enkelt. jeg prater først med en selger som forstår poblemet og seter med videre, da får jeg prate med en dame som sier at jeg kan få kjøpe et trådløst nettverkskort for 349,- pluss frakt, jeg sier da at siden det tydligvis har skjedd en missforståelse så kan vi jo dekke halvparten hver. hun sier at dette kan ikke hun ta standpungt til og setter meg videre. da får jeg prate med eieren av multicom og han sier at det hele er min skyld og at jeg brurde hvist bedre en at den modellen liksom skulle ha Wlan. jeg forteller da at jeg fortalte selgeren at hele formålet med å kjøpe denne pc'en var at min far kunne ta den med seg rundt i huset å alikevel være på internett. (ergo den skulle har Trådløst kort) Men i følge eieren så har jeg ikke sakt dete fordi selgeren hans ikke kan selge meg denne pc'en. Nå har jeg prøvd å komme til fornuft med eieren over telefonen i nesten en time men han har ingen forståelse. min erfaring med muticom er at når man ringer in og personen du prater med skjønner at du har et poeng så setter han deg videre til du kommer til en som ikke skjønner det i det heletatt Jeg syntes dette er veldig dårlig av eieren av Multicom han kommer til å miste en god kunde på grunn av dette En liten oppsumering: jeg bestilte en pc med trådløst nettverkskort, måtte kjøpe en pc som kostet 1000,- mer og når jeg får pc'en i posten så har den ikke trådløst. ringer for å få ordnet opp, tilbyr meg å betale halvparten av 349+frakt siden det har skjedd en missforståelse men dette går ikke jeg blir pent nødt til å betale alt. altså jeg bå betale ca 1450 ekstra for noe som skulle vært inkludert. Jeg har handlet hos mlticom i mange år og har stort sett vært fornøyd. jeg har et par venner som sluttet å handle der for lenge siden ettersom de har opplevd dårlig service, Jeg skal garantere at jeg ALDRI kommer til å handle der mer (på første siden til MultiCom står det at dundene deres er mest fornøyd i følge Hardware.no men de ligger jo faktisk på 4 plass) Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Handlet der to ganger i mitt liv jeg..begge ganger var varen defekt Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Her kommer en lang historie om hvordan jeg ble behandlet av multicom i dag: En liten oppsumering: jeg bestilte en pc med trådløst nettverkskort, måtte kjøpe en pc som kostet 1000,- mer og når jeg får pc'en i posten så har den ikke trådløst. ringer for å få ordnet opp, tilbyr meg å betale halvparten av 349+frakt siden det har skjedd en missforståelse men dette går ikke jeg blir pent nødt til å betale alt. altså jeg bå betale ca 1450 ekstra for noe som skulle vært inkludert. Jeg har handlet hos mlticom i mange år og har stort sett vært fornøyd. jeg har et par venner som sluttet å handle der for lenge siden ettersom de har opplevd dårlig service, Jeg skal garantere at jeg ALDRI kommer til å handle der mer (på første siden til MultiCom står det at dundene deres er mest fornøyd i følge Hardware.no men de ligger jo faktisk på 4 plass) 1. Du sier du "måtte kjøpe en pc som kostet 1000,- mer" enn det du skulle ha. Om de ikke har en sykkel til 500,- inne betyr ikke det at jeg MÅ kjøpe den andre sykkelen de har inn ei butikken selv om den koster 3000kr mer...?!? 2. for meg virker det som du har fortalt selger at pcen skal brukes til trådløst. Han kan ikke vite om du har dette hjemme eller hva du mener så sant du ikke sier"så skal jeg ha en trådløst nettverkskort som passer i denne pcen" f.eks.. og at dere blir enige om hvilket kort du vil ha. Men jeg vet hva du har sagt med selger... de har jo ingenting å referere til.. hos de står det at du har bestilt en bærbar.. det er det selger satt opp. det er ikke sånn at han satte opp en bærbar og en trådløst kort også ville være dust og ikke sendte kortet. Det er jo enmisforståelse mellom deg og selger. Multicom som firma kan da ikke belastes for dette. Uansett måtte du jo betale ekstra for trådløst kort om det ikke var med i pcen.. så eneeste du måtte ha betalt ekstra for å få det trådløse kortet var jo frakten.. og det er strengt tatt ikke mye... mulig jeg har misforstått litt.. men... Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Vil bare legge til at jeg håper trådstarter har benyttet seg av angreretten sin i dette tilfellet, og heller bestilt en ny laptop et annet sted. Ville jo vært tåpelig å gi Multicom "ufortjente" inntekter her Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har også kun dårlig erfaring med Multicom. I 2002 dimmet jeg fra millitæret. Skulle bruke dimmepengene på noe fett datautstyr. Jeg fikk "mest" for pengene hos multicom, og siden jeg bestilte i god tid FØR jeg dimmet så håpet jeg at alt lå hjemme når jeg kom hjem. Dette var ikke sannheten. -Varene ble bestillt i mai. -De klarte ikke å sende meg NOEN av varene før i midten av august. Og da kom det i mange kollie. Da jeg ba om en forsendelse og minst mulig kollie. -Det som var problemet til multicom var å oppdrive de varene jeg hadde bestillt. -Dette tok altså multicom nesten 4 mnd. Og dette er standard varer som ALLE andre nettbutikker hadde plenty av på lager. Så begynte jeg å sende mailer. Da fikk jeg som svar at jeg bare kunne smøre meg med tålmodighet. Varene skulle komme. Problemet var egentlig harddisken. De klarte ikke å skaffe en 100gb disk. Jeg ba om å få 80gb disken til en noe billigere pris (enn det den da kostet). Det ville dem ikke. Jeg kunne få 80gb disken til prisen midt mellom 80 og 100gb diskene (hvorfor skal jeg betale mer for en 80gb disk slik, enn om jeg avbestilte disken og bestilte en 80gb på nytt?). Det endte med at jeg fikk en advokat i leiren til å hjelpe meg. Han skrev ett brev som fortalte multicom hvilke rettigheter jeg hadde som forbruker, og hva de skal gjøre dersom de ikke klarer å oppdrive eller skaffe varene innen rimelig tid (de kunne ha kjøpt en disk hos feks komplett). Det endet med at jeg fikk en skikkelig sur mail tilbake, og jeg fikk 120gb disk uten tillegg i prisen. Dette er jo en "lykkelig" slutt for meg. På den tiden var jo 20gb ganske mye dyrere enn de er nå. (Blir nesten som forskjellen mellom 200 og 300gb i dag.) Jeg dimmet militæret rundt 20 juni, og gikk da altså hjemme helt til midten av august før varene kom. Heldigvis fikk jeg maskinen sammen før jeg flyttet og begynte på skole. Men det var vel med margin på en dag. Hadde ikke alle komponentene fungert hadde jeg ikke hatt noen maskin til skolearbeidet. Men det er jo alltid de som får dårlig behandling som skriker høyst. Med vennlig hilsen Thelle Lenke til kommentar
ColaDranker Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Butikken har nok ikke gått bevist inn for å lure deg. Men det har tydeligvis oppstått en misforståelse om hva det er du skulle ha. Det er derfor angreretten finnes. Det jeg ville gjort var å ringe dem en gang til og gjenta forslaget du hadde om å dele utgiftene på det trådløse kortet, samt sammtidig opplyse om at du ellers kommer til å benytte deg av angreretten og heller kjøpe maskinen et annet sted. Bare vær nogenlunde høflig når du ringer. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Benytt angrefristen - ferdig med det. Lenke til kommentar
Ole_Johnny Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg mener ikke at selgeren bevist gikk inn for å lure meg, her skjedde det nok en missforståelse siden jeg bestilte mye så gikk vel det trådløse kortet litt i glemmeboken for selgeren tror jeg. men når jeg ble lovet en pc som kan koples opp mot trådløs internett sone så forventer jeg at den faktisk kan koples opp mot trådløs internett sone når jeg får den. jeg syntes at jeg skulle fått et trådløst kort gratis men gikk med på å betale halvparten. At eieren av multicom ikke er så oppegående at han sier at vi kan møtes på halveien er jo bare rystende. Hvis jeg hadde behandlet en kunde slik som dette så hadde jeg fått sparken på dagen. men hvem skal gi deg sparken når du eier firmaet? Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hvis jeg hadde behandlet en kunde slik som dette så hadde jeg fått sparken på dagen. men hvem skal gi deg sparken når du eier firmaet? Kundene, kanskje Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 hvis du kan bevise at du spesifikt opplyste om trådløst nettverkskort, kan du kreve retting av feilen innen en uke. dvs at kortet skal på plass innen en uke. hvis de ikke gjør dette innen rimelig tid kan du kreve omlevering. men overordnet alt dette er naturligvis angreretten ved sendekjøp. returner den og aldri bruk multicom som leverandør igjen Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Ved å kjøpe varene hos konkurrentene straffer du butikken hardest. Benytt angreretten og kjøp en annen plass. Du klarer ikke å straffe en butikk hardere enn den måten. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg mener ikke at selgeren bevist gikk inn for å lure meg, her skjedde det nok en missforståelse siden jeg bestilte mye så gikk vel det trådløse kortet litt i glemmeboken for selgeren tror jeg. men når jeg ble lovet en pc som kan koples opp mot trådløs internett sone så forventer jeg at den faktisk kan koples opp mot trådløs internett sone når jeg får den. jeg syntes at jeg skulle fått et trådløst kort gratis men gikk med på å betale halvparten. At eieren av multicom ikke er så oppegående at han sier at vi kan møtes på halveien er jo bare rystende. Hvis jeg hadde behandlet en kunde slik som dette så hadde jeg fått sparken på dagen. men hvem skal gi deg sparken når du eier firmaet? Jeg synes overhodet ikke at du skulle få noe gratis eller til halv pris her. Ærlig talt! Du har bestilt en PC uten trådløst kort, som de da har glemt å sette inn? - Skulle det da gi deg rett til å få noe gratis? - Hallo?? Derimot synes jeg at du bør betale for kortet men at de skulle sendt deg det portofritt, slik at du kunne sette det inn selv. - Dette hadde da vært en helt ok løsning som både du og Multicom kunne leve med. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har aldri kjøpt noe hos Multicom, og kommer trolig aldri til å gjøre det heller. Dette fordi de jeg kjenner som har kjøpt noe hos multicom har dårlige erfaringer derfra hele gjengen, spesielt når det gjelder leveringstid og service angående reklamasjonssaker. Lenke til kommentar
hart Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg ville sendt en mail med spesifikasjoner i tillegg til den telefonsamtalen når du bestillte.. Da hadde du stått sterkere når det kommer til ord mot ord, ved at du har noe skriftlig. Likevel så hjelper etterpåklokskap deg lite i dette tilfellet. Opphev kjøpet og benytt angrerett Ferdig med det. Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg synes overhodet ikke at du skulle få noe gratis eller til halv pris her. Ærlig talt! Du har bestilt en PC uten trådløst kort, som de da har glemt å sette inn? - Skulle det da gi deg rett til å få noe gratis? - Hallo?? Derimot synes jeg at du bør betale for kortet men at de skulle sendt deg det portofritt, slik at du kunne sette det inn selv. - Dette hadde da vært en helt ok løsning som både du og Multicom kunne leve med. Jeg kunne ikke vært mer enig kjetilkl. Alle kan gjøre feil, også Multicom. At du har vært i telefonen nesten 1 time med eieren tyder på at du er en seriøs kranglefant eller har for mye fritid. Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Skal du kjøpe noe via telefon, be om et signert skriftlig tilbud i posten. Da står du sterkest. E-mail er også et godt alternativ, men ikke like bra selvfølgelig. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg synes overhodet ikke at du skulle få noe gratis eller til halv pris her. Ærlig talt! Du har bestilt en PC uten trådløst kort, som de da har glemt å sette inn? - Skulle det da gi deg rett til å få noe gratis? - Hallo?? Derimot synes jeg at du bør betale for kortet men at de skulle sendt deg det portofritt, slik at du kunne sette det inn selv. - Dette hadde da vært en helt ok løsning som både du og Multicom kunne leve med. Jeg kunne ikke vært mer enig kjetilkl. Alle kan gjøre feil, også Multicom. At du har vært i telefonen nesten 1 time med eieren tyder på at du er en seriøs kranglefant eller har for mye fritid. Stusset litt på argumentasjonen her... KrageV er altså "helt enig" med kjetilkl i at trådstarder ikke bør få noe nettverkskort gratis eller til redusert pris, FORDI "alle kan gjøre feil, også Multicom"? Altså, Multicom trenger ikke å ordne opp, fordi alle kan gjøre feil i ny og ne? Spennende. Lenke til kommentar
Ole_Johnny Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Ettersom det tydligvis er mange her inne som er missfornøyd med behandlingen de har fått hos multicom så foreslår jeg at vi sender inn enten et felles klagebrev eller hvert vårt samtidig. bare for å vise at de ikke kan behandle kunder som de vil. det virker nesten som at når de får en hendvennelse så stikker de fingeren opp i luften og bestemmer seg før kunden kommer med saken om de skal være behjelpelig eller ikke Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 har aldri kjøpt noe der, og no får eg aldri lyst til å kjøpe noe der heller Lenke til kommentar
Ole_Johnny Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg synes overhodet ikke at du skulle få noe gratis eller til halv pris her. Ærlig talt! Du har bestilt en PC uten trådløst kort, som de da har glemt å sette inn? - Skulle det da gi deg rett til å få noe gratis? - Hallo?? Derimot synes jeg at du bør betale for kortet men at de skulle sendt deg det portofritt, slik at du kunne sette det inn selv. - Dette hadde da vært en helt ok løsning som både du og Multicom kunne leve med. Jeg kunne ikke vært mer enig kjetilkl. Alle kan gjøre feil, også Multicom. At du har vært i telefonen nesten 1 time med eieren tyder på at du er en seriøs kranglefant eller har for mye fritid. jeg hadde sittet i telefonen i 3 timer jeg hvis jeg hadde trodd at det førte til noe nyttig. jeg er ikke den som tar til takke med å bli overkjørt på denne måten. jeg syntes ikke kunder skal finne seg i slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå