Gå til innhold

Hjelp: Kun lyd i en kanal, integrert lydkort.

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å velge rett tråd for denne, dette gjelder hovedkortet Gigabyte GA-K8NF-9, hvor jeg har lydproblemer. På stereouttaket bak får jeg kun lyd i en kanal. Har prøvd et sett PC høyttalere og to hodetelefoner, så det er lydutgangen som gir lyd i en kanal (høyere øre). Har koblet riktig bak også.

PCen er helt ny og nettopp satt i sammmen, har ikke tenkt på om lyden var i en kanal inntil jeg skulle høre på musikk. Balansen er riktig justert i windows.

Finnes det noen virus som lager slik krøll ?

Skal prøve å innstallere windows XP på nytt og lyddriverene en gang til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde samme problemet med mitt Gigabyte K8NSNXP-939. Fikk bare lyd i høyre kanal både i høyttalere og hodetelefoner... Jeg fikk problemet når kortet var 3-4 måneder gammelt. Jeg vet ikke hva som skapte problemet...

Jeg kjøpte meg et Creative SounBlaster Audigy 2 ZS, noe jeg ikke angrer på! Lyden blir mye bedre og detaljert!

Lenke til kommentar

Proff lydkvaliteten på PCen er ikke viktig for meg. Den integrerte lyden på kortet holder. Dessuten har PCen kostet en del totalt.

Merkelig at det skal være slik. Ikke minst veldig irriterende, frister lite å måtte demontere PCen for å reklamere på hovedkortet. Har ikke vært borte i slik før, at en kanal streiker.

Har installert windows på nytt og lagt inn lyddriverene (Win XP SP2 innstallerer ikke lydkortet selv). Fremdels lyd i kun en kanal. :mad:

Da blir det nok å demontere PCen og pes med reklamasjon osv.

Min erfaring med Gigabyte er nå :thumbdown: !!!

Håper servicen til Netshop er god nå da.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Ja, jeg ringte dit og fikk intrykk av det. Venter litt (få dager) med å sende inn HK fordi jeg er avhengig av å bruke PCen til noen oppgaver nå.

Mest surt er det at jeg har hatt ekstra utgifter på å bestille fra tre ulike nettbutikker for å få alt jeg ønsket raskt. Nå kunne jeg like godt valgt annerledes, fordi innen kortet er tilbake fra service så vil øvcrige deler i min PC være lagervare flere steder igjen.

Jeg kjørte til og med langt inn i Sverige for å skaffe skjermkort (sparte ingen ting, men fikk det med en gang)!

Ikke misforstå meg, det er jo ikke Netshop sin skyld hvis det er feil på kortet.

Edit: Gigabyte kan jo også ha feil i sin produksjon, men det er jo fler her inne som har opplevd det samme med Gigabyte...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...