Ümlaüt Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 OK, vi prøver igjen. Jeg skal fikse opp min halvgamle PC, og planlegger å kjøpe følgende ting: Abit IS7-E2G Hovedkort, Fortron/Source Strømforsyning ATX rev2 350W 120mm, 24pin,SATA, Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM, NEC DVD recorder ND-3520A IDE White Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer), Evnt. vurderer jeg å kjøpe et Asus P4V8X-X hovedkort istedet for Abit-hovedkortet (hvilken av de bør jeg velge?). Jeg vurderer å bestille fra pcutstyr.no, da jeg kan hente delene og spare litt i frakt. Fra før har jeg: Pentium 4 på 2.4GHz (uten hyperthreading), 384MB DDR-RAM, Radeon 9000-kort (VIVO) Asus SCSI-kontroller basert på Symbios Logic 8600-chip'en, Plextor PX-40TS SCSI CD-ROM, Gigabyte-hovedkort med SiS 651-chipset, En halvdefekt Western Digital-disk på 40GB, Strømforsyning med brudd i strømledningene. Grunnen til at jeg vil kjøpe nye deler, er at jeg vil ha en stabil strømforsyning, større og bedre fungerende disk, og at jeg (igjen) vil ha muligheten til å brenne CD'er (den forrige brenneren gikk istykker da jeg greide å tråkke på "skuffen"). Jeg er ikke sikker på om hovedkortet er stabilt - derfor velger jeg å bytte det ut. Maskinen brukes hovedsakelig til nett-surfing, høre på musikk, og spille diverse spill i emulatorer. Og, jeg kjører for det meste Linux. Noen kommentarer? Bør jeg velge andre deler? Har ikke tenkt i å legge veldig mye penger i dette, siden jeg ikke er spill-freak (i allefall ikke når det gjelder moderne spill). Ser at de delene jeg har valgt hittil kommer på ca. 2500. Kan strekke meg til 3000, hvis det er noe som jeg "bør" ha. Dette var forresten en Targa Basic-maskin en gang i tiden. Det står noe om at dette er micro-ATX på en klistrelapp ved siden av strømforsyningen (Webtech micro-ATX - regner med at dette er kassa). Vil dette gi meg problemer når jeg vil ha et nytt hovedkort og strømforsyning? Er ikke inne i ATX-kasser og størrelser. Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 hadde kanskje vert litt lurt med litt meir ram, kjøp ati radeon 9600 pro 128mb(billigt, ca.600kr) og 200gb hd Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) 9600 pro til 620 kr strømforsyning harddisk minne tilsammen: kr ca 3000 Endret 28. februar 2005 av pr0xy H4xx0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå