Gå til innhold

60mm til 80mm adapter

Idiss

Anbefalte innlegg

Hei:-)

Jeg har en Thermalright SK6 med en puslete papst 60mm vite. Tenkte jeg skulle kjøpe en bedre vifte for å få overklokka litt mer. har tenkt på følgende:

80mm Enermax vifte fra microplex og 60mm-80mm adapte.

Det jeg lurer på er hvordan man fester en adapter på Thermalright SK6, har sett det på http://www.3dfxcool.no

Får jeg noe bedre kjøling ved å kjøpe disse delen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøleytelsen er usikker, etter det Microplex skriver om sitt adapter bør de fleste 80 vifter på et 60 til 80 adapter settes til å suge luft ut fra elementet. Dette pga. reduksjonen i areal som vil skape ett mottrykk for vifta. Har Taisol 760 med adapter og 19 dB Papst vife fra Microplex. Lot SiSoft Sandra gå på CPU Burn In i en time, då var Cpu 52 - 53 grader Celsius, System 35 og rom 22 - 23. Eg har std. AMD XP1700+ på MSI K7T266-PRO2-RU og temperaturer fra PC Alert III.

Skal skifte til Enermax vifte på PAL 8045 (pga. festet med skruer - vekk med socket festet, og håp om å kjøre vifta enda stillere).

Lenke til kommentar

Taisol'en er ca. 60 x 80 - litt smal for 80x80 vifte.

Syns eg såg en svensk "OK-artikkel" der de satt en 80 vifte på Taisol - brukte sølvteip (dykkerteip) til å feste vifta og tette 1 cm hullene på hver side. De fortalte lite om resultatet. Spørs hvordan teiphistoria funker - bør kanskje ha noe mer mekanisk "adapter" mellom..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...