Gå til innhold

P4 Northwood eller Prescott?

kalle82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vis du titter i prisguiden finner du den som du skriver til 2008 kroner. Klikk deg inn på linken så finner du ut att det er ingen som har den inne og vil neppe få det heller. Prescott er helt kurant den og. Om den er noe bedre er det vel like mange meninger om som det finnes poster om dette på forumet.

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Er ikke Prescott dårligere? Altså, det har flere pipelines, som ikke vil komme til nytte før man oppnår ca. 4.0 Ghz.

Samme skjedde fra P2 til P3 osv...

Jeg kjøpte Northwood og har fått høre at det var et bedre kjøp enn Prescott. AMD hadde jo selvsagt vært best osv osv...

Lenke til kommentar

Sa ikke Intel at de ikke skulle tyne P4 arkitekturen så mye over 4 Ghz montro? mente jeg leste det en plass, men ikke skyt meg om jeg tar feil. Northwood er så og si utdødd, men multicom har en del 533 FSB 2.8 Ghz igjen, men det tror jeg er eneste, Noen har en del 800FSB igjen, men jeg måtte ha 533 FSB og northwood pga av hovedkortet i shuttleboksen min ikke takler prescott.

Lenke til kommentar

Prescott blir fryktelig varm :) du må nesten kjøpe en vifte til, hvis du ikke vil ha et jettfly ved siden av deg da.

Har selv en prescott 3,2 er veldig fornøyd jeg, bruker den til: spill, programering, skrive, bildebehandling, musikk osv, gjærne mange ting på en gang

har en zalman 7000 cobber vifte elle noe slikt til den, kjøler bra og bråker ikke mye. Var en stor plage da jeg hadde boxed vifta

min mening om Prescott 3,2 :)

Lenke til kommentar

Prescott over 3GHz yter meget likt, jeg for min del ville valgt Northwood p.g.a prescotts store varmetap, basert på egne erfaringer så må man ha en god CPU-vifte for å kjøle en prescott godt. ;)

Men for all del prescott er en bra CPU.

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

Har du tenkt å overklokke så kjøper du Northwood (hvis du får tak i det da ;) )

Har du IKKE tenkt å overklokke så er Prescott et godt valg, men som sagt, skaff deg da en ny CPUkjøler med ei stillegående vifte...

Lenke til kommentar

om du skal kjøpe northwood så må du kjøpe med 800 fsb, eller så gjør du et dårlig kjøp. dessverre er det nesten ingen som har northwood med 3.0 eller mer på lager, og om de har så koster det vel mye.. Jeg har valgt en northwood over en prescott pga varmeutvikling.

Om du har god ventilasjon, og en god CPU vifte med skikkelig kjølepasta så er det forsatt ikke noe i veien med å velge prescott, men bare sånn at du vet det; den er fryktelig varm.

Lenke til kommentar
om du skal kjøpe northwood så må du kjøpe med 800 fsb, eller så gjør du et dårlig kjøp. dessverre er det nesten ingen som har northwood med 3.0 eller mer på lager, og om de har så koster det vel mye.. Jeg har valgt en northwood over en prescott pga varmeutvikling.

Om du har god ventilasjon, og en god CPU vifte med skikkelig kjølepasta så er det forsatt ikke noe i veien med å velge prescott, men bare sånn at du vet det; den er fryktelig varm.

keffor er min P4 på 24 grade med en Zalman vifte og 15 grade med TT big water

Lenke til kommentar

keffor er min P4 på 24 grade med en Zalman vifte og 15 grade med TT big water

.. skjønnte ikke helt logikken i det spørsmålet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...