kalle82 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Hvorfor er prescott billigere en Northwood-c? Hvilken bør jeg kjøpe? Vil ha den BESTE P4 over 3.0 GHz!! *Emnefelt endret, du trenger ikke bruke caps lock. Rikky* Endret 28. februar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Tror vel ikke du har så mye valg, Northwood er vel nesten ikke og få fatt i lenger. Lenke til kommentar
kalle82 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 joda, selges overalt!? men hvorfor koster en Intel Pentium 4 3.2 GHz 800 FSB 2008 kr mens en Intel Pentium 4 3.2E GHz (Prescott) koster 1795 kr???? Er ikke prescott bedre? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Vis du titter i prisguiden finner du den som du skriver til 2008 kroner. Klikk deg inn på linken så finner du ut att det er ingen som har den inne og vil neppe få det heller. Prescott er helt kurant den og. Om den er noe bedre er det vel like mange meninger om som det finnes poster om dette på forumet. Endret 28. februar 2005 av Chevelle Lenke til kommentar
kalle82 Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Hvorfor vil ingen få den inn??? Hvorfor er de dyrere en prescott? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Er ikke Prescott dårligere? Altså, det har flere pipelines, som ikke vil komme til nytte før man oppnår ca. 4.0 Ghz. Samme skjedde fra P2 til P3 osv... Jeg kjøpte Northwood og har fått høre at det var et bedre kjøp enn Prescott. AMD hadde jo selvsagt vært best osv osv... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hva er modellbetegnelsen på en northwood? D tilslutt mens prescott har E? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Sa ikke Intel at de ikke skulle tyne P4 arkitekturen så mye over 4 Ghz montro? mente jeg leste det en plass, men ikke skyt meg om jeg tar feil. Northwood er så og si utdødd, men multicom har en del 533 FSB 2.8 Ghz igjen, men det tror jeg er eneste, Noen har en del 800FSB igjen, men jeg måtte ha 533 FSB og northwood pga av hovedkortet i shuttleboksen min ikke takler prescott. Lenke til kommentar
Vegard87 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Prescott blir fryktelig varm du må nesten kjøpe en vifte til, hvis du ikke vil ha et jettfly ved siden av deg da. Har selv en prescott 3,2 er veldig fornøyd jeg, bruker den til: spill, programering, skrive, bildebehandling, musikk osv, gjærne mange ting på en gang har en zalman 7000 cobber vifte elle noe slikt til den, kjøler bra og bråker ikke mye. Var en stor plage da jeg hadde boxed vifta min mening om Prescott 3,2 Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Prescott over 3GHz yter meget likt, jeg for min del ville valgt Northwood p.g.a prescotts store varmetap, basert på egne erfaringer så må man ha en god CPU-vifte for å kjøle en prescott godt. Men for all del prescott er en bra CPU. Endret 1. mars 2005 av Deuce Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Uansett må du vær kjapp i vendingene for Northwood begynner å bli mangelvare. Prescott flommer det over av. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Har du tenkt å overklokke så kjøper du Northwood (hvis du får tak i det da ) Har du IKKE tenkt å overklokke så er Prescott et godt valg, men som sagt, skaff deg da en ny CPUkjøler med ei stillegående vifte... Lenke til kommentar
wilai Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 eg har prescott og det funke fint Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 om du skal kjøpe northwood så må du kjøpe med 800 fsb, eller så gjør du et dårlig kjøp. dessverre er det nesten ingen som har northwood med 3.0 eller mer på lager, og om de har så koster det vel mye.. Jeg har valgt en northwood over en prescott pga varmeutvikling. Om du har god ventilasjon, og en god CPU vifte med skikkelig kjølepasta så er det forsatt ikke noe i veien med å velge prescott, men bare sånn at du vet det; den er fryktelig varm. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 om du skal kjøpe northwood så må du kjøpe med 800 fsb, eller så gjør du et dårlig kjøp. dessverre er det nesten ingen som har northwood med 3.0 eller mer på lager, og om de har så koster det vel mye.. Jeg har valgt en northwood over en prescott pga varmeutvikling. Om du har god ventilasjon, og en god CPU vifte med skikkelig kjølepasta så er det forsatt ikke noe i veien med å velge prescott, men bare sånn at du vet det; den er fryktelig varm. keffor er min P4 på 24 grade med en Zalman vifte og 15 grade med TT big water Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 om du skal kjøpe northwood så må du kjøpe med 800 fsb, eller så gjør du et dårlig kjøp. dessverre er det nesten ingen som har northwood med 3.0 eller mer på lager, og om de har så koster det vel mye.. Jeg har valgt en northwood over en prescott pga varmeutvikling. Om du har god ventilasjon, og en god CPU vifte med skikkelig kjølepasta så er det forsatt ikke noe i veien med å velge prescott, men bare sånn at du vet det; den er fryktelig varm. keffor er min P4 på 24 grade med en Zalman vifte og 15 grade med TT big water .. skjønnte ikke helt logikken i det spørsmålet Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 keffor er min P4 på 24 grade med en Zalman vifte og 15 grade med TT big water Fordi du har Asus hovedkort..... Skjønner du / dere ikke hva jeg mener med den kommentaren vil jeg anbefale å lese dette ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå