Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett gjennom satelitt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper du bare skal slå det der fra deg. Det fungerer som oftest slik at du må bruke modem for å sende forespørsler ut, og så kommer satelitten inn i bildet når det du forespør kommer i retur. Vil ikke kalle det bredbånd i det hele tatt, og bruken er veldig begrenset.

Lenke til kommentar
Tipper du bare skal slå det der fra deg. Det fungerer som oftest slik at du må bruke modem for å sende forespørsler ut, og så kommer satelitten inn i bildet når det du forespør kommer i retur. Vil ikke kalle det bredbånd i det hele tatt, og bruken er veldig begrenset.

Fant faktisk noen som har overføring begge veier gjennom satelitt(nera.no)

Har sendt mail angående priser.

Lenke til kommentar

Har selv hatt Europe-online. Var ikke noe god erfaring egentlig. Om du har steder til å laste ned store ting så kan det være ok, men det er mye puttel og man bør har en lastebil tolmodighet, samt god innsikt i hva man holder på med. Er også vannsklig å kutte ut abn. oss EuropeOnline. Måtte sperre visakorte jeg får å bli kvitt de etter nesten 2 år...

er/var også noe grenser på nedlastingen. Tror det var snakk om rundt 10GB i mnd'en. Funker slik at man bestiller filer gjennom servern til EO. Etter alt i fra 8 til 30 timer senere så kommer filene 'ned' til deg via satelitt (trenger ikke å være koblet på med telefon linje når dette skjer). Men til vannlig surfing så er det ubruklig. Skal huske at detter er en vei og man må bruke telefonlinje utenom.

To veis sat. skal være bra sies det, men dette koster fremdelse flesk! Både utstyr og abn. koster i ti-tusner klassen pr. år. Mener å huske at man må betale pr. mb man drar ned. Finnes et slik selskap i norge som tilbyr 2 vesi satelitt (som jeg vet om da).

Finnes biligere løsniger bla. i Canada, men her må man vel ha canadisk adresse.

Lenke til kommentar

Kan gi deg et godt råd. ikke bruk for mye energi på dette. i fjor var jeg i samme 'båt', kunne ikke få ADSL og brukte mange timer på nett og en del telefoner rundt for å sjekke ut dette med bla. internett over satelitt. Sjekket også rundt dette med radiolink. Men her skal man ha fri sikt til sender (om det finnes noen der du bor).

det jeg gjorde tilslutt var å godsnakke med en levrandør av SDSL. Fikk lagt inn linje på tross av linje lengde på over 1 mil(!!) til sentral. Vet at det er slutt på slike fleksi løsnniger nå (takket være telenor/bravida som nekter når det er over 4-5km)

Må også ta med at jeg ikke hadde noe form for garanti på linja mi leveret det den skulle (noe den stort sett har gjort). På eget ansvar heter det vel!...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...