Mixit Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Hei. Dette blir mitt første innlegg her på forumet. Jeg må først meddele at jeg har liten peiling på data og at jeg har 0 peiling på mac. Etter at jeg så mac mini'en i et blad for ikke lenge siden har jeg vurdert om min neste pc skal bli en mac. Men siden jeg har 0 peiling på mac må jeg spøre (ikke le av meg nå). Håper denne tråden havnet i rett kategori Kan jeg bruke mIRC på en mac? Hva med MSN messenger og hotmail? På forhånd takk for alle svar *Edit: Emnefelt forandret. Se notis under* Endret 28. februar 2005 av macfjott Lenke til kommentar
Musty Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 du kan fint bruke MSN messenger, men den har ikke blitt videreutviklet siden versjon 4.7 (tror jeg). men det finnes dog et utall av 3.parts klienter (laget av andre enn MSN) som er minst like god og gjerne bedre. om mIRC kan brukes på en mac vet jeg ikke, men det finner du fort ut på www.mirc.com men om spørsmålet er om du kan bruke IRC på en mac så er svaret selvsagt ja, du må bare finne en klient (mIRC er en IRC-klient)som er tilrettelagt for MAC. Hotmail er basert på WEB, og kan derfor enkelt brukes på enhver platform. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Ja, du kan bruke MSN Messenger, men Mac-versjonen er enda mer råtten enn Windows-versjonen. Ingen støtte for webcam og slike ting. Heller ikke ting som wink og nudge, og takk gudene for det. Heldigvis finnes det veldig behagelige klienter som Proteus og Adium som lar deg bruke MSN bedre enn MSN Messenger klarer selv. Nei, du kan ikke bruke mIRC på Mac, men det finnes et utall andre klienter å bruke, mange av dem er kloner av mIRC. Noen av dem er bedre enn mIRC, andre av dem ikke, veldig avhengig av kriteriene du har. Det er uansett ingen problemer forbundet ved å benytte seg av disse tjenestene på Mac. Det går bra. Endret 28. februar 2005 av Zapchud Lenke til kommentar
Mixit Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Men hvis man bruker en IRC klient tilrettelagt for mac, kan man da chatte med mennesker som sitter på mIRC på vanlig pc? Gjelder også dette MSN messenger? Er dette kompitabelt med andre hvis man har "en mac greie" eller kan man bare chatte med de som har samme som deg selv? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Alt er kompatibelt og det vil ikke være problemer med å kommunisere med folk som bruker andre klienter eller plattformer enn en selv. Det er tross alt hele poenget med slike nettverk som IRC og MSN. :-) Lenke til kommentar
martbo Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå