P-in-P Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ok, here goes! Jeg har lenge slitt med en ALT for liten pult der jeg hadde en 60cm utdragbar plate til tastatur og mus ( ) så jeg ville forandre på det. Jeg tenkte først å dra til Ikea for å kjøpe et Galant bord, men av både økonomiske grunner og at butikken er langt unna så valgte jeg å gjøre det selv! Første problemet med en såpass stor pult var at det gikk utover skapene mine med filmer der pulten skulle stå så da ble det å lage noen hyller til de også. Når jeg først var i gang så tenkte jeg skulle lage en TV hylle til å ha i hjørnet også så jeg ble kvitt bordet som tidligere sto mitt på gulvet. Slik så rommet mitt ut før: Oversiktsbilde. Stort bilde Min ryddige og store pult. Bedre bilde av TV o.l. Stort bilde Fy fillern så sliten en blir av å rydde . Da var det bare å gå til innkjøp av hobbyplater og materiale til hyller. Jeg hadde helst hatt lyst på hobbyplater på 80*120, det hadde de ikke så da måtte jeg ta dobbelt opp med 40*125 plater, noe som i og for seg var greit bare litt mer arbeid. Til TV hylle brukte jeg hobbyplate på 125*60 som jeg skar til. Da var det bare å finne fram drillen og dremeln (dremele ble bare brukt til litt småpussing på kanten mot meg på pulten). Total kostnad for materiale til pylt, hyller og tv hylle ble på rundt 1200 mot Ikea som skulle ha over 1800 bare for en pult For å feste pulten brukte jeg klosser som jeg festet til veggen og la pulten oppå mens på andre sida brukte jeg stetter: Kloss og feste. Stett og feste Slik ble det når alt kom på plass. Stort bilde Til TV hylla brukte jeg samme prinsippet med klosser (lange) som jeg la hylla oppå og festet TV hylla. Stort bilde For å feste filmhylla skrudde jeg skruer rett inn på siden og brukte vinkeljern til å feste hylla til veggen. Festene Filmhylla. Stort bilde Ble egentlig ganske så fornøyd med det hele jeg Hva mener dere om det hele? Lenke til kommentar
DarkStarr Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Det ble bra dette her ja det var rotete før du begynte! Jeg ska mekke rommet mitt også sette inn sofa og sånt, men venter litt. Lenke til kommentar
Leben Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Ble knall dette MEn fy F som det så ut før, hehe. Leben Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Det ble bra dette her ja det var rotete før du begynte! Jeg ska mekke rommet mitt også sette inn sofa og sånt, men venter litt. Takker! Var nok kanskje litt rotete før jeg begynte ja, men jeg tror neppe jeg klarer å holde det såpass ryddig serlig lenge Lenke til kommentar
sigen Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har planer om å lage litt "entertainmentsenter" på rommet mitt selv, med hjemmemekka prosjektor og slik, lage HTPC bl.a., håper bare det blir like fint som ditt! Nydelig! Synes du hadde veldig mange filmer, helt ekstremt faktisk! Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Til de som syntes det så rotete ut før; se her. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 herlig den hyllen, synd det nesten bare er vhs da ble jo ganske bra da, selv om det var lite bilder av resultatet.. manglet et ordentlig oversiktsbilde.. selv ville jeg ikke hatt pcen i et hjørne, men det er jo en smakssak.. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Har planer om å lage litt "entertainmentsenter" på rommet mitt selv, med hjemmemekka prosjektor og slik, lage HTPC bl.a., håper bare det blir like fint som ditt! Nydelig! Synes du hadde veldig mange filmer, helt ekstremt faktisk! Takk, takk! Jo, det ble kanon med TVen der den er nå! Siden jeg blir sittende såpass nerme så har jeg satt hele hylla litt skrått, ca 10cm høyere opp bak enn framme. Takker alle for svar og kommentarer Edit: Du må hukse på å komme med en liten worklogg du også! Kommer snart med et par bilder til for de som ville det. Endret 28. februar 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Den tv`n du har der, er _TUNG_! Pass på så den ikke faller ned å knuser hele herligheten Er en Luxor ja? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Den tv`n du har der, er _TUNG_! Pass på så den ikke faller ned å knuser hele herligheten Er en Luxor ja? Jupp, det er nok en liten Luxor det ja (28") At den faller ned er lite trolig da den er festet med 14 stk 2 tommers skruer og har i tillegg en "reim" fra en bag bak som er festet med 10 litt mindre skruer som forhindrer at den skulle kunne falle forover på meg. Slik jeg sitter nå kunne jeg nok fått en liten kul hvis det hadde skjedd Flere bilder kommer om et minutt eller så. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Uppdate: My point of view. Stort bilde Pulten og TV hylla. Stort bilde Hele rommet (tatt fra så langt bak jeg kom). Stort bilde Lenke til kommentar
sigen Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har planer om å lage litt "entertainmentsenter" på rommet mitt selv, med hjemmemekka prosjektor og slik, lage HTPC bl.a., håper bare det blir like fint som ditt! Nydelig! Synes du hadde veldig mange filmer, helt ekstremt faktisk! Takk, takk! Jo, det ble kanon med TVen der den er nå! Siden jeg blir sittende såpass nerme så har jeg satt hele hylla litt skrått, ca 10cm høyere opp bak enn framme. Takker alle for svar og kommentarer Edit: Du må hukse på å komme med en liten worklogg du også! Kommer snart med et par bilder til for de som ville det. Skal lage worklogg utav det ja, må bare kjøpe nye batterier til det digitale kameraet mit, og tjene litt (les: masse) penger. Har ikke lyst til å vente til sommeren, når jeg kanskje får sommerjobb (kjenner en som har lovet meg jobb, hvis de får det travelt, veldig sansynlig at de får det, men det er så lenge til) Noen som vet om noe jeg kan gjøre/selge for å tjene penger? Gjør nesten alt (innenfor rimelighetens grenser) for å tjene litt. Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Mye bedre . Klarer ikke skrivebord med sånn tastaturskuff. Noe herk i mine øyne. Plasseringen av filmene dine var også mye mer stilfult enn tidligere:). Kanskje jeg skulle plassert TV-et mitt sånn også. Du får ikke vondt i nakken når du skal se på det? Lenke til kommentar
dmx Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Veldig bra gjort. Ble fint etter at du bygga det der.. Det var litt rotete før må jeg si.. Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Er det en Nintendo 16 mine øyne beskuer? *sikle* Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Mye bedre . Klarer ikke skrivebord med sånn tastaturskuff. Noe herk i mine øyne. Plasseringen av filmene dine var også mye mer stilfult enn tidligere:). Kanskje jeg skulle plassert TV-et mitt sånn også. Du får ikke vondt i nakken når du skal se på det? Vondt i nakken? Nei da, bare ruller litt tilbake og vipper bak stolen. sven-o: Det er en Super Nintendo Takker alle for svar! Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hvordan er det å se på tven slik da? Har du prøvd nview eller tisvarende og "forlenget" skjermen opp på tven? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Hvordan er det å se på tven slik da? Har du prøvd nview eller tisvarende og "forlenget" skjermen opp på tven? Vet ikke helt hva du mente men jeg bruker TV ut på grafikkortet mitt ja Lenke til kommentar
sven-o Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 sven-o: Det er en Super Nintendo Var det jeg mente... Lenke til kommentar
j0k3r Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Damn! det må jeg si!! Slett ikke værst!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå