Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny OC vennlig rambrikke.

Jabbala

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal oppgradere maskina med en 512 brikke til. Brikken skal brukes til athlon64 systemet jeg blir å kjøpe i april. Er viktig at den nye brikken går overens med nåværende system som dere finner i profilen. Hadde senere tenkt å kjøpe et athlon 64 socket 939 system med 3000+ winchester prosessor som skal overklokkes. Trenger derfor overklokk vennlig ram.

Krav til brikken:

- Kommer overens med nåværende system

- OC muligheter

- Ikke for dyr, max 800kr (Hvis høyere pris er betraktelig bedre begrunn hvorfor.)

- minimum 3200 hastighet

På forhånd takk! :)

Endret av Jabbala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva med denne?

Eg har den sjølv og er storfornøygd med den.

Den så interessang ut :). Har du klokket noe med den? Med 3000+ winchester cpuen jeg skal kjøpe hadde jeg håpet å komme opp i ca det samme som overklokking.no klarte som var rundt 2,6ghz luftkjølt.

Har sett meg litt rundt selv og funnet fram til:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

OCZ 512MB Premier Dual Channel

Hvilken brikke er best av de 3 alternativene jeg har nå?

Lenke til kommentar
(Hvis høyere pris er betraktelig bedre begrunn hvorfor.)

Skal du overklokke på 1:1 kan du bare glemme å bruke de andre brikkene nevnt i tråden.

Edit: Ihvertfall om du har tenkt til å nå 2,6GHz.

Du får hva du betaler for.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
(Hvis høyere pris er betraktelig bedre begrunn hvorfor.)

Skal du overklokke på 1:1 kan du bare glemme å bruke de andre brikkene nevnt i tråden.

Edit: Ihvertfall om du har tenkt til å nå 2,6GHz.

Du får hva du betaler for.

Jeg har lite peiling på ca alt som har med ram og gjøre :p. Hvor langt kan jeg klokke med de ram brikkene som er foreslått tror du, og kan jeg klokke lengre hvis jeg kjøper raskere brikker f.eks pc3500 men med høyere timings?

takker for svar så langt :)

Lenke til kommentar

Kommer an på om du skal kjøre minne:fsb 1:1. De brikkene du foreslår er kjip ram (såkalt value) de klarer kanskje 220 mhz med slakke timings. Altså overklokk i 1:1 10*220=2200 cpu

Skal du ha maks ytelse skal du kjøpe brikker som klarer høy fsb (og helst lave timing). Det er mange slike ramtyper, alle koster rundt 1.000 lappen og oppover for 512mb brikker. De brikkene du vil ha er spesifisert med 2-2-2-5 timing, de ocz brikkene flere har referert til er blant de beste av dem for overklokking.

Denne typen er av og til på tilbud til 16-1700 kroner for 1024mb kit (uketilbud - weekendtilbud osv). Får du dem til den prisen er det et bra kjøp og nesten innenfor budsjettet ditt, problemet er at du da må kjøpe 2 brikker.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304401&cks=PRL

Endret av Toffa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...