Gå til innhold

Vits om samfunnet

Penneknekt

Anbefalte innlegg

Fant denne vitsen på nettet:

En liten gutt sier til sin far:

- Far, jeg skal skrive en oppgave til skolen. Kan jeg spørre deg om noe?

- Selvfølgelig gutten min, spør i vei!

- Hva er politikk, far?

- Tja...... i politikk finnes det: 1) Befolkning, 2) Regjering, 3) Den økonomiske makt, 4) Arbeidsklassen og 5) Landets fremtid.

- Det forstår jeg ikke, far. Kan du forklare det for meg?

- Greit, jeg skal bruke vårt hjem som eksempel. Jeg tjener pengene til den felles husholdning; altså er jeg den økonomiske makt. Din mor administrerer og bruker pengene; hun er altså regjeringen. Vi tar oss av dine behov; du er altså befolkningen. Din lillebror er landets fremtid, og hans barnepike er arbeiderklassen. Forstår du det nå, min sønn?

- Ja...

Om natten våkner gutten av lillebrorens gråt. Han står opp for å se hva som er galt. Det viser seg at lillebror har gjort i bleien. Han går til foreldrenes soverom, hvor moren sover tungt. Så går han til barnepikens værelse. Og gjennom nøkkelhullet ser han at faren ligger oppå barnepiken. Ettersom de ikke reagerer når han banker på døren, går han tilbake til soveværelset sitt og sover videre. Neste morgen sier gutten til sin far:

- Nå tror jeg at jeg forstår hva politikk er.

- Glimrende gutten min! Prøv å forklare meg med dine egne ord.

- Jeg tror at det er slik som dette: Mens den økonomiske makt fucker arbeiderklassen, snorksover regjeringen. Befolkningen blir ignorert fullstendig og landets fremtid står med dritt til halsen!

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...