Gå til innhold

Dell Inspiron 6000 // 8600c - støy, temp + batteri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de estimerer 10 arbeidsdager. Da kan man regne med ca 3-4 uker, pga "den gylne regel ang. handel av data på nett": alltid pluss på 50% på leveringstiden!

Måtte bestille på ny idag, jeg. Det var rot i mailsystemet. Dell suger :p

Uansett så fikk jeg, i forbindelse med 2xRAM for 1xRAM-tilbudet, og fikk samme maskinen som tidligere bestilt, til 600kr mindre. Eneste forskjellen va 20gig på harddiskplass. Overkommelig for 600kr :D

Lenke til kommentar

Dama mi bestillte seg en Dell Inspiron 6000 sist mandag, og betalte inn penger samme dag. Maskinen ble levert på døren i går ettermiddag av UPS. Altså 5 dager totalt fra bestillings/betalingsdato til leveringsdato... Sykt bra spør du meg!

Fikk i tillegg med en Dell optisk mus gratis, uten at dette var avtalt eller betalt for :)

Maskinen ble sendt fra Irland på Torsdag morgen, og ble levert her på døra (trondheim) kl. 17.30 på fredag ettermiddag! Pakken var fremme på Gardermoen Fredag morgen kl. 07.30 (ifølge UPS tracking nummeret)

Noen er tydeligvis heldigere enn andre :tease:

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Til dere som har fått den.. jeg har forstått riktig at skjermkortet har separat ram?

Og hvordan er støyen på maskinen og batteri tid. vurderer den sterkt selv, men trenger tilbake mld før jeg bestemmer meg :) har ikke så lang tid hvis jeg skal dra med meg ram tilbudet...

Vurderer centrino 1,87 GHz.... :D

Endret av arnebellinda
Lenke til kommentar

har ikke fått den enda, men x300-kortet har så klart separat ram. Men det har ikke det der billigste drittet. Shared ram. Og det suger :p

-------

Edit:

Heldigen deg, bidz. Håper jeg er like heldig som deg, for jeg vil jaffal ha laptop til påska! Så blir det kanskje noe film og spilling på kveldene mens man er på hytta i påska :)

Endret av HellKicker
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564654123

Fikk min Inspiron 6000 i dag: 1,87 GHz Sonoma, 1 GB minne, 60 GB 7200 RPM, 128MB ATI Radeon X300 skjermkort, WSXGA+, etc. Ville bare si til de som lurer på støy og eventuelt bruk på lesesal:

Hvis min er representativ for 6000-serien, så bråker de altfor mye (og dessuten HELE tida) til å bruke på steder der det skal være tyst:( Meget slitsomt å høre på viftene som surrer 100% av tiden. Skal si fra om de på Teknisk Support sier noe fornuftig (noe jeg av erfaring ikke tror så mye på).

Se forøvrig:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=389886

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+564654123

Min bærbare Dell Inspiron 6000 har en Intel Pentium M Prosessor 750 (1.87GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB). Vifta surrer irriterende høyt hele tida (selv ved 0% CPU). Det finnes en haug med innlegg på Dells eget "Community Forum" ang. dette, noe jeg fant ut etter at jeg hadde fått den. Lurer på om alle ingeniørene som designet denne modellserien var døve!

Han jeg snakket med på Teknisk support ville at jeg skulle holde telefonrøret mot maskinen, så han kunne høre på den! Han trodde ikke det var noe galt med maskinen. De bare er sånn... :(

Lenke til kommentar

Hmm.. selv er jeg da meget fornøyd med min på 1,73ghz. Den støyer kanskje 1-2-3 dB for mye, men det får jeg vel finne meg i. Er mer skuffet over en viss treghet. Min gamle socket A cpu på 1,6 ghz yter jo mye bedre :(

Ellers fornøyd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...