orbryn Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Når jeg starter opp tar det lang tid for så en feilmelding om at ikke secondary master eller slave er å finne eller lignende. Koblet en gang fra alle IDE kablene i pcen til svigers, men da alt var satt sammen igjen virket ikke cdbrenneren som den skulle. I kveld åpnet jeg opp igjen for å fikse. Men etter å ha byttet IDE kabler og flyttet jumpere i hue og ræva ente det opp med at verken dvd-spiller eller cd-brenner funker. De sitter forsåvidt på samme flatkabel. Finnes det noen instruks noe sted på hvordan man skal koble alt dette. Da mener jeg strømkontaktene merket P3, P4, P5 osv. og idekabelmysteriet. Alt jeg har plukket opp av informasjon gjennom årene ville ikke fungere og nå tviler jeg på om jeg har lært noe riktig i det hele tatt. Noen som vet om en guide eller lignende eller som orker forklare. Please Packard Bell Intel Pentium III 550Mhz, 128 sdram, 40gb hdd, dvdrom, cdbrenner. Win98se. Endret 27. februar 2005 av djorb Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Første som slår meg er at det er master/slave konflikt. Sett DVD spiller som master, og CD-RW som slave (På samme IDE kabel). Du har vel satt i strømkabelen? Samt IDE kabelen i hovedkortet? Iallefall, se om IDE kabelen sitter skikkelig i. Prøv med f.eks bare DVD spilleren på IDE kabelen, og koble ut CD-RW. Se om det funker da. Lenke til kommentar
orbryn Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 Har satt i strøm og idekabel skikkelig. Prøvde å koble bare dvd-spiller, men da ville ikke den kjøre heller. Mistenker at kanskje ide-kabel kan være ødelagt..får prøve en ny en. Prøvde å sette dvd på master og cdrw på slave men det gikk ikke noe bedre. Kan det ha noe med strømfosyningen? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Tror ikke det kan ha noe med strømforsyningen din, siden alle de andre komponentene fungere, samt maskinen er "funksjonibel". Prøv med annen IDE kabel, og hvis det ikke funker, prøv cd/dvd-stasjonene i en annen maskin. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Flyttes til lagrningsmedier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå