Gå til innhold

p4 80grader+ (bekymret)


frediko

Anbefalte innlegg

hmm er ikke 59 grader litt risky og da ?  :hmm:

NEI ! Du kan begynne å tenke når CPUen er oppi 70-80 grader.

Idle temp på 59c kan være alt for mye, men det virkelig interssante er load temperaturen, er denne over 70c ville jeg tenkt på å skaffe meg bedre kjøling. Om 59c er load temperaturen, går det jo greit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fredrik har vært i byn og kjøpt seg kjøevarer ja... mmm.. detta blir spennande.... aldri mekka noke sånt før.. bara standard koble sammen pc -greier eg har gjort før... aldri tatt av ei vifte før liksom.. så dettte blir spennende... om eg ikje er tilbake her innen noken dager har det gått frykteligt galt.. ach.. søren .. jinxe eg meg sjøl nå eller? jeje... kjøpte inn:

 

ein liter isopropanol... tror eg har nok....

ei papst vifte 90mm 23db

zalman chipset kjøer til NB -er så lei av at den bråker som et uvær nå.. stoppe opp i ett sett også.....

thermaltake tower 102 4in1 til cpu'en... fy faen den e tung da.. satan.. kan jo ikje gå bra det her.. jaja... hepp hepp

 

fredrik

Lenke til kommentar

har hatt et lignende problem med min 775 2.8.

den hadde en idle rundt 70 grader, og en load en temp opp mot 98 grader :nei:

 

det jeg gjorde var at jeg tok av CPU kjøleren (boxed), rengjorde med neglelakkfjerner fra mors sminkeveske, og voila, tempen sank ned til mer tolerante nivåer (36 idle og 50 load).

 

den boxed vifta kan virke som den sitter godt nok på, men den gjør nok ikke det. er du helt sikker på at den sitter HELT sammenklemt med CPU? min må ha stått på litt skjevt, og da ikke kunne kjøle optimalt.

Lenke til kommentar

hehe.. den boxed vifta er history uansett nå.. sitter og lurer på kor mye thermal paste eg ska ha på nå bare...

 

lete lete :)

 

kommer tilbake og sier hvordan det har gått seinere....

 

[traff på litt trøbbel med at den nye kjøleribba som sko kvitte meg mde den støyende halsbrekkende northbridgevifta dessverre ikje var kompatibel med mitt hovedkort i det heile tatt... fy fy datakjeden(gamle komplett i oslo sentrum) eg fortalte de hvilket hovedkort eg hadde... hmmm lurer på å feste på gamle original-kjøleribba og bare ikje ha vifta i gang... går vel bra? men er usikker på o eg kan bruke thermal paste fra thermaltake-tuben(den som hører til kjøleren til cpu'en)]

 

fredrik

Lenke til kommentar

:yes: it works :p

 

 

eller.. altså... eg får nå ikje cputemp over 58 grader.. uiansett kor hardt eg prøve... deiligt-... åh.. føle eg kans osva godt å framover... skikkeligt stolt over å ha mekka det monsteret inn i pc'en.... saken e svær men kjøe finfint...

 

eh.. eineste problemet.. eller det e to da.. men altså

 

1) vifta kommer opp som off selv om den står på og er i gang.... den har bare to kalber i motsetnging til mange andre vifter som har 3? betyr det noe? det er ei papst på 90mm må trykke meg forbi advarsel hver gang eg skrur på maskinen... "cpu change or malfunction" eller noe.. får litt dårlige vibber av det da....

 

2)northbirdge vifta... går sån passe greit ette at eg reingjorde an.. men altså...sko gjerne hatt kjøingen uten vifta der da.. lure på å teste litt ut uten vifta på...

 

 

va litt usikker på ein ting...

hvilken vi på kjøleribba vifta burde stå? blåse inn mot vifta?

 

fredrik

Lenke til kommentar

running smooth den saken her.. null troubles med tempen.. men altså... den vifta tror eg må byttes.. det er ikke registrert at den er i gang i det hele tatt, noe den altså egentlig er.... dermed må eg trykke "continue anyways" hver gang eg starte maskinen på ny... kjedeligt...

 

men men... utroligt happy uansett... vente bara på gforce 6800 gt kortet nå så blir det saker her.....

 

:w00t:

 

fredrik

post-222-1110884650_thumb.jpg

Endret av frediko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

OK.. ser ut som en gammal Papst-vifte uten turtallsgiver.. = 3-pins kontakt med kun to ledere..

Bytt den til en vifte med 3-ledere (turtallsgiver=gul ledning)..eller slå av CPU-vifte kontrollen i "Health menu" i Bios.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...