Mads-b Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Nå har det seg slik at jeg modellerer en liten bil som øvelse i Blender. Men overflaten blir ikke glatt alle stedene.. (se bilde) Tåler ikke modellene både firkantede og trekantede faces i en modell? Bilde: over: uten SubSurf under: med SubSurf Endret 27. februar 2005 av MBaardsgaard Lenke til kommentar
richardchristy Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Er det Grond du lager? Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Fant et stilig bilde av en Lamborghini Diablo som jeg ville se etter (særdeles fantasiløs av natur).. Det er faktisk "flammene" bak hjulet som skal vekk. Har hatt liknende problemer på andre modeller. Mulig jeg har en smule usunne vaner når det gjelder modellering. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Vet ikke hva slags subdiv-algoritme Blender bruker, men stort sett alle 3d-programmer gir best resultat med bare quads. Eller best resultat får du når hvert polygon har 4 vertices, og hver vertex har 4 polygoner... Bildet du postet er litt merkelig, ja. Men det er nok for det meste resultatet av de usunne vanene dine ser det ut som... Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hva med å legge quads'ene noe lignende dette? (kjapp tegning..) Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Pass på at alle normalene peker samme vei (Edit mode -> Merk alle verticene -> Ctrl+N). Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Da får jeg holde meg til firkantede polygoner heretter takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå