Gå til innhold

Blender: modellene ser stygge ut med SubSurf


Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at jeg modellerer en liten bil som øvelse i Blender. Men overflaten blir ikke glatt alle stedene.. (se bilde) Tåler ikke modellene både firkantede og trekantede faces i en modell?

 

Bilde: over: uten SubSurf

under: med SubSurf

post-215-1109541863_thumb.jpg

Endret av MBaardsgaard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant et stilig bilde av en Lamborghini Diablo som jeg ville se etter (særdeles fantasiløs av natur).. Det er faktisk "flammene" bak hjulet som skal vekk. Har hatt liknende problemer på andre modeller. Mulig jeg har en smule usunne vaner når det gjelder modellering. :roll:

Lenke til kommentar

Vet ikke hva slags subdiv-algoritme Blender bruker, men stort sett alle 3d-programmer gir best resultat med bare quads. Eller best resultat får du når hvert polygon har 4 vertices, og hver vertex har 4 polygoner...

 

Bildet du postet er litt merkelig, ja. Men det er nok for det meste resultatet av de usunne vanene dine ser det ut som... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...