Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan få ut spiller fra dashbordet?

knuthfk

Anbefalte innlegg

Har en Sony CD-spiller som jeg må få ut av dashbordet. Får enkelt av displayet og plastramma rundt, men hvordan får jeg lirket ut selve spilleren? Trenger tilgang til baksiden.

Hørte engang for lenge siden at det fantes noen spesielle "nøkler" e.l. som jeg regner med man bruker for å klemme inn noen mothaker i metallramma som holder spilleren fast(?) Er litt gjetning fra min side, noen som har råd når jeg ikke har disse nøklene? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en Sony CD-spiller som jeg må få ut av dashbordet. Får enkelt av displayet og plastramma rundt, men hvordan får jeg lirket ut selve spilleren? Trenger tilgang til baksiden.

Hørte engang for lenge siden at det fantes noen spesielle "nøkler" e.l. som jeg regner med man bruker for å klemme inn noen mothaker i metallramma som holder spilleren fast(?) Er litt gjetning fra min side, noen som har råd når jeg ikke har disse nøklene? :cry:

Stemmer.

Det er tynne lange pinner som kjøres inn på hver tverr vegg av spilleren.

Tror JVC og SONY sine pinner er omtrent like,

i allefall fikk kompisen min ut spilleren sin med mine pinner.

Du kan høre med noen kompiser av deg.

Pinnene er ca 8 mm brede og lengden er ikke så veldig nøye,

min 10 cm tror jeg.

Lenke til kommentar

Som skrevet i innlegget har jeg en SOny spiller. Vet ikke om noen som har slike pinner jeg kan låne. Et forslag var strikkepinner, noen som vet om andre provisoriske løsninger? (tror det kan bli vanskelig å få strikkepinnene inn mellom spilleren og ramma...)

Lenke til kommentar

du trenger noe flatt, ca 1mm bare.. 5-8mm bred og rundt 10cm lang.. to slike trenger du til og føre inn på hver side for å dytte inn noen mothaker så er det bare og dra ut spilleren. utformingen på disse er ganske standard tror jeg så har du mulighet er det bare å stikke innom en bilstereo butikk og høre om du får låne to slike et par sekunder.

evt finne noe du kan bruke i hjemmet.. et par smale sagblad f.eks?

Lenke til kommentar

Hjelp.

Har akkurat kommet inn fra garasjen. Det var ikke så lett som først antatt. Begynte med å ta ut fronten, fjerne ramma rundt, og så lokalisere hvor jeg skulle lirke inn noe som kunne presse spilleren ut. Fant 2 "spor" på tverrsiden av spilleren, hvor det kunne se ut som man skulle stikke inn egnet pinne. Alt som anbefalt.

Har prøvd og prøvd, men ingenting får spilleren til å løsne. Har prøvd med sagblad i passende str, strikkepinner, kniv, skrujern osv. Var (er) særdeles frustrert, ønsket mest å høgge dashbordet i stykker :wallbash: , men har roet meg nå...

Noen andre gode forslag til hva man kan gjøre :hmm: Er det nok å bare stikke noe inn i disse 2 sporene så langt man klarer og så løsner spilleren? Dette skjer ikke hos meg, men jeg ser at metallramma spilleren skal stå i virker noe traumatisert, kan det bety noe?

Lenke til kommentar

skal bare være og dytte to pinner inn ja.

har aldri hatt noe problem på dette uten om toytota spillere. disse skitsekkene trengte fire runde pinner for å løsne. men er nok ikke dette i ditt tilfelle.

ta et kraftig skrujern/brekkjern å bare riv ut hele skiten er mitt ips. :D

Lenke til kommentar

Riv ut skiten?! Han vil jo sikkert kunne bruke spillern senere

Stikk innom nærmeste stereoforhandler og lån nøkler, dermed basta.

Det er ikke bare å stappe inn noe, det er noen små mothaker på dem og de må sitte riktig hvis ikke funker det ikke. Derfor det heter tyverisikring... Du får også kjøpt sånne nøkler, hvis du vil forsøke deg på det. Og ofte vil bilverksteder ha det. Stikk innom dem du bruker.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Måtte til pers og kjøre innom lokale bilstereoforhandler. Veldig god service der. Fikk ut spilleren uten problem, men ved å stikke to små "nøkler" inn 2 små spor øverst i hvert hjørne av spilleren. (ikke på tverrsidene). Gikk elegant da :thumbup: Så på en ny løsning hvor man kan koble til en modul til visse spillere som gjør at man kan manøvrere i en iPod og få opp sanginfo etc. Veldig kjekt, skal kjøpe en sånn når de kommer i april :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...