Gå til innhold

Problemer med installasjon av OOo 1.1.3

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg gjør galt med installeringen av OpenOffice 1.1.3

Får følgende feilmelding ved utførelse av ./setup

glibc version: 2.3.3

Xlib: connection to ":0.0" refused by server

Xlib: No protocol specified

./setup: cannot connect to X server :0.0

Kjører som root(su) da jeg skal installere for hele systemet og ikke bare brukeren..

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som den brukeren som kjører X ja.

Dette får jeg når jeg skriver det:

xhost localhost

localhost being added to access control list

Hva får du? Ligger localhost i /etc/hosts ? Ellers kan du skrive xhost 127.0.0.1

Får samme melding som deg: localhost being added to access control list

Etter dette tar jeg en su igjen og prøver å installere ved ./setup

Lenke til kommentar

Jeg tok nettopp en installasjon av OpenOffice gjennom SuSE YaSY(som ikke har norsk versjon)... I tillegg til OpenOffice filene ville den ha endel andre pakker i tillegg. Jeg tok bort de pakkene jeg mente ikke trengtes, som virket unødvendig... Men når jeg starter opp Writer,Calc, etc så skjer det ingenting, ikke noe kommer opp...

Når man installerer fra tar.gz pakken som kommer fra OpenOffice.org så får du jo ikke med disse pakkene jeg har oppsummert nedenfor. Så hvorfor skal jeg trenge en haug med pakker som er for GNOME når jeg bruker KDE. Og i tillegg Samba som jeg ikke vil ha på systemet mitt

Noen som vet noe om dette?

gconf2 - The GNOME 2.x Desktop Configuration Database System

gnome-mime-data - MIME-Type and Application Database for the GNOME 2.x Desktop

gnome-vfs2 - The GNOME 2.x Desktop Virtual File-System Libraries

libbonobo - The Bonobo Component System for the GNOME 2.x Desktop Platform

libsmbclient - Samba Client Library

orbit2 - High-Performance CORBA Object Request Broker

Lenke til kommentar
Jeg tok nettopp en installasjon av OpenOffice gjennom SuSE YaSY(som ikke har norsk versjon)... I tillegg til OpenOffice filene ville den ha endel andre pakker i tillegg. Jeg tok bort de pakkene jeg mente ikke trengtes, som virket unødvendig... Men når jeg starter opp Writer,Calc, etc så skjer det ingenting, ikke noe kommer opp...

Når man installerer fra tar.gz pakken som kommer fra OpenOffice.org så får du jo ikke med disse pakkene jeg har oppsummert nedenfor. Så hvorfor skal jeg trenge en haug med pakker som er for GNOME når jeg bruker KDE. Og i tillegg Samba som jeg ikke vil ha på systemet mitt

1. Prøv å starte OpenOffice.org fra en terminal.

2. OpenOffice.org bruker GTK+-bibliotekene, men kan også kompileres til å bruke deler av GNOME. bla. konfigurasjonssystemet GConf. Det er sannsynligvis det som er gjort, og derfor trenger OO GNOME-bibliotek.

Lenke til kommentar

1. Prøv å starte OpenOffice.org fra en terminal.

2. OpenOffice.org bruker GTK+-bibliotekene, men kan også kompileres til å bruke deler av GNOME. bla. konfigurasjonssystemet GConf. Det er sannsynligvis det som er gjort, og derfor trenger OO GNOME-bibliotek.

Den er grei... men Hvorfor Samba..Hva i huleste skal OOo ha Samba til.. Jeg vil ikke ha noe slags SMB på systemet mitt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...