Samurai99 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hver gang noen laster ned fra meg på DC++ så blir mine downloads så utrolig trege, er det mulig å gjøre noe med dette? Jeg har Telenor ADSL, og har prøvd NetLimiter for å bremse ned uploads, men det går ikke å bremse ned til 0 kb/s, bare til 1 kb/s. Det virker som om det ikke har noe å si om hastigheten på uploads er høy eller lav, den bremser ned mine nedlastninger like mye uansett. Har noen en løsning på dette problemet? Jeg vil gjerne dele, men ikke når det går så kraftig utover mine downloads....kanskje jeg blir nødt til å gå tilbake til å bare bruke Limewire, selv om det ikke er ideelt Det er helt likt i Limewire også, men der er man ikke tvunget til å dele Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hvorfor det bremser dine downloads er fordi at for å laste ned i f.eks. 50kbps trenger linja de 1kbps i utlinje også, sånn er det bare, og hvis hele utlinja blir brukt av andre går det jo tregt. En måte er jo å sette den til 3-4kbps, da vil de som laster ned fra deg aldri oppnå en høy hastighet og du kan laste ned ganske normalt. En annen måte er jo bare å slutte å dele alle de lovlige open-source greiene dine. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Tja, Du kan jo prøve settings->advanced->Use Small send buffer i DC++. Ellers vil jeg anbefale deg å prøve å limite til 15KB eller mer. prøv deg frem, men for all del, aldri limit til så lite som 1KB. Det vil også hemme downloads. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 ' date='27/02/2005 : 21:36'] prøv deg frem, men for all del, aldri limit til så lite som 1KB. Det vil også hemme downloads. Hvordan hemmer det downloads? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Når du laster ned fra noen, vil klienten deres sende data slik: PAKKE 01 BKLAHBAJJHASDLAHD(data)ASDH Når klienten din har mottatt dette, vil den svare noe alla PAKKE 01 MOTTATT Og når du setter begrensningen til 1KB/s samt. at det er noen som evt. laster ned fra deg, blir også "PAKKE 01 MOTATT" holdt igjen, og det vil dermed ta lengre tid før vedkommende sender en ny pakke. Har 256kbit upload, funker knirkefritt på 18-19KB. Pleier dog å kjøre på 20, men merker ikke sååå mye til uploads da. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Ok. Takk for svar. Jeg vet ikke hva slags hastighet jeg har inn/ut på linjen min, men på DL maxer den vel på 80-90 kbps... Har den billigste typen av Telenor ADSL..... Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig, det er sånn hver gang jeg deler noe.. Jeg laster lett ned i full hastighet normalt, men en UL på 1 kbps bremser DL til 6-7 kpbs... Rart det der Lenke til kommentar
an'itj Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Dette høres kjent ut gitt. Du har samme linje som meg, altså Telenor ADSL 704/128 kbps, og jeg sliter med dette også. En upload ca 8 kbps setter ned downloaden min fra rundt 80 kbps til omtrent 50 kbps, selv om jeg har valgt "settings->advanced->Use Small send buffer" . Kjipt, men når telenor ikke har bedre ul enn dobbel isdn på sin billigste linje kan man ikke vente noe mer . Savner NGT Lenke til kommentar
kiios Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 bruk heller eMule. det er kjempe bra! www.emule-project.net Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 bruk heller eMule. det er kjempe bra! www.emule-project.net Bra generelt, eller bra med tanke på dette problemet? Hvis ikke er jo innlegget ditt ganske irrelevant... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Det er litt snodig egentlig, at du mister download hastighet når noen downloader fra deg... det høres ikke veldig asynkront ut. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Er sånn på de fleste tror jeg. Har selv 704/128 og download raser ned når jeg uploader. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Et godt råd DU Super Controler! Et annet gpdt råd før du spør om "hvor kan det skaffes?": Google.com! Lenke til kommentar
Apsis Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Telenor ADSL (mulig ADSL generellt) kutter innhastigheten din når du bruker mye uthastighet. Jeg sitter på 2048/256 linje, når jeg laster ut over ca 20 kb/s går innhastigheten ubrukelighetstreigt. Skulle visst egentlig ikke være sånn i utgangspunktet (sa læreren min), men nå er det iallefall sånn Gjør det noen særlig forskjell om du laster ut med 1 kb/s eller 0 kb/s da? Et lite tips: ikke dele NetLimiter på DC++, mange huber som kicker deg rett ut da Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Et lite tips: ikke dele NetLimiter på DC++, mange huber som kicker deg rett ut da Hei, Vil tilføye at Netlimiter ikke er tillatt på nogen Hubber - hverken å bruke eller dele ut. Mange folk der dagligt blir permbanned pga ekstrem bruk av Netlimiter Til trådstarter: Dette er et problem alle der har dårlig yt hastighet sliter med. Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå