le_state Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Hei hå, har nå _null_ erfaring med det og kjøpe nytt vifte\kjøler til CPU min. Grunnen er fordi cpuen vifta bråker noe i "#%. Og den blir også ganske varm, så må bruke kjølepasta, eller så slår pcen seg av. Så Derfor lurte jeg på dere kunne finne fram noe som helst som passer inn 100prosent til cpuen, finn gjerne noe sånn at jeg slepper kjølepasta! Link til cpuen. Be kind Endret 27. februar 2005 av le_state Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?UGID=3810&GID=3800 Der kan du se forskjellige kjølere som passer til din CPU iallefall. Velg en med lavt støynivå (dB). Tror det er samme hvilken kjøler du velger, siden din CPU ikke lager så mye varme. Det kan jo hende du bare kan kjøpe ny vifte til kjøleren, hvis du orker og modde litt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Denne kjølern er stille, kjøler bra og passe billig! har bare gode erfaringer med den selv. du trenger ikke tenke på kjølepasta heller ettersom cpu kjølern kommer med et tynt lag med kjølepasta påsmurt. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Kjølepasta er foresten uansett lurt å bruke. Kan heller ikke fårstå hvorfor det skulle være noe problem å få lagt på det...? Du kan se etter vifte selv men det letteste og billigste (hvis du tenker på frakt) er jo bare å gå i en data butikk (datakjeden, digital impuls osv) og be om en bra kjøler til prosessoren din. Lenke til kommentar
le_state Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Hørtes søtt ut folket, grunnen til jeg helst ikke vil ha på kjølepasta er fordi jeg ikke har sutte på før selv. Derfor vil jeg nok vente til jeg klarer det så jeg ikke defekter noe på CPU. Men phax trenger jeg kjølepasta til den du har lagt ut ? =] Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Hørtes søtt ut folket, grunnen til jeg helst ikke vil ha på kjølepasta er fordi jeg ikke har sutte på før selv.Derfor vil jeg nok vente til jeg klarer det så jeg ikke defekter noe på CPU. Men phax trenger jeg kjølepasta til den du har lagt ut ? =] nope, på den kjølern er kjølepastan allerede smurt på kjølern når du får den. så du trenger bare ta av plastlokket å montere kjølern. så det bli jo akkurat det samme som at du påfører kjølepasta selv, bare at det er mye lettere og mindre gris. folk sier at man kan få litt bedre temperaturer med å bruke bedre kjølepasta, f.eks artic silver osv.. men personlig har jeg ikke giddet å bry meg om dette, er bare snakk om et par grader uansett. edit: det er forresten lite sannsynlig at man ødelegger noe ved å bruke kjølepasta, da må du ha en kjølepasta som leder strøm og i tillegg klare å grise en god del.. Endret 28. februar 2005 av phax Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Morro, trur jeg kanskje går får den da. Men asso jeg trenger og fjerne gammle kjølepastaen eller? =) Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Morro, trur jeg kanskje går får den da. Men asso jeg trenger og fjerne gammle kjølepastaen eller? =) jepp, det er absolutt en fordel å fjerne gammel kjølepasta for å få best mulig kontakt mellom cpu og kjøler. selv har jeg bare brukt litt papir til å tørke grundig av cpu'n, men for å rense den skikkelig burde man ta en q-tip/bomulls dott med enten isopropanol (kondensfjerner f.eks.) eller aceton (neglelakkfjerner f.eks). man får også kjøpt egene middler for å fjerne slikt, men det er vel mest for de ekstreme.. for mer om dette kan man lese denne guiden. Lenke til kommentar
TooBorg Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Denne kjølern er stille, kjøler bra og passe billig! har bare gode erfaringer med den selv. du trenger ikke tenke på kjølepasta heller ettersom cpu kjølern kommer med et tynt lag med kjølepasta påsmurt. Helt enig med phax..... Har hatt en sånn kjøler i bruk ett halvt års tid på en xp3000... Ingen temp problemer og veldig stille. Lett å montere er den og. Løp og kjøp Lenke til kommentar
haguren Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Denne er å anbefale!! http://www.vendur.no/catalog/product_info....products_id=172 Det eneste er at den er litt stor og veier litt mye, men det er verdt å ofre dette for veldig god kjøling av cpu samt hovetkort. Denne vifta hører du ikke. 12db!! Litt dyr, men hvert pengene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå