BlueDude Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg har et hovedkort med dual-lan og lurte på hva det skal vere godt for?? Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Kan koble deg til flere nettverk? Du slipper å ha router med flere porter, andre pc'er kan koble til internett gjennom din? Endret 27. februar 2005 av SGE7000 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Man kan da f.eks ha en tilkobling til internett og en til nettverk. Greit hvis man f.eks har egen internettlinje som man ikke vil dele med andre på netttverket. Lenke til kommentar
carbonize Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Når man setter sammen et cluster, så kan flere nettverkstilkoblinger enten gi økt hastighet eller økt redundans i nettverket. For privat bruk ser jeg ikke spessielt store fordeler med dette. Lenke til kommentar
BlueDude Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Takker for alle svar. Glad det er jeg. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Kan også bruke den ekstra tilkoblingen til en dedikert høyhastighetslinje mot en server utenfor det ordinære nettverket ditt, greit for backup, streaming, kopiering etc... Slik kan du også utnytte GBlan tilknytning uten å ha en GBswitch Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Du kan bruke maskinen som en firewall/gateway siden du har to nettverkskontrollere. Du kjører da gjerne et linux/UNIX-operativsystem... Lenke til kommentar
pr0xy H4xx0r Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Man kan da f.eks ha en tilkobling til internett og en til nettverk. Greit hvis man f.eks har egen internettlinje som man ikke vil dele med andre på netttverket. det er jo bra da, sånn at har internetten for seg sjølv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå