slipknot_fan Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 da har det seg slik at jeg har lyst til å klokke skjermkortet litt, helst i windows. (lite klokkevennlig hovedkort ) Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Last ned Rivaturner, og prøv deg fram. Klokk minnet og gpu'en litt og litt om gangen. Men eg trur du ikkje får så mykje ut av kortet ditt, Du kan laste ned Rivaturner frå www.guru3d.com. Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Last ned Rivaturner, og prøv deg fram. Klokk minnet og gpu'en litt og litt om gangen.Men eg trur du ikkje får så mykje ut av kortet ditt, Du kan laste ned Rivaturner frå www.guru3d.com. trenger egentlig ikke så mye a kortet heller. skal bare teste litt. takker Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Minnet på FX5200 kortene er veldig lite å gjøre med. Har hatt ASUS FX5200 selv. Men prøv deg fram. Dette kortet har ikke problemer med varme ved overklokking så core clock kan du klokke så langt GPU tåler. Minnet kommer du kanskje 10-15Mhz høyere hastighet en normalt. Klokk 5 og 5 Mhz og test med 3Dmark mellom hver gang. Når poengsummen begynner å gå ned igjen har du klokka for langt. Gjør dette med både core og memory clock. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Har kortet ditt vifte påmontert? Noen kort (Gainward FX5200) har ikke dette. Det kan jo da være litt mindre overklokkingsmuligheter... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Overklokking.no har testa ett FX5200 kort med 256Mb minne uten vifte i sommer. Ble ikke faretruende varmt det heller. Mitt kort hadde vifte, men den vifta var av samme størrelse som NB vifta på hovedkoprtet. Uansett kortet generer artifacts så det holder når du går for langt. Endret 27. februar 2005 av perpyro Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Har kortet ditt vifte påmontert? Noen kort (Gainward FX5200) har ikke dette. Det kan jo da være litt mindre overklokkingsmuligheter... kortet har kjøleribbe, ikke vifte. *tear*. skal bare teste litt. spiller bare Gta vc og battllefield , så jeg trenger ikke det lille ekstra.. Endret 28. februar 2005 av slipknot_fan Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Det mest ergelige med den testen til overklokking.no i sommer var at de kom lengere med testkortene uten vifte en jeg gjorde med vifte. Så jeg tror den vifta gjør lite eller ingen forskjell på resultatet. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Eg òg har eit geforce FX 5200 skjerkort uten vifte. Eg holder på å overklokke dette, hvor langt har du klart å overklokke det? Eg har overklokket GPU fra 250 MHz --> 265 MHz. Memory fra 400 MHz --> 440. Bruker Riva Tuner. Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Eg òg har eit geforce FX 5200 skjerkort uten vifte. Eg holder på å overklokke dette, hvor langt har du klart å overklokke det?Eg har overklokket GPU fra 250 MHz --> 265 MHz. Memory fra 400 MHz --> 440. Bruker Riva Tuner. jeg kjører kortet med 309mhz på core og minnet på 330mhz. kjører stabilt. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) Har du noe kjøling på kortet? Eller kabinett vifter? Hva program bruker du? Endret 1. mars 2005 av batti64 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg kom til 295 @ 415Mhz. med mitt ASUS FX5200 128Mb ram. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Bare slenge innom et spørsmål her....Hvor mye kan kortet klokkes hvis man skrur fast ei vifre i kjøreribba???? Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) Kjøler kortet med kjøleribbe, men har tre 80x80 mm vifter som pøser inn luft, og suger luften ut igjen. edit: leif omega limited edition turbo Endret 2. mars 2005 av slipknot_fan Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kjøler kortet med kjøleribbe, men har tre 80x80 mm vifter som pøser inn luft, og suger luften ut igjen. edit: leif omega limited edition turbo Ja men hvis man skrur vifta fast i ribba...Om man kan klokke det mer da??? Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Kjøler kortet med kjøleribbe, men har tre 80x80 mm vifter som pøser inn luft, og suger luften ut igjen. edit: leif omega limited edition turbo Ja men hvis man skrur vifta fast i ribba...Om man kan klokke det mer da??? kortet når vel en grense etter en liten stund, ytelsen blir jo ikke noe spesielt bedre uansett. men for kjølingens del hadde det vært best med både ribbe og vifte. lurer på om det er mulig å få tak i det? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kjøler kortet med kjøleribbe, men har tre 80x80 mm vifter som pøser inn luft, og suger luften ut igjen. edit: leif omega limited edition turbo Ja men hvis man skrur vifta fast i ribba...Om man kan klokke det mer da??? kortet når vel en grense etter en liten stund, ytelsen blir jo ikke noe spesielt bedre uansett. men for kjølingens del hadde det vært best med både ribbe og vifte. lurer på om det er mulig å få tak i det? Kje quoting her nå men, det er vel egentlig bare å skru på ei lita cpu-vifte eller noe? Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Kjøler kortet med kjøleribbe, men har tre 80x80 mm vifter som pøser inn luft, og suger luften ut igjen. edit: leif omega limited edition turbo Ja men hvis man skrur vifta fast i ribba...Om man kan klokke det mer da??? kortet når vel en grense etter en liten stund, ytelsen blir jo ikke noe spesielt bedre uansett. men for kjølingens del hadde det vært best med både ribbe og vifte. lurer på om det er mulig å få tak i det? Kje quoting her nå men, det er vel egentlig bare å skru på ei lita cpu-vifte eller noe? vel, du kan jo prøve! Lenke til kommentar
loqron Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg har også fx 5200.. Men jeg har vifte Hadde dere kjøpt asus så hadde dere fått vift.. Prøvde og overklokke GPU'en men merket ikke så stor forskjell Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Nytter ikke med vifte når det vifta kjøler er kjipere en det som de vifteløse kjølerne kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå