AndGus Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg så på ubuntuguide.org/#windows , og prøvde å mounte diskene mine på den måten. Feil, så jeg prøvde igjen med hjelp fra en kompis. Men det endte opp med at jeg mounta diskene 2 ganger, og nå sitter jeg med harddiskene både i /home/c og /f, og i /media/windows. Jeg prøvde å avmontere de jeg hadde mounta i /media/windows, men fikk bare beskjed om at "Device is busy". Når jeg prøvde å avmontere ved å høyreklikke --> avmonter volum, fikk jeg bare beskjed om at "Device is mounted multiple times". Hvordan kan jeg fikse dette? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 sjekk /etc/fstab med en editor (sudo gedit /etc/fstab) - legg en # i begynnelsen av de linjene du ikke vil ha. (# forteller systemet at den linjen er en kommentar, og derfor vil ikke den linjen bli lest og den partisjonen blir ikke montert) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Om du køyrer lsof | grep windows Så vil du få opp kva for program som gjer at disken er busy. Kill dei med kill -9 <pid> evt berre reboote for å avmontere dei om du ikkje vil styre på med noko som du ikkje er vant med. Har du lagt inn diskane i fstab så er det berre å slette dei der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå